// ۲۴ دی ۹۶ ، ۲۰:۳۷

باز هم معضل چاقی و باز هم دردسر کاهش وزن! اغلب ما دوست داریم بدنی متناسب و اندامی داشته باشیم اما گرفتن رژیم های غذایی زجر آور چنان غیر قابل تحمل هستند که دیر یا زود از آن ها خسته شده و به رژیم غذایی ناسالم اما خوشمزه سابق خود باز می گردیم. ورزش کردن نیز عموماً کار سختی است و در این دوران پراسترس و شلوغ، وقت کافی برای آن وجود ندارد. از این رو مردان و زنان به دنبال راه هایی برای کاهش وزن و تناسب اندام هستند که هم وقت کمتری از آن ها گرفته و هم قابل تحمل تر از رژیم های غذایی طولانی و ورزش کردن های هر روزه باشد.

اما نگران نباشید زیرا روش هایی ساده و سریع وجود دارند که اگر چه تاثیر ورزش و رژیم های غذایی سالم را ندارند اما تا حدودی می توانند در حفظ تناسب اندام و کاهش وزن به شما کمک کنند. در ادامه شما را با روش هایی ساده آشنا خواهیم کرد که بدون تلاشی آنچنانی باعث می شود کاهش وزن را تجربه کرده و مقداری از چربی هایتان را آب کنید.

۱- نوشیدن آب را فراموش نکنید

کاهش وزن

همه می دانیم که آب مایه حیات است و انسان نیز معمولاً هر روز تنها چند بار و به مقداری معین آب می نوشد. اما شاید ندانید که نوشیدن آب در زمان های خاص تا چه اندازه می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. نوشیدن یک یا دو لیوان آب در حدود ۳۰ ساعت قبل از هر وعده غذایی بسیار مهم بوده و تاثیر زیادی در کاهش وزن شما خواهد داشت. با این کار فرایند سوخت و ساز بدن شما شروع راحتی خواهد داشت و قسمتی از فضای معده شما نیز اشغال خواهد شد که باعث می شود در ادامه غذای کمتری بخورید. همچنین این رژیم غذایی هیدراته باعث می شود که میل شما به خوردن غذاهای شیرین کاهش یافته و نیمه شب به سمت یخچال هجوم نبرید.

۲- به غذایی که می خورید توجه داشته باشید

کاهش وزن

غذا خوردن را به یک مراسم کوچک و خوشایند تبدیل کنید. این کار مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید اما در کاهش وزن شما موثر خواهد بود. پشت میز غذاخوری بنشینید و عجله نکنید. سعی نداشته باشید که در آنِ واحد چند کار را با هم انجام دهید. به مشکلات فکر نکنید. با تلفن حرف نزنید و تلویزیون را خاموش کنید. فرض کنید فقط شمایید و غذایتان. به چیزی که می خورید توجه کنید، به آن فکر کنید، به اینکه چطور می خواهید آن را بخورید. این کار باعث می شود که طعم غذای خود را به طور کامل چشیده و کمتر بخورید. تا جایی که می توانید آرام غذا بخورید. این عادت را تکرار کنید و تاثیر شگفت انگیز آن را در کاهش وزن ببینید.

۳- از ظرف غذای کوچکتر و چوب های غذاخوری (چاپ استیک) استفاده کنید

کاهش وزن

برای این که زیاد در مورد غذایی که روبروی شماست فکر نکنید بهتر است ظرف کوچکتری بردارید و فقط به همان اندازه که غذا در آن جای می شود بخورید. وقتی که از چوب های غذاخوری استفاده می کنید مجبور خواهید بود خیلی آرام غذا بخورید و این کار باعث می شود که با مقدار کمتری غذا احساس سیری کنید که در بلند مدت باعث کاهش وزن شما خواهد شد. اگر با چوب های غذاخوری مشکل دارید بهتر است از یک قاشق کوچک یا دست غیرغالب خود برای غذا خوردن استفاده نمایید.

۴- بیشتر بخوابید

کاهش وزن

شوخی نمی کنیم! خوابیدن بیشتر در کاهش وزن موثر است. با این کار بهانه ی قابل قبولی برای بیشتر ماندن در رختخواب دارید: کاهش وزن! با خوابیدن بیشتر غذای کمتری نیز می خورید. علاوه بر این یک خواب کافی و مناسب شبانه تاثیر مثبتی بر روی سوخت و ساز بدن و متعادل کردن سطح هورمون های بدن داشته که در ادامه باعث می شود کاهش وزن داشته باشید و بدنتان به فرم ایده آل خود دست یابد. جالب این که در هنگام خوابیدن نیز بدن شما بیکار نیست و به ازای هر ساعت خوابیدن بین ۵۰ تا ۱۰۰ کالری انرژی مصرف خواهید کرد.

۵- در جای سرد بخوابید

کاهش وزن

یکی از راه ها برای کاهش وزن این است که بخاری را کم کنید یا گوشه پنجره را باز کنید و بعد بخوابید. بر اساس مطالعات انجام گرفته خوابیدن در دمای ۱۹ درجه سانتیگراد باعث می شود که از دست کالری های اضافی خلاص شوید زیرا بدن شما برای گرم نگهداشتن بدن و حفظ دمای آن مجبور خواهد بود چربی بسوزاند. پس خوابیدن در هوای سرد می تواند منجر به کاهش وزن شود.

۶- کمی ترکیبات چربی سوز به غذاهای خود اضافه کنید

کاهش وزن

برای کاهش وزن لازم نیست حتماً از خوردن غذاهای مورد علاقه خود دست بردارید. بلکه می توانید تنها رژیم غذایی خود را با کمی ماهی سالمون، تخم مرغ، دانه های خوراکی، روغن زیتون، فلفل های تند و چای سبز متنوع تر از قبل کنید. این ترکیبات غذایی باعث می شوند که سوخت و ساز بدن بهبود یافته و بدن شما با قدرت و کارآیی بیشتری چربی ها را بسوزاند. باید بدانید که حتی بوی مرکبات و نعناع نیز می تواند اشتهای شما را کاهش دهد. پس برای کاهش وزن این موارد را نادیده نگیرید.

۷- قدغن کردن بعضی خوراکی ها را فراموش کنید

کاهش وزن

اگر دوست دارید شکلات یا کیک بخورید جلوی خود را نگیرید اما به جای سه دانه، به یک دانه اکتفا کنید. بهتر است شیرینی هایی که دوست دارید را هنگام صبح بخورید تا بدن شما وقت کافی برای سوزاندن این همه کارلری را داشته باشد. خودداری کامل از خوردن بعضی غذاها نتایح خوبی ندارد زیرا باعث افزایش استرس می شود که در ادامه مقدار هورمون های مضر را در بدن بالا ببرد. علاوه بر این اگر این رژیم های سخت را کنار بگذارید خود را سرزنش خواهید کرد. پس برای کاهش وزن از پرهیز کردن کامل از خوردن بعضی غذاها خودداری کنید و علم نیز در این زمینه از شما پشتیبانی خواهد کرد.

۸- دندان هایتان را مسواک بزنید

کاهش وزن

البته ما مطمئنیم که شما تابحال نیز دستکم روزی دو بار مسواک می زده اید، پس این کار برای شما سخت نخواهد بود. بعد از هر بار غذا خوردن مسواک بزنید و این کار را به یک عادت تبدیل کنید. این کار باعث می شود که دیگر برای یک لقمه یا یک تکه غذای بیشتر بعد از اتمام غذا سراغ سفره نروید. علاوه بر این زمانی که تازه دنانتان را مسواک زده اید طعم دهانتان عوض شده و از خوردن غذا لذت نخواهید برد. نکته دوم نیز این است که ما معمولاض آنقدر تنبل هستیم که وقت و حوصله چند بار مسواک زدن بعد از هر بار غذا خوردن را نداریم! از این رو مسواک زدن بلافاصله بعد از هر رژیم غذایی خودبخود به کاهش وزن منتهی خواهد شد.

۹- بخندید

کاهش وزن

شرط می بندیم که شما نیز از دیدن فیلم های کمدی لذت می برید. بر اساس تحقیقاتی که نتایج آن ها در مجله بین المللی چاقی منتشر شده است، وقتی که می خندیم، مصرف انرژی در بدن ما ۲۰ درصد نسبت به زمانی که در حال استراحت هستیم افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، خندیدن باعث می شود که عضلات شکم شما فعال باشند. از این رو برای کاهش وزن می توانید فیلم کمدی ببینید. تلویزیون را روشن کنید و تمرین کاهش وزن و سوزاندن چربی انجام دهید!

۱۰- از کمپرس های داغ استفاده کنید

کاهش وزن

یک راه دیگر برای کاهش وزن هنگام تماشا کردن تلویزیون و یا خواندن کتاب وجود دارد. گرما باعث می شود که عرق کنید و بدین ترتیب از مایع اضافی که در بدنتان وجود دارد خلاص خواهید شد. اگر می خواهید از چربی های نقاط خاصی از بدنتان خلاص شوید بهتر است از کمپرس های داغ روی آن محل استفاده کنید. بهترین کمپرس ها برای کاهش وزن، کمپرس نمک یا زنجبیل هستند. برای این که گرمای کمپرس را برای مدت طولانی تری حفظ کنید می توانید از سشوار استفاده کنید. بدین ترتیب با این روش ساده می توانید کاهش وزن موضعی را تجربه کنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۲

  1. علیـ ــر ضــا | ۲۴ دی ۹۶ ، ۲۲:۱۸ | لینک
    مفید ❤
    • | ۲۵ دی ۹۶، ۱۸:۱۷
      سپاس
  2. دست نویس | ۲۴ دی ۹۶ ، ۲۳:۵۰ | لینک
    سلام
    آب کم مصرف می کنم و زمانی که زیاد مصرف کنم (بصورت منطقی) حس خوبی بهم دست میده، حتی غذا رو هم می تونم به خوبی هضم کنم.
    موفق باشید
    • | ۲۵ دی ۹۶، ۱۸:۱۷
      سپاس بابت نظرتون