// ۳۰ مرداد ۰۱ ، ۰۰:۱۰

سپر خودرو

سپر کیا و هیوندای

اگر شما خودرو داشته باشید، بدون شک می توانید توضیح کاملی درباره اینکه سپر چیست و کجا قرار دارد ارائه دهید. اما ممکن است درباره وظایف سپر خودرو اطلاعات کاملی نداشته باشید. از این رو برای درک عمیق تر این قطعه کلیدی که وظیفه ایمنی خودرو را برعهده دارد، شاید توجه به ادامه مطلب خالی از لطف نباشد. همچنین در ادامه اطلاعاتی در مورد سپر جلو سراتو و سپر عقب سراتو به نقل از گروه کیاسرویس1 ارائه خواهیم داد.

 

سپر خودرو چیست؟

سپر ساختاری است که در قسمت جلویی و انتهایی وسیله نقلیه موتوری نصب و یکپارچه می شود تا ضربات وارده را در قالب یک ضربه جزئی جذب کند. این امر باعث می شود تا هزینه های تعمیر در اثر برخوردهای ناگهانی به میزان قابل توجهی کاهش داشته باشد.

سپرهای فلز اغلب در قرن بیستم میلادی به وفور استفاده می شد اما با پیشرفت های متعددی که در این حوزه صورت گرفت تغییراتی در مواد اولیه و طراحی ساختار سپرها ایجاد گردید. در حال حاضر سپرها به گونه ای ساخته می شوند که علاوه بر محافظت از خودرو، سعی بر آن هست تا آسیب به عابران پیاده را در حوادث ناشی از تصادف به حداقل ممکن برساند.

امروزه سپرهای خودروهای سواری استاندارد دارای یک میله تقویت کننده سفت و سخت در زیر پوشش بیرونی هستند که بخش هایی از فوم یا پلاستیک قابل تراکم در زیر آنها وجود دارد.

امروزه در بسیاری از سپرهای خودروهای سواری که به صورت استاندارد طراحی شده اند یک میله تقویت کننده سفت و سختی در قسمت داخلی پوشش بیرونی تعبیه شده است. همچنین در بخش داخلی فوم و پلاستیک تراکم شده ای وجود دارد که برای جذب انرژی و به حداقل رساندن خسارات مورد استفاده قرار می گیرد.

براساس استانداردی که در ایالات متحده آمریکا به حالت اجرایی درآمده، سپرهای خودروهای سواری باید ضربه پنج مایل در ساعت از وسیله نقلیه دیگر را بدون هیچ آسیبی به بدنه خودرو جذب کنند. فوم یا پلاستیک مورد استفاده این امکان را فراهم می کند که در هنگام ضربه این ماده بین میله و بدنه متراکم شده و انرژی جنبشی ناشی از تصادف را مهار کند. ناگفته نماند که هر چه سپر سبک تر باشد میزان بهروری انرژی نیز در آن افزایش می یابد.

 سپر جلو و عقب سراتو

حفاظت از عابر پیاده

سپرها همیشه طوری طراحی می شوند که صدمات وارده به عابرین پیاده به حداقل ممکن برسد، از این رو پوشش سپر از نوعی مواد انعطاف پذیر ساخته می شود و در قسمت پایین سپر ها مواد نرم تری مانند فوم و پلاستیک هایی که قابلیت خرد شدن دارند، به کار می رود تا از شدت ضربه به پای عابرین پیاده کاسته شود.

تعمیر سپر خودرو امکان پذیر است؟

تعمیر سپر خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. در وهله اول باید بررسی های لازم صورت گیرد که آیا سپر چه میزان آسیب دیده است و آیا اینکه جنس سپر به گونه ای است که امکان تعمیر آن وجود داشته باشد یا نه. اگر صدمات وارده به آن بسیار زیاد باشد سپر باید تعویض شود اما اگر خراشیدگی های سطحی بر روی سپر ایجاد شده باشد امکان تعمیر آن وجود دارد.

سپر سراتو

سپر جلو سراتو و سپر عقب سراتو با استفاده از فناوری روز دنیا طراحی شده است و مواد استفاده شده در آن قابلیت انعطاف در برابر ضربه و حوادث ناشی از تصادفات را دارد. همچنین در ساخت آنها از مواد مقاوم و سبکی استفاده شده است. اما باید توجه داشت که سپر سراتو نیز مانند سپر بسیاری از خودروهای دیگر ممکن است در اثر ضربات شدید شکسته شده و از بین برود.

 

در صورت نیاز به خرید سپر جلو و عقب انواع خودرو های کیا و هیوندای، با کیفیت عالی، می توانید به فروشگاه کیاسرویس1 به آدرس www.kiaservice1.ir  مراجعه نمایید و خرید سپر کیا و هیوندای را از این فروشگاه انجام دهید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.