// ۰۱ تیر ۹۷ ، ۱۱:۵۷

مطالعات و گزارش ها نشان می دهد، نوجوانان هلندی در سن آموزش در مقایسه با نوجوانان ده کشور پیشرفته ی دیگر جهان شادتر هستند و احساس خوشبختی بیشتری دارند. به گزارش گاردین، زندگی نوجوانان هلندی از همتایان بریتانیایی و آمریکاییشان برتر است. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

مطالعات و گزارش ها نشان می دهد، نوجوانان هلندی در سن آموزش در مقایسه با نوجوانان ده کشور پیشرفته ی دیگر جهان شادتر هستند و احساس خوشبختی بیشتری دارند.

به گزارش گاردین، زندگی نوجوانان هلندی از همتایان بریتانیایی و آمریکاییشان برتر است؛ نوجوانان بریتانیایی از افسردگی و اضطراب رنج می برند و نرخ خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی افزایش یافته است.

«سیمون دی رس»، محقق انجمن تحقیقات اجتماعی در هلند می گوید: «نتایج اولیه ی یک پژوهش متشکل از نود پرسش که با مشارکت هفت هزار نوجوان انجام شد، نشان داد، میزان رضایت نوجوانان هلندی از زندگی و از سال ۲۰۱۳ میلادی تا کنون افزایش چشمگیری یافته است.»

دی روس افزود: «من فکر می کنم نوجوانان هلندی به طور کلی تعامل مثبتی با محیط اجتماعی خود دارند. آنان در خانه و در میان دوستان و در مدرسه محیط حمایتی دارند؛ والدین هلندی حمایت های گسترده و در عین حال کنترل متعادلی نسبت به نوجوانان دارند. در مدرسه هم معلمان مستبد نیستند و احساسات دانش آموزان را درک می کنند و دانش آموزان هم به آنان اعتماد دارند.»

آخرین گزارش بررسی رفتارهای سالم نوجوانان در مدرسه نشان داد، نوجوانان هلند بسیار سعادتمند و شاد هستند. در آزمایش «نردبان خوشبختی» که از نوجوانان درباره ی میزان رضایت از زندگی با _ درجه گذاری از یک تا ده_ پرسیده شده بود، ۹۴ درصد از پسران و ۹۲ درصد از دختران به میزان احساس خوشبختی خود در زندگی نمره های از شش به بالا داده بودند.

تابناک باتو : سایت سرگرمی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.