// ۱۹ بهمن ۹۶ ، ۱۱:۰۸

آشپزی کردن یک هنر است. به همین خاطر است که علاوه بر اشتیاق به آشپزی باید با اصول و قواعد آن هم آشنا باشید تا بتوانید غذا، شیرینی یا نوشیدنی موردنظر خود را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید.

از این رو، در ادامه این مطلب برایتان اصول و ترفندهای آشپزی که برای تهیه هرچه بهتر غذاها کاربرد دارند را انتخاب کرده ایم. برای آشنایی با آنها در ادامه با چفچفک همراه باشید.

ترفند آشپزی

فلفل چیلی

فلفل چیلی دوست دارید، اما دلتان می خواهد کمتر زبان و دهانتان را بسوزاند؟ فلفل را با چاقوی تیز از وسط دو نیم کرده، تخمه ها و رگ داخلی آن را بگیرید. سپس در آب سرد بیندازید. با این کار، تندی شدید فلفل چیلی گرفته می شود اما در طعم آن تغییری ایجاد نمی کند.

برای تهیه سیب زمینی  برشته بدون استفاده از حتی یک قطره روغن، آنها را پس از شستن و خرد کردن، درون آرد بغلتانید و سپس بپزید.

اگر قصد دارید میزان کالری های مصرفی خود را کاهش دهید، به جای استفاده از خامه چرب در پخت دسرها، ۳/۴ پیمانه سفیده هم‌زده تخم مرغ بریزید.

ترفند آشپزی

اگر نمی دانید که کدام سبزیجات را باید در آب داغ و کدام یک را در آب سرد بریزید، این نکات را در ذهن داشته باشید: سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کنند، آب سرد لازم دارند و آنها که روی زمین رشد می کنند به آب داغ نیاز دارند.

وقتی سفیده هم‌ زده تخم‌مرغ نیاز دارید، برای اطمینان از پف کردن کیک یا شیرینی، کاسه که سفیده را در آن هم زده‌اید را سر و ته کنید، اگر در کاسه ماند و بیرون نریخت، یعنی به اندازه کافی هم خورده است.

برای تهیه سالاد از چغندرهایی استفاده کنید که درون فویل در فر پخته شده اند: در این حالت لبو علاوه بر حفظ ویتامین ها، طعم بهتری هم خواهد داشت.

ترفند آشپزی

برای اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون دردسر پیاز را خرد کنید، پس از پوست گرفتن، آن را از وسط دو نیم کنید. سپس پشت هر نیمه را به صورت افقی و عمودی برش دهید. در این حالت باید پیاز را با انگشتان دست ثابت نگه دارید تا برش های عمودی و افقی از هم باز نشده و در نهایت، پیاز نگینی در اختیار داشته باشید.

اندازه پیاز خرد شده به فاصله خطوط بستگی دارد، هر چه فاصله ها بیشتر باشد دانه های خرد شده پیاز درشت تر خواهند شد.

اگر قصد دارید به سالاد نمک بزنید، این کار را حتما پیش از افزودن روغن انجام دهید. در غیر این صورت، روغن اجازه جذب شدن نمک را نمی دهد.

ترفند اینکه پاستا و ماکارونی ها به هم نچسبند، استفاده از آب زیاد است. برای هر ۱۰۰ گرم پاستا، ۱ لیتر آب بریزید تا نتیجه عالی آن را ببینید.

ترفند آشپزی

راز خمیر عالی برای تهیه شیرینی ها ساده است: وزن شکر و وزن آرد باید با هم برابر باشند. همچنین، وزن کره و وزن تخم مرغ ها هم باید یکی باشد.

برای تهیه پوره سیب زمینی عالی، به شیر مقداری کمی (اندازه نوک چاقو) جوش شیرین اضافه کنید و آن را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم بزنید.

برای اینکه از مرکبات آب بیشتری بگیرید کافی است آن ها را درون آب داغ قرار دهید. یا در مایکروفر گرم کنید و سپس با دست کمی فشارشان بدهید. در آخر آب میوه را بگیرید.

ترفند آشپزی

برای اطمینان از داغ بودن روغن، یک قاشق چوبی درون آن بگذارید اگر اطراف قاشق حباب زد یعنی روغن کاملا داغ و آماده پخت است.

برای اینکه برنج شفته نشده و به هم نچسبد، اول آن را درون تابه با کمی روغن تفت دهید سپس آب افزوده و بگذارید بجوشد. اگر می خواهید برنج عطر سیر داشته باشد، یک حبه سیر درون قابلمه بگذارید و پس از پخته شدن برنج، آن را در آورده و دور بیندازید.

اگر در نظر دارید که پاستا را با سس سرو کنید، به آب روغن اضافه نکنید زیرا مانع از جذب سس به پاستا شده و در نتیجه طعمش آنطور که باید نمی شود.

اگر نمی خواهید آب گوجه فرنگی هنگام برش بیرون بریزد، آن را درست از روی خطی که روی سطح گوجه فرنگی معلوم است برش دهید.

همه می دانیم که برای نچسبیدن خمیر به سطح میز باید مقداری آرد روی میز بپاشیم. اما اگر قصد پخت شیرینی را دارید توصیه می کنیم به جای آرد، پودر کاکائو بریزید تا عطر خوبی به شیرینی بدهد. این کار تاثیری در طعم خمیر ایجاد نخواهد کرد.

برای اینکه گوشت قلقلی مزه بهتری داشته باشد، پیاز خرد شده را با روغن گیاهی کمی تفت دهید سپس با گوشت چرخ کنید. این کار نه تنها طعم بهتری به غذا می دهد، بلکه از دیده شدن پیاز خام درون قلقلی ها هم پیشگیری می کند.

ترفند آشپزی

هر آشپزی فن ویژه خود برای سرخ کردن مواد غذایی را دارد. اما موضوعی که همه آنها معتقدند این است که تابه باید به قدری داغ شود که از آن دود بلند شود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.