// ۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۰۰

آیا تاکنون با خود فکر کرده اید در صورتی که بیخوابی بکشید و برای مدت طولانی نخوابید چه اتفاقی در بدن شما رخ خواهد داد؟ آیا توهم دیدن و خیالاتی که باعث می شود فکر کنید جزیی از یک داستان ترسناک در زندگی واقعی هستید برایتان جالب است؟ این دقیقاً همان چیزی است که در نتیجه کنار بیخوابی طولانی مدت برای شما رخ خواهد داد. در ادامه این مقاله به صورت گام به گام اتفاقاتی که در صورت بیخوابی کشیدن برای بدن شما رخ می دهد را بیان خواهیم کرد تا بدانید در صورت پرهیز از خوابیدن به مقدار کافی چه کابوس وحشتناکی در انتظار شماست.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

۶ ساعت بیخوابی

بیخوابی

بعد از یک شب نخوابیدن بدن شما برای مبارزه با استرس و اضطراب ناشی از آن، به مقدار زیادی هورمون کورتیزول تولید خواهد کرد. افزایش مقدار هورمون کورتیزول در بدن باعث احساس بیقراری و اضطراب در بدن می شود که تنش و گیجی را در فرد در پی خواهد داشت.

۱۲ ساعت بیخوابی

بیخوابی

مغز شما عملکردهای ذهنی غیرضروری را متوقف خواهد کرد که از آن میان می توان به متوقف کردن واکنش سریع به اتفاقات و تصمیم گیری اشاره کرد. احساس کندی در حرکات و عکس العمل ها را به خوبی می توان در فرد بیخوابی کشیده دید اما وی هنوز می تواند وظایف روزانه خود را انجام دهد.

۲۴ ساعت بیخوابی

بیخوابی

کم کم پارادوکس رخ می دهد و به جای این که احساس خستگی بکنید به طور ناگهانی احساس افزایش انرژی و سرحالی خواهید کرد که شاید از شرایط روزانه عادی شما نیز بیشتر باشد. تمامی حواس شما تیز شده و همه دنیا و شخصیت های اطراف برایتان دوست داشتنی می شوند. این موضوع بدین دلیل رخ می دهد که مغز برای کاهش اثرات بیخوابی مقادیر زیادی دوپامین ترشح می کند. این تنها خبر خوبی است که بعد از یک شبانه روز بیخوابی می شنوید زیرا اتفاقاتی که بعد از این مدت بیخوابی کشیدن می افتند بسیار ناخوشایند هستند.

۳۶ ساعت بیخوابی

بیخوابی

حافظه شما شروع به افت می کند و زمان واکنش شما به اتفاقات اطرافتان نیز به شدت تغییر می کند زیرا مغز به منظور ذخیره کردن انرژی برای حفظ کردن کارکرد خود بخش های دیگری از فعالیت های غیرضروری خود را متوقف می نماید. اگر یک شب دیگر را بیخواب بمانید اوضاع به شدت بغرنج خواهد شد. بدن برخی از کارکردهای فیزیکی خاص را متوقف خواهد کرد؛ برای مثال سیستم ایمنی میزان متابولیسم را به شدت کاهش می دهد که به خستگی و خواب آلودگی بسیار شدیدی منتهی خواهد شد.

۴۸ ساعت بیخوابی

بیخوابی

در این نقطه از بیخوابی شرایط بسیار بدتر شده و شروع به توهم دیدن خواهید کرد. کمبود ترکیبات شیمیایی و مواد مغذی لازم برای مغز باعث می شود که مغز خسته شما به شدت واکنش نشان دهد که با توهم و خیالات ترسناک همراه است. در این برهه صداهایی را می شنوید و چیزهایی می بینید که در واقع وجود ندارند. رفته رفته گذشت زمان را دیگر حس نخواهید کرد و چیزهای اساسی مانند اسمتان و یا غذا خوردن را فراموش خواهید کرد.

۳ تا ۱۱ روز بیخوابی

بیخوابی

تقریباً هیچ فردی با عقل سلیم نتوانسته بیش از ۱۱ روز بیدار بماند. تنها رکورد رسمی در این زمینه متعلق به یک دانش آموز ۱۷ ساله اهل سن دیگو به نام رندی گاردنر است که برای یک پروژه تحقیقاتی در سال ۱۹۶۴ دست به این کار زد. او توانست در نهایت ۲۶۴ ساعت که معادل ۱۱ شبانه روز است بیدار بماند. بدون شک بعد از این مدت بیدار ماندن متوالی صدمات شدید و گاه جبران ناپذیری به مغز وارد خواهد شد.

روزیلتو : سایت تفریحی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۳

  1. علی زیرایی | ۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۰۵ | لینک
    لایک
    • | ۳۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۶:۰۱
      سپاس
  2. سید سعید | ۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۳:۴۹ | لینک
    چقدر وحشتناک...
    البته خیلی کاربرد نداره چراکه حداقل ما ایرانی ها خوابمون بد نیست...
    چند ساعتشو شب میخوابیم...
    بقیه هم...
    تو مترو
    کلاس
    محل کار
    و...
    جبران میشه:)
    • | ۳۱ ارديبهشت ۹۷، ۱۶:۰۱
      ایرانی ها زیاد از حد هم میخوابن
  3. پریسا سادات .. | ۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۰:۰۳ | لینک
    چه باحال بود.
    من برم یکم بخوابم:)
    • | ۲ خرداد ۹۷، ۲۱:۵۶
      سپاس از حضور و نظرتون...