// ۰۹ شهریور ۰۱ ، ۱۲:۳۲

کدام ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار مناسب است؟

کدام ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار مناسب است؟

خیلی از ما از داشتن پوست مستعد آکنه و جوش در رنج هستیم و برای خود در استفاده از انواع کرم‌های آرایشی و ضد آفتاب‌ها محدودیت گذاشته و آن را مراعات می‌‌کنیم. در واقع تصور می‌کنیم پوست‌های چرب و مستعد جوش، اگر با انواع کرم‌ها کاور شوند بیشتر چرب شده و با بسته شدن منافذ ریز و درشت صورت، در نهایت جوش‌های بیشتری حاصل می‌آیند. بنابراین با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی‌های ضد آفتاب‌های مناسب برای پوست‌های چرب و جوش‌دار بیشتر آشنا شوید.

ضد آفتاب و پوست‌ چرب و مستعد جوش

در بخش زیر، نکاتی در رابطه با ضد آفتاب مناسب برای پوست چرب که احساس چرب‌شدگی بیشتر، سنگینی یا خطر ابتلا به جوش‌های اضافی را ندارد، ارائه شده است. همچنین از شناخت موادی که باید از آنها اجتناب کنید تا دانستن اینکه کدام فرمول‌ها بهتر عمل می‌کنند مفصل شرح داده شده است. اما قبل از هر چیز اجازه دهید تا به یک تصور رایج در مورد ارتباط جوش زدن پوست و استفاده از ضد آفتاب اشاره کرده و به شما ثابت کنیم که این ادعا نه تنها نادرست است، بلکه می‌تواند به طور بالقوه به پوست شما آسیب جدی وارد نماید.

برخی بر این باورند که "با قرار دادن پوست خشک و عاری از کرم در معرض نور خورشید، آکنه و جوش درمان می‌شود!" این یک تصور کاملا اشتباه و متاسفانه رایج است که عدم استفاده از کرم ضد آفتاب هنگام قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، آکنه را درمان می‌کند و با خشک بودن پوست چرب، جوش‌ها شروع به از بین رفتن می‌کنند. این ادعای بی‌پروا، بی‌توجهی به پوست را رواج داده و به آن آسیب جدی وارد می‌کند.

باید دقت داشته باشید که برای جلوگیری از سرطان پوست، انواع آسیب‌های ناشی از نور خورشید و همچنین پیری زودرس، همه انواع پوست صرف‌نظر از رنگ روشن و تیره‌ای که دارند می‌بایست به محافظت روزانه با سطح بالا و طیف گسترده در برابر اشعه‌های مضر UVA و UVB ممارست بورزند. همانطور که مشاهده می‌کنید این پروسه حفاظت، شامل پوست‌های چرب و مستعد جوش نیز می‌باشد.

در واقع قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور شدید آفتاب به جای خشک کردن لکه‌ها و جوش‌های صورت، اساسا پوست را کم آب و دهیدراته می‌کند. در حالیکه این رویه ممکن است باعث کاهش موقت چربی پوست شود، اما پوستی که اکنون رطوبت و چربی از دست داده، به زودی با تولید سبوم بیشتر برمی‌گردد. این بدان معناست که دست آخر، پوستی چرب‌تر با جوش‌های جدید و بیشتر در انتظار ظهور کردن است. همانطور که می‌بینید این رویه در نهایت به ضرر شما تمام خواهد شد.

راهنمای جامع انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوش‌دار

راهنمای جامع انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست چرب و جوش‌دار

 به موارد زیر برای انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب پوست‌های چرب و مستعد آکنه دقت نمایید:

به  دنبال ضد آفتاب غیرکومدوژنیک باشید

انتخاب ضد آفتاب مناسب برای پوست مستعد جوش، با مشاهده و بررسی لیبل یا برچسب ضد آفتاب شروع می‌شود. شما می‌بایست به دنبال محصولی باشید که علاوه‌بر اینکه از نظر محافظت از پوست تست شده است، باید غیرکومدون‌زا نیز باشد. اما یعنی چه؟ این بدان معناست که ضد آفتاب بطور ویژه می‌بایست برای اینکه منافذ پوست را مسدود نکند فرموله شده باشد. در حالیکه ضد آفتاب غیر‌کومدون‌زا برای همه انواع پوست مفید می‌باشد، اما این محصولات خصوصا برای پوست‌هایی که چربی اضافی تولید می‌کنند و تمایل به جوش زدن دارند، مناسب و ضروری است.

از روغن‌های سنگین، مواد و عطرهای بیش از حد مغذی اجتناب کنید

هنگام خرید کرم‌های ضد آفتاب برای پوست‌های چرب، از آن‌هایی که حاوی روغن‌های سنگین و انسدادی مانند روغن نارگیل و همچنین مواد مغذی فوق‌العاده مانند کاکائو یا کره شی هستند دوری کنید. از آنجاییکه عطرها می‌توانند باعث تحریک پوست‌های حساس مستعد آکنه و جوش شوند، محصولی بدون عطر را انتخاب کرده یا اینکه اطمینان حاصل کنید که اگر عطری هم وجود دارد حساسیت‌زا نباشد. برای نمونه می‌توانید ضد آفتاب دکتر ژیلا را در سایت مو تن رو مورد بررسی قرار دهید.

برای پوست‌های چرب، یک ضد آفتاب مات را امتحان کنید

اگر احساس چرب بودن یا ظاهر و بافت کرم‌های ضد آفتاب شما را از استفاده روزانه منصرف می‌کند، به احتمال زیاد ضد آفتاب اشتباهی را برای پوست چرب و مستعد آکنه خود انتخاب کرده‌اید. در واقع شما می‌بایست کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که استفاده از آن راحت باشد و روی پوست احساس سبکی داشته و دارای ظاهر و بافت مطلوبی نیز باشد. بنابراین برای افرادی که پوست چرب یا مستعد جوش دارند، نتیجه این می‌شود که ضد آفتابی با بافت مات‌ را انتخاب کنند که پوششی عاری از شاین و درخشش را ارائه می‌دهد. در این مورد می‌توانید ضد آفتاب سینره را انتخاب نمایید.

برای پوست‌های چرب و مستعد جوش از کرم ضد آفتاب فرموله شده استفاده کنید

همانند سایر محصولات مراقبت از پوست، همیشه با کرم ضد آفتابی که با توجه به نیازهای پوست شما فرموله شده باشد نیز، بهترین نتایج را به دست خواهید آورد. بنابراین، برای محافظت از پوست خود بدون هیچ نگرانی در مورد جوش‌های ناخوشایند و عجیب و غریب، یک ضد آفتاب مناسب برای پوست‌های چرب مستعد جوش انتخاب کنید. برای مثال کرم ضد آفتاب مات غیر کومدوژنیک و بدون عطر، با SPF 50+ که بطور خاص برای پوست‌های چرب و حساس به آکنه فرموله شده است گزینه رضایت‌بخشی است.

این ضد آفتاب‌ها با ارائه حفاظت بسیار بالا و طیف وسیع، از یک سیستم شیمیایی و فیزیکی فیلترینگ UV استفاده می‌کنند تا پوششی نامرئی و سبک برای پوست فراهم کنند. فرمول این ضد آفتاب‌ها غیر روغنی بوده و به راحتی جذب پوست می‌شوند. همچنین با دارا بودن مولکول‌های ضدتعریق که می‌توانند تا 150 برابر حجم خود سبوم و چربی را جذب کنند، پوست را به خوبی مات می‌کنند. برای مثال برای داشتن پوستی یکدست، می‌توانید از ضد آفتاب ایزدین اصل با فرمولی تست شده و دارای رایحه‌ای دلپذیر و ضدحساسیت استفاده نمایید.

با انتخاب ضد آفتاب‌های خوب با جوش‌های صورت خداحافظی کنید

با انتخاب ضد آفتاب‌های خوب با جوش‌های صورت خداحافظی کنید

برای خرید ضد آفتاب مناسب، همیشه برچسب و توضیحات روی آنها را بخوانید. همچنین برای استفاده حتما از دستورالعمل‌های گفته شده پیروی نمایید. 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و یادتان باشد که کرم ضد آفتاب هر چقدر هم که مرغوب و باکیفیت باشد تنها بخشی از اقدامات لازم برای محافظت پوست در برابر آفتاب می‌باشد. بنابراین لباس محافظ پوشیده و به دنبال سایه باشید. از قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید خودداری کرده و هر 2 ساعت یکبار، دوباره از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در نهایت، یادتان باشد بهتر است برای رفع هر گونه نگرانی فردی یا مشاوره تخصصی در مورد پوست چرب و مستعد جوش، به متخصص پوست مراجعه نمایید.

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.