// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۴۹

گوجه در عمل میوه است اما معمولا آن را به عنوان سبزی می‌شناسند. گوجه منبع اصلی آنتی‌اکسیدانی به نام لیکوپین است که مزایای بسیاری از نظر سلامتی دارد؛ از جمله این که خطر بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد.

گوجه، همچنین منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین C، پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین K است.

مصرف گوجه فرنگی و  مواد غذایی به‌دست‌آمده از آن سود بسیاری برای سلامتی دارد.

مزایای سلامتی گوجه فرنگی

1. ضد پیری

2. پیش‌گیری از سرطان

3. سلامت قلب

4. کاهش خستگی

5. ممانعت از چاقی و یبوست

6. سلامتی پوست

چگونه بخوریم

1. پختن:لیکوپین ماده‌ای موثر در هنگام خوردن گوجه پخته است چون میزان جذب آن در بدن پس از گرم شدن افزایش می‌یابد. می‌توانید از گوجه در پخت و پز روزمره در غذاهایی مانند پاستا، پیتزا یا املت استفاده کنید.

2. خوردن با روغن: گوجه‌ها را همراه با زیتون بپزید، یا آن را با سس روغنی سالاد مصرف کنید.

3. خوردن با لبنیات: گوجه به‌آسانی با چربی موجود در لبنیات ترکیب می‌شود و در بدن آسان‌تر هضم می‌شود. خوردن گوجه با لبنیات مانند پنیر و ماست باعث می‌شود کمبود کلسیم در گوجه برطرف شود، و این برای رشد کودکان مناسب است. پنیر و گوجه هم با هم ترکیب خوبی را می‌سازند.

4. خوردن با غذاهای فرآوری‌شده: برخی غذاهای فرآوری‌شده از گوجه‌های رسیده استفاده می‌کنند. گوجه‌های رسیده پر از لیکوپین هستند.  پس خوردن محصولاتی مانند آب گوجه، کمپوت گوجه و سس کچاپ خوب است.

5. خوردن آب گوجه: اگر روزانه دو گوجه مصرف کنید لیکوپین مورد نیاز را به دست می‌آورید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.