// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۰۹

اصلا مهم نیست که در اداره هستید یا وسط راه و یا اینکه در خانه روی مبل دراز کشیده‌اید، گاهی اوقات واقعا احساس گرسنگی به انسان دست می‌دهد. برای پر کردن زمان بین دو وعده غذایی و همچنین رفع کردن احساس گرسنگی، اغلب ما به خوردن میان وعده‌های ناسالم روی می‌آوریم، میان وعده هایی مانند چیپس یا شکلات که کالری بسیار زیادی دارند.

منظور ما اصلا این نیست که شما بخاطر چاق نشدن و حفظ تناسب اندام و ثابت ماندن اندازه دور کمرتان از گرسنگی تلف شوید. با به کار بردن اندکی خلاقیت متوجه خواهید شد که میان وعده‌های سالم بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید از خوردن آنها لذت ببرید بدون اینکه در حین خوردن حتی کمی احساس پشیمانی کنید.

قطعا چیپس و شیرینی میان وعده‌های وسوسه‌کننده‌تری هستند، خصوصا وقتی که هوس خوردن یک غذای شور یا شیرین می‌کنید. اما اگر به رژیم متعادل غذایی‌تان اهمیت می‌دهید باید به نکاتی که ما به شما می‌گوییم عمل کنید.

بدنتان خیلی زود به غذاهای پیشنهادی ما عادت کرده و از شما بخاطر تناسب بهتر و بیشتری که باعثش شده اید تشکر خواهد کرد.

اما توجه داشته باشید وقتی قرار است که مقدار کالری دریافتی شما از میان وعده‌های کمتر از 100 کیلو کالری باشد، حتی در خوردن نوع سالم آنها هم باید حواستان را جمع کرده و مراقب رژیم غذایی و تناسب اندامتان باشید.

 

2 قاشق تخم کدو حلوایی

تخم کدو حلوایی، میان وعده‌ای سرشار از پروتئین است که می‌توانید بین 2 وعده غذایی خود میل کنید. این میان وعده یک مقوی انرژی کامل است. زمانی که اوضاع مالی نابسامانی دارید، 2 قاشق تخم کدو حلوایی می‌تواند یک میان وعده مناسب و کامل باشد. 

نیم لیتر آب گوجه

نیم لیتر آب گوجه تقریبا فقط 85 کیلوکالری دارد. مقداری هم آبلیمو با آن مخلوط کرده و خنک بنوشید. این نوشیدنی، یک میان‌وعده فوق‌العاده خوش مزه است.

 

1 عدد گریپ فروت

گریپ فروت علاوه بر اینکه حاوی مقادیر زیادی از ویتامین سی است، به دلیل ترکیبات تلخ‌مزه‌ای که دارد می‌تواند از اشتهای شما قبل از وعده‌های اصلی جلوگیری کند.

25 عدد پسته

پسته نسب به انواع دیگر آجیل، میزان کالری کمتری داشته و سرشار از ویتامین‌های مختلف است، ولی باید نوع بدون نمک آن را انتخاب کرده و میل کنید.

 

1 عدد موز منجمد

1 عدد موز را برای چند ساعت درون فریزر قرار دهید، توجه داشته باشید که نباید پوست موز را بگیرید. وقتی که موز را از فریزر بیرون آوردید، پوستش را بکنید، حالا چه مشاهده می‌کنید؟! بله، یک میان وعده‌تر و تازه تابستانی الان در دستان شماست!

 

20 عدد چوب شور

اگر از طرفداران شیرینی جات نیستید می‌توانید چند عدد چوب شور را امتحان کنید. نسبت به چیپس‌ها کالری خیلی کمتری دارند – هر 25 عدد 100 کیلو کالری – و جایگزینی مناسب برای آنها به حساب می‌آیند.

 

6 تکه خربزه شیرین (مشهدی) به همراه 2 تکه ژامبون گوشت

این میان وعده با طعم مدیترانه‌ای‌اش، کاملا از ذهن شما پاک می‌کند که دارید یک میان وعده سالم سالم می‌خورید. این میان وعده بسیار خوش طعم بوده و سرشار از ویتامین‌های متفاوت است.

 

2 تکه نان خشک

وقتی که هیچ میلی به خوردن میوه، سبزیجات و آجیل ندارید، خوردن 2 تکه نان خشک به همراه پنیر کُلبه و پیازچه تازه‌ای که روی آن می‌گذارید، بهترین گزینه برای انتخاب یک میان وعده است.

200 گرم سالاد میوه

اگر میوه‌ای که برای خوردن انتخاب می‌کنید فروکتوز بالایی داشته باشد، نباید بیشتر از 200 گرم از آن میل کنید. اما مخلوطی از میوه‌ها می‌تواند مقوی ویتامینه خیلی خوبی باشد.

 

10 عدد بادام

اگر چه بادام حاوی روغن بسیاری است – حدود 60 درصد چربی – و 10 عدد آن تقریبا 90 کیلو کالری دارد، اما آنها بسیار سالم و مطمئن بوده و باعث تقویت و استحکام موها و ناخن‌های شما می‌شوند.

 

1 عدد انار

همانطور که همه ما می‌دانیم، انار جزو میوه‌های خوشمزه به حساب می‌آید، اما انار خصوصیات دیگری هم دارد؛ مقادیر بسیار زیاد ویتامین‌های آ، سی و‌ای و همچنین آهن فراوانی که این میوه خوشمزه دارد برای سلامتی انسان بسیار مفید است.

1 فنجان ماست منجمد

وقتی که تصمیم به خوردن میان وعده‌ای می‌کنید که باعث طراوت و شادابی شما بشود، ماست منجمد که جایگزینی مناسب برای بستنی در روزهای گرم تابستان به شمار می‌آید، گزینه خوبی است.

80 گرم تمشک

مقدار کمی تمشک حرص و ولع خوردن شیرینی را فرو می‌نشاند. با اینکه تمشک به اندازه شکر، شیرین است اما فقط فروکتوز دارد، بنابراین بدون اینکه نگران قند بالا باشید و یا اینکه در مورد خوردن آن به دل خود بد راه بدهید، می‌توانید 80 گرم از این میوه شیرین و گوارا نوش جان کنید.

16 عدد توت فرنگی

توت فرنگی نه تنها میوه‌ای خوشمزه است، بلکه برای تولید کلاژن که باعث انعطاف پذیری پوست می‌شود بسیار مفید است.

1 فنجان نودل برنجی رقیق

اغلب سوپ‌های رقیق بخاطر اینکه بیشترین ماده تشکیل دهنده شان آب است کالری کمتری دارند. حالا به چنین سوپی نودل برنجی اضافه کنید تا یک میان وعده سالم و گرم داشته باشید. 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. پیام غدیر ... | ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۴۰ | لینک
    سلام خسته نباشید
    با افتخار دنبال شدید