// ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۱۷

تعادل PH بدن دارای اهمیت فوق‌العاده‌ا‌‌ی برای سلامتی ما است، اما همه راجع به این موضوع نمی‌دانند و اهمیتی به این تعادل PH نمی‌دهند. 

 شایع‌ترین علت اختلال درتعادل PH دربدن، رژیم غذایی نامناسب است که شامل مقادیر بیش از حد گوشت، شیر و فراورده‌های لبنی، شکر، محصولات تصفیه‌ شده پر از مواد افزودنی و نگهدارنده، آردسفید، قهوه و غیره است. همچنین برخی تاثیرات خارجی مانند آلرژی، استرس عاطفی، سرماخوردگی، ویروس‌ها و موادمخدر می‌تواند بر افزایش اسیدی شدن بدن ما تاثیر بگذارد.

غذاهای قلیایی چیست؟

اعتقاد بر این است که برخی غذاها می‌توانند بر اسیدی شدن و PH مایعات بدن، ازجمله ادرار یا خون، تاثیر بگذارند. بنابراین می‌توانند برای درمان و یا جلوگیری از بیماری‌ها استفاده شوند. به این نوع از غذاها، غذاهای قلیایی گفته می‌شود.

رژیم غذایی قلیایی کاملا متفاوت از هر رژیم غذایی دیگری است. با این رژیم غذایی ما می‌توانیم اثرات ناشی از مصرف زیاد پروتئین، غذاهای آماده و مصرف بیش از حد از قند وکافئین را متعادل کنیم. این رژیم برای افرادی که تحت استرس هستند و سبزیجات کمتر می‌خورند یا اصلا نمی‌خورند، طراحی شده است.

باخوردن غذاهای قلیایی (سبزی‌های برگدار، سبزیجات، غلات وحبوبات، آبمیوه، و سوپ سبزیجات) به جای مصرف غذاهای اسیدی (گوشت و سایر فرآورده‌های حیوانی، کربوهیدرات فرآوری‌شده، شکر تصفیه‌شده)، بدن ما سرشار ازکلروفیل، آنزیمها، ویتامینها، موادمعدنی واکسیژن میشود.

غذای سالم همچنین، سلول‌های سالم و افکار سالمی می‌سازد. به منظور حفظ ارزش PH بهینه بدنمان، ما باید حداقل 60 درصد غذاهای قلیایی و 40 درصدغذاهای اسیدی مصرف کنیم.

6 تا از بهترین غذاهای قلیایی:

لیموها

لیمو در بالای لیست قلیایی است. همچنین به عنوان یک داروی طبیعی برای تقریبا همه چیز به حساب می آید. شما می‌توانید زخم و جراحات را با آن التیام دهید و لیمو می‌تواند تسکین قوی و فوری برای اسید اضافی و بیماری‌های ویروسی و همچنین سرفه، سرماخوردگی، آنفولانزا و سوزش سر دل باشد.

 گندم سیاه

این یک جایگزین عالی برای گندم و محصولات آن است. گندم سیاه شامل روتین است که به ما انرژی می‌دهد و در درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی بسیار عالی است. گندم سیاه برای افرادی که به راحتی کبودیشان زیاد میشود خوب است.

سبزیجات

کلم‌پیچ، برگ چغندر، شلغم و اسفناج بخشی از سبزیجات برگ‌داری هستند که برای سلامت ما خوب هستند. اسفناج شاید یکی از بهترین آنها باشد که علاوه بر ویتامینK از ویتامین‌ها، موادمعدنی، مواد شیمیایی گیاهی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرکه به بهبود هضم غذا و بینایی کمک می‌کند، تشکیل شده است.

ســـیــر

سیر هم در بالای لیست مواد غذایی سالم قرار می‌گیرد. سیر فواید بسیاری دارد و بالاترین فایده آن افزایش توانایی سلامت قلب و عروق و سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون، پاکسازی کبد و مبارزه با بیماری است.

هویج

هویج ها برای چشم ها خوب هستند اما آنها تاثیر قلیایی هم دارند. هویج با مقدار زیادی از ویتامین، فیبر و پتاسیم برای بدن بسیار عالی است.

بذرکتان

بذر کتان مانع از سرطان پستان، سرطان رحم و سرطان پروستات می‌شود. این دانه برای سم‌زدایی ایده‌آل است چون از امگا 3 غنی می‌باشد. همچنین برای یبوست، کاهش کلسترول و قند خون بیش ازحد استفاده می‌شود.

 اینها تنها تعداد کمی از فواید آن می‌باشد. ما هم چنین باید اشاره کنیم به: مارچوبه، کیوی، گلابی، آناناس، کشمش، سیب، زردآلو، آووکادو، موز، پیاز، کاهو، نخودفرنگی، کدو، لوبیا، چغندر، فلفل، پرتقال، هلو، توت فرنگی، تمشک، کلم، نارگیل، خیار، زنجبیل وبسیاری مواد دیگر.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.