// ۰۹ خرداد ۹۷ ، ۰۰:۰۰

هیچ‌ یک از ما تصورمان از میوه با ترس یا هیجان منفی همراه نیست. میوه نوعی خوراکی خوشمزه است که هر کدام از آنها متناسب با فصلی که در آن رشد می‌کنند، خاصیت ویژه‌ای دارند و راهکاری خوشمزه برای رفع برخی مشکلات احتمالی ناشی از آن فصل بشمار می‌روند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

اما با وجود انواع میوه‌ های لذیذ و خوش‌ عطر و خوش‌طعم در جهان، برخی از آنها ظاهری فرازمینی و ترسناک دارند که شاید با دیدنشان میل چندانی برای خوردنشان نداشته باشید.

دست بودا (Buddha’s Hand)

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین میوه‌های جهان

دست بودا از خانواده بالنگ‌ هاست و اغلب در کالیفرنیا کشت می شود. فقط از پوست این میوه استفاده می شود و قسمت داخلی آن خوردنی نیست. این میوه روی درختچه‌ها و درخت‌های کوچکی که شاخه‌های بلند و نامنظمی دارند و پوشیده از خار هستند، می روید. برگ های بزرگ و بلند مستطیل شکل این درخت به رنگ سبز کم رنگ است.

چینی ها این میوه را به عنوان هدیه در جشن سال نو به یکدیگر هدیه می دهند زیرا اعتقاد دارند برای آنها خوش شانسی به ارمغان می آورد. همچنین، این میوه بسیار خوشبوست و در چین و ژاپن از آن برای خوشبو کردن اتاق‌ ها و وسایل شخصی مانند لباس استفاده می‌کنند.

رامبوتان (Rambutans)

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین میوه‌های جهان

رامبوتان نوعی درختی با اندازه متوسط و مربوط به مناطق گرمسیری و استوایی است که میوه های قرمز، شفت و گرد دارد. این میوه ها ظاهری شبیه موجودات فضایی دارند و گوشت داخلشان نیز شبیه سفیدی چشم یک هیولای ترسناک است. میوه درخت رامبوتان در تایلند به نام «میوه مودار» نیز معروف است و می توان آن را از خانواده میوه «لیچی» دانست.

پوست میوه تاژین پوشیده از مژک است و طعمی ترش و شیرین دارد. هسته آن قهوه‌ای شفاف و به قطر دو تا سه سانتی‌متر است.

کدوی کارناوال (Carnival Squash)

پوست این کدو سبز که بیشتر شبیه کدوحلوایی است به قدری ضخیم است که آدم احساس می کند غولی بزرگ در شکم آن لانه کرده است. قسمت گوشت درونی این کدو شبیه پرتقال بی رنگ و رو است. راه‌راه‌های این کدو سبز، سفید، نارنجی و سبز است و این تفاوت رنگ به رسیده یا کال بودن این کدو مربوط می‌شود. کدوی کارناوال مملو از ویتامین‌های آ، ث و پتاسیم است.

میوه کاکتوس (Cactus Pear)

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین میوه‌های جهان

کاکتوس‌گلابی در کالیفرنیا کشت می شود و در اسپانیا به آن «توناس» می گویند. در ایران هم به آن گلابی خاردار یا انجیر کاکتوس گفته می‌شود. البته این میوه بیشتر هویت کاکتوسی دارد نه گلابی. میوه کاکتوس تنها میوه‌ای است که در ردیف سبزیجات هم دسته‌بندی می‌شود. گوشت این میوه، شیرین‌ مزه و آبدار و دانه‌های ترد سیاه‌رنگی در بافت آن پراکنده است. کاکتوس پخته طعم مارچوبه و یا فلفل دلمه‌ای سبز را می‌دهد.

میوه اژدها (Dragon Fruit)

Dragon-Fruit-w600

اجازه ندهید ظاهر زشت و دوست نداشتنی این میوه شما را گول بزند. داخل آن سفید با دانه های مشکی است و طعم بسیار عالی دارد. اما قبول داریم که ظاهر بسیار زشت و حتی ترسناک است.

پیتایا یا دراگون فروت روی کاکتوسی به نام هیلوسرئوس رشد می کند که به نام «ملکه هنولولو» نیز شناخته می شود. میوه اژدها فقط در شب شکوفه می کند و گل هایش عموما بزرگ و سفید هستند.

این گیاه بومی جنوب مکزیک و آمریکای مرکزی است اما در کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون ویتنام، تایوان، جنوب چین، ژاپن، فیلیپین و مالزی هم کشت می‌ شود.

از دیگر نام های این میوه می توان به گلابی توت فرنگی نیز اشاره کرد. دو نوع مرسوم از دراگون فروت، پوست قرمز با لایه های برجسته سبز رنگ دارند که حالتی همانند اژدها را تداعی می کند. گوشت داخلی آن ها هم سفید رنگ با دانه های سیاه است.

نوع دیگر آن پوست زرد، گوشت سفید با دانه های سیاه دارد و به عنوان دراگون زردرنگ شناخته می شود. این میوه شاید عجیب و غریب به نظر برسد اما مزه آن فرق چندانی با میوه های دیگر ندارد. می توان مزه آن را به کیوی و گلابی تشبیه کرد.

چری‌مویا (Cherimoya)

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین میوه‌های جهان

این میوه شبیه نارنجک یا وزغ فرانکشتاین است تا یک میوه خوردنی. اما طعم گوشت سفید داخل آن خوب است و مانند یک بستنی ساده در دهان شما آب خواهد شد. این میوه ترسناک در درمان اسهال خونی و کاهش تب بسیار مفید است. اما باید بدانید که دانه های آن سمی هستند.

معمولا به چری‌مویا « میوه اشرافی » هم می‌گویند. این میوه یک منبع عالی از ویتامین C، کربوهیدرات، پتاسیم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

پشن فروت (Passion Fruits)

عجیب‌ترین و ترسناک‌ترین میوه‌های جهان

احتمالا نام این میوه را شنیده اید. این میوه را که برش می دهید تا منظره ای شبیه دل و روده خون آلود مواجه می شوید که بیشتر از اینکه تمایل به خوردن آن داشته باشید، دلتان می‌خواهد آن را دور بیندازید. این میوه وقتی می رسد، چروک می شود.

پشن فروت ظاهری تخم‌مرغی دارد و در مناطق گرمسیری یافت می‌شود. دانه‌های آن عالی‌ترین منبع فیبر محسوب می‌شود. پشن فروت خاصیت خواب‌آور نیز دارد و اگر پیش از خواب مصرف شود در تمدد اعصاب و خواب راحت تاثیر بسزایی خواهد داشت. عطر و بوی آن شبیه گواوا و بسیار شیرین است.

دوریان (Durian)

دوریان با بوی بسیار زننده و بدش شناخته می‌شود. حتی اگر بتوانید این بو را تحمل کنید، باید برای رسیدن به مغزش از پوست سخت و زرد رنگش عبور کنید. دوریان حاوی مواد مغذی بسیار بالاست.

دوریان در مناطق گرمسیری در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای جنوب شرقی آسیا مالزی، اندونزی و تایلند رشد می کند. این میوه می‌تواند تا ۳۰ سانتی‌متر قد کشیده و حدودا ۱۵ سانتی‌متر پهنا داشته باشد.

جک فروت (Jackfruit)

این میوه استوایی، بااینکه بسیار خوشمزه است اما خطرناک نیز هست. با اینکه جک فروت ضرری ندارد، اما هنگام افتادن از درخت می تواند کشنده باشد، زیرا ۳۶ کیلوگرم وزن دارد. معمولا این میوه را به صورت سرخ‌ کرده میل می‌کنند. بسیاری از گیاه خواران، آن را به خاطر دارا بودن فیبر فراوان، به جای گوشت مصرف می‌کنند. جک فروت سرشار از پروتیین، پتاسیم و ویتامین ب است.

جک فروت، درختی است که بیشتر در مناطق جنوبی و جنوب شرقی آسیا و همچنین در قسمت شرقی آفریقا یافت می‌شود. میوه‌های آن سبزرنگ، آبدار و معطر و جزو بزرگ‌ترین میوه‌های جهان و بزرگ‌ترین میوه درختی بشمار می‌روند.

میوه مار گونه (Snake Fruit)

نام این میوه با توجه به پوستش انتخاب شده و خودش هیچ ارتباطی به مار ندارد. طعم آن شبیه ترکیب آناناس، موز و آجیل است. پوست آن نیز بسیار خشن و زبر بوده و در پوست کندن آن باید بسیار دقت کرد. شما می‌توانید آن را به‌عنوان هدیه به دیگران تقدیم کنید.

میوه مار گونه با نام سالاک هم شناخته می‌شود. برای پوست کردن سالاک باید نوک آن‌را فشار دهید و پوست آن‌را تکه‌تکه جدا کنید. گوشت میوه کرم رنگ با دانه‌های بزرگ سیاه است و بافت آن شبیه سیب ترد و کمی آبدار است. میوه نارس ترش‌مزه است اما انواع رسیده آن شیرین و کمی اسیدی شبیه آناناس هستند.

نونی (Noni)

به نظر می رسد نونی یا همان شاه توت هندی، از دنیای دیگری وارد دنیای ما شده. این میوه جز خانواده قهوه محسوب می گردد و اسامی مستعار بسیاری مانند منگ کودو (Mengkudu) بر روی آن گذاشته شده. نونی برای درمان بیماری های کبدی متعدد و حتی قاعدگی زنان کاربرد دارد. همچنین برای بیماری‌‌های پوستی، درد، سرماخوردگی، فشار خون بال، افسردگی، ورم مفاصل، آسم، دیابت، سرطان و … مفید است. برگ های این میوه نیز برای درست نمودن سالاد مورد استفاده قرار می گیرند.

نونی میوه ‌ای است که در مناطق معتدل استوایی مانند تاهیتی رشد می‌‌کند. پرندگان عاشق این میوه هستند.

ریشه نیپا (Nipah Seed)

ریشه نیپا از درخت نخل نیپا به دست می آید. این درختان که در کشور مالزی یافت می شوند، به خاطر بدنه تنومندشان مشهور بوده و به همین دلیل ارزش بالایی دارند. ریشه نیپا می تواند در فرایند تخمیر نوشیدنی های الکلی به کار گرفته شود. شکری که از این ریشه بدست می آید، عملا بدون کاربرد باقی می ماند، زیرا فرایند تصفیه و تجاری سازی آن با مشکلاتی رو به روست. اگر ریشه نیپا را به حال خود رها کنید، بعد از گذشت ۱۰ روز به سرکه تبدیل خواهد گشت.

روزیاتو : سایت سرگرمی چفچفک

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.