// ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۲۰:۵۶
۱۲ چربی سوز خوراکی

۱۲ چربی سوز خوراکی

۱۲ خوراکی زیر در لیست خوردنی هایی قرار دارند که اگر آنها را در برنامه روزانه خود قرار دهید، به عنوان چربی سوز عمل می کنند:

1-w900-h600

۱- گریپ‌فروت

گریپ‌فروت سرشار از ویتامین سی است و به متابولیسم صحیح چربی کمک می‌کند و بدین ترتیب باعث چربی سوزی می‌شود. خوردن نصف یک گریپ‌فروت قبل از صرف صبحانه، در به وجود آوردن احساس سیری در شما کمک می‌کند.

 

2-w900-h600

۲- فلفل سیاه

Piperine به‌عنوان یک ماده مهم موجود در فلفل سیاه، نشانه‌هایی از سوزاندن چربی در بدن را ثابت کرده است. این خبر خوبی محسوب می شود و می‌تواند راه مناسبی برای کم کردن چند کیلویی وزن به شمار آید.

3-w900-h600

۳- دارچین

دارچین که به پایین آوردن میزان قند خون شهرت دارد، می‌تواند به میزان قابل‌توجهی اشتها را کاهش دهد. افزودن دارچین به چای، قهوه و ماست (بدون طعم و کم‌چرب) از راه‌های کاهش وزن به شمار می‌روند.

4-w900-h600

۴- تخم مرغ

تخم‌مرغ با کالری بسیارکمی که دارد و نیز دارا بودن ۷ گرم پروتئین، درکنار سایرمزایای تغذیه‌ای دیگر، برای کاهش میزان چربی می‌توان گزینه مناسبی به‌حساب آید. مطالعات نشان می‌دهد، خوردن تخم‌مرغ در وعده صبحانه، به میزان قابل‌توجهی در کاهش دریافت میزان کالری بدن در طول روز مؤثر است.  اگرچه سفیده تخم‌مرغ منبع بسیار غنی برای پروتئین است، بااین‌حال مصرف مداوم، پشت سر هم و تعداد زیاد آن توصیه نمی‌شود.

5-w900-h600

۵- سیب 

زمانی که پای کم کردن وزن در میان باشد، میوه‌ها دوستان خوبی به شمار می‌روند که مزایای بی‌شماری نیز دارند. یکی از خوبی‌های میوه‌ها این است که هوس خوردن شیرینی را در شما کاهش می‌دهد و شکر موجود در آن به‌اندازه‌ای که شکرغیرطبیعی به بدن شما ضرر می‌رساند، نیست. بهتر است میوه‌ها خصوصا سیب باپوست خورده شوند تا میزان فیبر دریافتی از آن‌ها افزایش پیدا کند. همچنین خوردن میوه باپوست کمک می‌کند که احساس سیری زودرس به شما دست دهد.

6-w900-h600

۶- چای سبز 

چای سبز که به دلیل دارا بودن ترکیبی خاص، یکی از بهترین گزینه‌های چربی سوزی به شمار می‌رود توصیه می‌شود که گرم نوشیده شود تا فواید آن افزایش پیدا کند. افزودن مقداری عسل و لیمو به چای سبز نه‌تنها مزایای آن را افزایش می‌دهد بلکه آن را لذیذتر نیز می‌کند.

7-w900-h600

۷- بلوبری

می‌توانید در تهیه پنکیک ازبلوبری استفاده کنید. بلوبری نه تنها حاوی فیبر فراوانی است بلکه آنتی اکسیدان و مزه بسیار خوبی دارد.  نصف لیوان بلوبری تنها ۴۰ کالری دارد و می توتند گزینه مناسبی برای پر کردن بخشی از حجم سالاد مصرفی روزانه تان باشد.

8-w900-h600

۸- بادام 

اگرچه تمامی آجیل‌ها در کل چربی سوز مناسبی به شمارمی رود اما بادام بهترین آن‌ها است. حجم کم آن سبب می‌شود که به‌راحتی بتوانید چند تایی را در کیف خود بگذارید. چربی موجود در بادام هم حاوی پروتئین و هم فیبر است که این نوع از چربی برای سلامت قلب بسیار مفید است. مقدار کمی از آن به دلیل غنی بودن می‌تواند به‌عنوان یک وعده غذایی کامل هم مصرف شود.

 

9-w900-h600

۹- چیلی 

بعدازاینکه مقدار کمی از چیلی را مصرف می‌کنید، احساس می‌کنید که حرارت در سراسر بدن شما پخش می‌شود و متابولیسم بدن را بالا برده است. ماده‌ای به نام capsaicin در آن موجود است که جلوی اشتها را می‌گیرد. از این خانواده  می‌توان به فلفل‌های دیگری چون Cayenne، habaneros و .jalapenos اشاره کرد.

 

10-w900-h600

۱۰- قهوه 

بله پرطرف‌دار ترین نوشیدنی دنیا یعنی قهوه نیز در لیست چربی سوزهایی که باعث بالا بردن متابولیسم بدن می‌شوند قرار دارد. البته یادمان باشد که این در صورتی است که بدون افزودن شکر و یا خامه باشد تا بتواند نقش چربی سوز را به خوبی ایفا می کند. فراموش نکنیم که مصرف بیش‌ازاندازه آن اصلاً توصیه نمی‌شود و بین یک تا ۳ فنجان در روز کفایت می‌کند.

 

11-w900-h600

۱۱- کینوا Quinoa

یکی از اشتباه‌ترین تصوراتی که در ذهن افراد وجود دارد این است که کربوهیدرات‌ها باعث افزایش وزن می‌شوند. این درواقع مصرف کربوهیدرات نیست که باعث افزایش وزن می‌شود بلکه نوع کربوهیدراتی که مصرف می‌کنیم است که این افزایش وزن را به همراه می‌آورد. کینوا با دارا بودن مقادیر فراوانی از فیبر و پروتئین احساس سیری را در فرد به وجود می‌آورد و برخلاف غلات مقدار کمی گلایسمیک glycemic دارد، این بدان معناست که میزان قند خون را افزایش نمی‌دهد بلکه حتی نیاز بدن به مصرف بالای شکر و سایر کربوهیدرات‌ها را کاهش نیز می‌دهد. (کینوا کربوهیدرات معمول در وعده غذایی مردم ایران به شمار نمی‌رود اما در کشورهایی چون هند به‌صورت بسته‌بندی و بسیار ارزان به‌کرات یافت می‌شود. در برخی از عطاری‌ها و یا سوپرمارکت‌ها می‌توانید این ماده نه‌چندان خوشمزه اما مفید را تهیه کنید و با طعم دار کردن آن از خوردنش لذت ببرید)

12-w900-h600

۱۰- سبزی ها 

اگر گمان می‌کنید که بدون مصرف سبزیجات قادر به چربی سوزی هستید اشتباه می‌کنید. سبزی‌ها با دارا بودن مقادیر بالای فیبر، احساس سیری را در شما به وجود می‌آورد. توصیه می‌شود روزانه ۲ تا ۳ فنجان از خوراکی‌هایتان حاوی این مواد بسیار مفید باشد. به یاد داشته باشید منظور از مصرف سبزی‌ها و یا میوه نوشیدن آب آن ها نیست. چراکه بخشی از فیبر این مواد با آبگیری از بین می‌رود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.