// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۲۱

غذا و شادی مفاهیمی هستند که ارتباط نزدیکی با هم دارند. ما اغلب فراموش می کنیم که غذا روی حس و حال ما اثر می گذارد. در این مقاله نشان می دهیم که چه باید بخورید که لبخند از روی لبانتان محو نشود و آرامش پیدا کنید.

خوشحالی چیزی است که بسیار دنبالش هستیم که پیدا و حفظش کنیم. راه های زیادی هست که بتوانیم راضی و خوشحال باشیم: ورزش کنیم، کنار خانواده مان باشیم و البته خوردن برای خیلی ها یکی از جنبه های لذت از زندگی است. ما اغلب فراموش می کنیم که غذا روی حس و حال ما اثر می گذارد.

در این جا لیستی از 10 غذایی را منتشر می کنیم که باعث ایجاد شادی در ما می شوند:

,سبزیجات, سلامتی, food,[categoriy]

1. سبزیجات: سبزیجات غنی از ویتامین های B1، B3، B6 و B9، و مواد معدنی مانند منیزیم هستند. آنها برای کاهش فرسودگی و بهبود حس و حال بسیار مفید هستند.

2. آب تره: این سبزی باعث می شود انسان ها عملکرد فیزیولوژیک خوبی دارا باشند چون هم ویتامین C دارد و هم ویتامین B9. 

,سبزیجات, سلامتی, food,[categoriy]

3. ماهی تن و آزاد: این دو ماهی غنی از اومگا 3 هستند و منبعی عالی از این اسید چرب به شمار می روند. امگا 3 باعث کاهش ناراحتی و اضطراب می شود.

,سبزیجات, سلامتی, food,[categoriy]

4. غلات و نان: منبع تریپتوفان و لیزین هستند و در ایجاد سروتونین نقشی حیاتی دارند. سروتونین ماده ای است که باعث ایجاد احساس خوب می شود.

5. برنج قهوه ای: این ماده هم در ساخت سروتونین نقش دارد.

,سبزیجات, سلامتی, food,[categoriy]

6. شکلات و کافئین: این دو ماده سطوح زیادی از فنی تلامینا دارند و ناراحتی و غم و اندوه را برطرف می سازند. این دو ماده همچنین جریان خون به مغز را منظم می کنند، حس و حال را بهتر می سازند و توان تمرکز را افزایش می دهند.

,سبزیجات, سلامتی, food,[categoriy]

7. میوه ها: پرتقال از عصبی بودن و ترش رو بودن می کاهد؛ موز به خواب بهتر کمک می کند و البته به نام میوه شادی هم شناخته می شود. مصرف آن باعث تثبیت سطح سروتونین می شود و این مانع افسردگی شده و اضطراب را کنترل می کند.

,سبزیجات, سلامتی, food,[categoriy]

8. آجیل: باعث حال خوب می شوند چون از نظر امگا 3، مواد معدنی و ویتامین ها غنی هستند و این مواد همه تولید انرژی در بدن را منظم می سازند.

9. گوشت، ماهی، و محصولات لبنی: این مواد همه از نظر پروتئین غنی هستند و اختلالات حسی را کاهش می دهند.

,سبزیجات, سلامتی, food,[categoriy]

10. شیرینی ها: آنها روی میزان سروتونین در بدن تاثیر می گذارند. معمولا زمانی که سطح سروتونین در بدن پایین باشد فرد به خوردن غذاهای شیرین و منابع کربوهیدرات تمایل پیدا می کند.

,سبزیجات, سلامتی, food,[categoriy]
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.