// ۲۲ آبان ۹۸ ، ۱۹:۴۵

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از نیمروز : رژیم لاغری هفته ای نیم کیلو : چگونه در یک هفته لاغر شویم؟

برای این که بدانید چگونه می توانید هفته ای نیم کیلو لاغر شوید و برنامه رژیم لاغری هفته ای ۵۰۰ گرم و چگونه در یک هفته نیم کیلو لاغر شویم ادامه را بخوانید.

برای از دست دادن یک پوند از وزن در یک هفته باید تقریبا ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. در  واقع برای رسیدن به کاهش وزن هفته ای ۱ پوند، مصرف روزانه کالری فعلی خود را تا ۵۰۰  کالری در روز کاهش دهید ،  به عنوان مثال، اگر شما به طور معمول روزانه ۲۰۰۰ کالری بخورید، روزانه ۱۵۰۰ کالری مصرف کنید که هر هفته ۱ پوند را تضمین می کند. شما همچنین می توانید انتخاب کنید که مصرف کالری خود را یکسان نگه دارید، اما با افزایش فعالیت بدنی ۵۰۰ کالری اضافی در روز مصرف کنید.

همچنینین بخوانید:

هات داگ کبابی با آناناس

سیب زمینی شکم پر

رژیم لاغری هفته ای نیم کیلو

اضافه وزن یا چاقی همیشه یکی از دغدغه‌های مهم مردان و زنان است. کاهش وزن می‌تواند علاوه بر بالا بردن حس اعتماد به نفس، خطر انواع بیماری‌ها را نیز کاهش دهد. اگر دچار اضافه وزن هستید بهتر است یک برنامه برای خود ایجاد کنید تا هفته حداقل یک کیلوگرم وزن خود را از دست بدهید. شاید خیلی‌ها تصور کنند همچنین چیزی امکان ندارد  اما با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و تمرینات منظم شما می‌توانید هفته‌ای یک کیلوگرم را از دست بدهید و اگر این برنامه را ادامه دهید می‌توانید در دراز مدت شاهد کاهش وزن قابل توجه خود باشید. برای شروع این هدف دستورالعمل‌هایی که در ادامه گفته می‌شود برای رسیدن به وزن مطلوب عمل کنید.

راه های رژیم لاغری هفته ای نیم کیلو

تنظیم کالری

از دست دادن وزن حتی یک کیلوگرم آسان نیست، از همین رو در قدم اول باید کالری بیشتری در روز بسوزانید.

برای از دست دادن یک پوند چربی از وزن در یک هفته باید تقریبا ۳۵۰۰ کالری بسوزانید.

برای از دست دادن یک کیلوگرم وزن در هر هفته کاهش ۷۷۰۰ کالری از رژیم غذایی در هفته.

این کار یک کمبود کالری ایجاد می‌کند و بدن را مجبور به سوختن چربی برای انرژی می‌کند.

سعی کنید میزان کالری‌های خود را با ماشین‌ حساب‌های کاهش وزن حساب کنید تا متوجه شوید چه مقدار کالری سوزانده‌اید.

رژیم لاغری هفته ای نیم کیلو

کاهش مصرف کالری

سعی کنید مصرف کالری خود را کاهش دهید. از همین رو می‌توانید در وعده‌های غذایی خود از پروتئین‌های لاغری و سبزیجات فیبردار استفاده کنید. این مواد باعث می‌شود بیشتر احساس سیری کنید و در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌کنید. فیبر و پروتئین که هر دو به وفور در سبزیجات یافت می‌شوند موجب پرشدن معده می‌شوند و باعث می‌شوند کمتر سراغ غذاهای دیگر را بگیرید.

می‌توانید یک سالاد اسفناج یا سینه مرغ له شده یا سینه بوقلمون گریل شده به همراه یک تا دو فنجان سبزیجات تف داده شده مورد علاقه‌تان میل کنید. در وعده صبحانه می‌توانید از تخم مرغ که منبع غنی پروتئین است استفاده کنید.

افزایش سوخت کالری با ورزش و تمرین

گام دیگر برای کاهش وزن یک کیلو در هفته فعالیت فیزیکی است. فعالیت‌های هوازی و وزنه برداری می‌توانند برای کاهش وزن بسیار مفید باشند. تمرینات ایروبیک کالری بسیاری را می‌سوزانند. وزنه برداری می‌تواند موجب ساخت عضلات قوی می‌شود. از همین رو سعی کنید در طول هفته تمریناتی مانند شنا و بارفیکس و اسکوات داشته باشید. یا حتی می‌توانید اگر وقت باشگاه رفتن و این گونه تمریناتی را ندارید یک پیاده روی ساده در روز به مدت ۳۰ دقیقه داشته باشید. گفتنی است، راه رفتن بدون اینکه نیاز باشد به پارک یا باشگاه بروید ۳۵۰ تا ۴۰۰ کالری انرژی از شما می‌گیرد.

مضرات لاغری بیش از حد

از همین رو کمتر پای تلوزیون بنشینید و بیشتر در خانه بچرخید و راه بروید. بخش مهم کاهش دادن وزن تعیین هدف و ایجاد انگیزه است. باید برای یک تغییر بزرگ از سبک زندگی سالم برخوردا باشید. اگر در طول این هفت روز توانستید دو کیلوگرم وزن کم کنید ممکن است بخواهید آن را ادامه دهید اما به یاد داشته باشید که هرگز نباید به خودتان فشار بیاورید.

موفقیت شما به اراده و تلاشتان بستگی دارد.

باید بدانید اگر می خواهید برای خودتان وزن کم کنید آنگاه حتماً موفقیت را خیلی زود خواهید دید.  

داشتن دفترچه یادداشت غذایی یک راهکار رفتاری عالی برای موفقیت در کاهش وزن است.

درواقع، در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۸ انجام گرفت، مشخص شد که نوشتن چیزهایی که در طول روز می خورید، کاهش وزنتان را تا دو برابر تقویت می‌کند. این یادداشت برداری آگاهی و هوشیاری شما را نسبت به آنچه می‌خورید بالا برده و درنتیجه از پرخوری های فکری را کنترل می‌کند. از همه مهم‌تر اینکه یاد بگیرید آرام تر غذا بخورید.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : نیمروز

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.