// ۰۹ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۲۸

این یک رکورد فروش در میان کارگردانان زن محسوب می‌شود. فیلم خانم جنکینز حالا در صدر لیستی از فیلم‌های موفق دیگر همچون «شرک» (Shrek)، «منجمد» (Frozen)، «آنچه زنان می‌خواهند» (What Women Want)، «بی‌خواب در سیاتل» (Sleepless in Seattle) و همچنین «A League of Their Own» قرار می‌گیرد.

فیلم «زن شگفت انگیز» (Wonder Woman) به کارگردانی پتی جنکینز از اولین روز اکران جهانی خود در دوم ژانویه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار فروش داشته است.

این یک رکورد فروش در میان کارگردانان زن محسوب می‌شود. فیلم خانم جنکینز حالا در صدر لیستی از فیلم‌های موفق دیگر همچون «شرک» (Shrek)، «منجمد» (Frozen)، «آنچه زنان می‌خواهند» (What Women Want)، «بی‌خواب در سیاتل» (Sleepless in Seattle) و همچنین «A League of Their Own» قرار می‌گیرد.

کارگردانان زنی که از موفقیت در هالیوود لذت می‌برند! , کارگردان زن

کارگردان زن

«زن شگفت انگیز» در هفته اول نمایش، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بلیط فروشی کرد. این میزان بلیط فروشی، رقمی بیش از مجموع هر دو فیلم «تبدیل شوندگان: عصر انقراض» و «هری پاتر: زندانی آزکابان» بود.

خانم جنکینز می‌گوید، اولین اولویت او، ساخت بهترین فیلم زن شگفت انگیزی بود که او می‌توانست بسازد.

پتی جنکینز اظهار می‌کند: «این حقیقت که من یک زن هستم یا قهرمان داستان یک زن است یا اینکه همه‌ی ما زن هستیم و یا هر چیز دیگری، بخش عمیق شگفت انگیزی از این ماجراست. اما این ماجرا را به طور کل، ندیده و نشنیده بگیرد، چون من فقط یک فیلمساز هستم که با تمام وجود تلاش می‌کنم تا فیلم بسازم و همین برای من اهمیت دارد.»

زن شگفت انگیز خانم جنکینز، یک ابرقهرمان است. او بسیار قوی و بی‌باک جلوه می‌کند و نیروهای خاص و خارق العاده‌ای دارد.

اسم او «دیانا» است. او جهان بی نقص خود را به مقصد یک جزیره آمازونی ترک می‌کند تا در جنگ جهانی اول علیه نیروهای متخاصم و اهریمنی بجنگد.

اما زن شگفت انگیز، تنها مشکلات را با استفاده از نیروی خارق العاده خود مانند سایر ابر قهرمانان مرد حل نمی‌کند. جنکینز می‌گوید که زن شگفت انگیز او، پیچیدگی‌های بسیاری دارد.

جنکینز ادامه می‌دهد: «این ماجرا در یک مقیاس روزمره، بیشتر به درک و فهم، عشق، بخشش و پیچیدگی‌های زندگی ختم می‌شود.»

گال گادوت می‌گوید که او و جنکینز در مورد چیزی که از زن شگفت انگیز انتظار داشتند، هم عقیده بودند و یک ایده داشتند. گال گادوت (بازیگر نقش زن شگفت انگیز) می‌گوید: «من خیلی خوش شانس هستم که پتی (جنکینز)، کسی که کارگردانی بازی من را در این فیلم به عهده داشت. دید او با دید من در مورد شخصیت «دیانا» در یک راستا قرار داشت.»

کارگردانان زنی که از موفقیت در هالیوود لذت می‌برند!

کارگردان زن

کارگردانان و بازیگران زن در صدر خبرها

جنکینز و گادوت تنها کارگردانان و بازیگران زنی نیستند که در هالیوود خبرساز شده‌اند. در همین جشنواره فیلم اخیر در کن فرانسه، کارگردان سوفیا کوپولا (Sofia Coppola)، جایزه بهترین کارگردانی را برای فیلم «فریب خورده» (The Beguiled) به دست آورد.

فیلم خانم سوفیا کوپولا، یک فیلم باز تولیدی است. بدین معنا که شخص دیگری نسخه‌ای از هیمن فیلم را در گذشته ساخته است. اما کوپولا می‌گوید که داستان به جای پرداختن به موضوعات از نگاه مردان، از نقطه نظر و چشم انداز زنان تولید شده است.

این نسخه از فیلم به کارگردانی کوپولا روی شخصیت‌هایی متمرکز شده است که با بازی نیکول کیدمن و کیرستن دانست انجام می‌شوند. این دو بازیگر زن در نقش معلم‌های یک مدرسه‌ی شبانه روزی در زمان جنگ داخلی آمریکا به ایفای نقش می‌پردازند. زندگی این دو معلم زمانی دستخوش تغییرات بزرگ می‌شود که یکی از دانش آموزان دختر، یک سرباز زخمی از جناح ارتش اتحادیه را پیدا می‌کند و او را برای مداوا به مدرسه می‌آورد.

نیکول کیدمن می‌گوید که فقط به این دلیل که جنکینز و کوپولا موفق بوده‌اند، نمی‌توان گفت که زنان به میزان کافی در هالیوود مشغول به کار هستند.

نیکول کیدمن همچنین می‌گوید: «فکر می کنم که با این حال، فقط ۴ درصد از فیلم‌های بزرگ سال ۲۰۱۶ توسط زنان کارگردانی شده‌اند.»

البته همچنان، این سؤال مطرح می‌شود که آیا بازیگران و کارگردانان زن در قیاس با همکاران مرد خود به اندازه‌ی کافی دستمزد دریافت می‌کنند یا خیر.

اخیراً در شبکه‌های اجتماعی گفته شده است که خانم گادوت برای بازی در نقش زن شگفت انگیز، فقط ۳۰۰ هزار دلار دریافت کرده است. این رقم نیز برای مردم غیر قابل باور است که بازیگر زن بزرگترین فیلم تابستان امسال، میلیون‌ها دلار کمتر از هنری کاویل، بازیگر نقش سوپرمن، دستمزد گرفته باشد. هنری کاویل گفته بود که برای بازی در نقش سوپرمن، ۱۴ میلیون دلار دریافت کرده است.

این یک تیتر خبری جنجالی و بزرگ بود اما خیلی هم دقیق نبود. مجله هالیوود محور «ورایتی» (Variety) توضیح داد که ۳۰۰ هزار دلار دستمزد پایه‌ی این بازیگر زن بوده است و احتمالاً این بازیگر زن به دلیل موفقیت فیلم «زن شگفت انگیز» در سال جاری و آینده، میلیون‌ها دلار پاداش دریافت خواهد کرد.

حتی با موفقیت‌های اخیر خانم جنکینز و خانم کوپولا، معلوم نیست که زنان، کارگردانی فیلم‌های بزرگ بیشتری را در آینده به عهده خواهند داشت.

با این حال، نیکول کیدمن سهم خود را در این قضیه ادا می‌کند. این بازیگر وقتی که در جشنواره امسال کن فرانسه حضور داشت، بیان کرد که هر ۱۸ ماه، حداقل در یک فیلم به کارگردانی یک زن بازی خواهد کرد.

کارگردانان زنی که از موفقیت در هالیوود لذت می‌برند!, کارگردانان زن

کارگردان زن

«ما به عنوان زن باید از کارگردانان زن حمایت کنیم. البته در حال حاضر، این فقط در حد یک حرف است. اما امیدواریم که این ماجرا در طول زمان تغییر کند. هر کسی هم که بگوید، در حال حاضر شرایط و زمان فرق می‌کند. باید بداند که اینطور نیست. ففقط کافی است که گوش بدهد تا بشنود.»

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.