// ۲۳ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۱

زمانی که میکل آنژ بر روی مجسمه حضرت داوود کار می‌کرد، سنگ مرمر را از بیرون می تراشید تا به شکل دلخواه خود دست پیدا کند. اما شکل بخشیدن به چربی‌های شکمی باید به شیوه‌ دیگری انجام شود. اگر می‌خواهید شکل زیبایی به شکمخود بدهید باید بتوانید آن را از داخل عوض کنید. انجام تمرینات ورزشی مناسب و داشتن رژیم غذایی خوب می‌تواند بهترین روش برای به دست آوردن تناسب اندام و شکمی صاف باشد اما زمانی که می‌خواهید شکم خود را در زمان کمتری صاف کنید، باید بر روی مکانیسم چربی سوزی داخلی بدن اعتماد کنید. این مکانیسم را می‌توان در کمتر از ۲۴ ساعت فعال کرد. این موضوع ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما در این مقاله قصد داریم ترفندهای ساده ای را برای اینکار بیان کنیم. اگر بتوانید سیستم گوارش خود را به یک تعادل مناسب برسانید، متابولیسم بدن را افزایش دهید و نفخ معده را کمتر کنید در کمتر از یک روز نتیجه مورد نظر خود را خواهید دید. در این مقاله با ما همراه شوید تا ترفندهای رسیدن به شکمی صاف در عرض ۲۴ ساعت را با هم مرور کنیم.

  1. چای متابولیسمی ایجاد کنید:

steaming-tea

کار نکردن درست سیستم گوارش به معنای نرخ متابولیسم پایین است. روز خود را با یک فنجان چای زنجبیل آغاز کنید. این نوشیدنی می‌تواند سیستم گوارشی شما را بهبود ببخشد و هوس شما برای مواد غذایی پر نمک و شیرین را کمتر کند. به همین خاطر چای زنجبیل بخش اصلی و کلیدی رژیم غذایی بیشتر افرادی است که به دنبال صاف کردن شکم خود هستند. برای تهیه این چای خوشمزه کافیست یک پیمانه آب را بجوشانید و یک دوم قاشق چایخوری زنجبیل تازه به آن بیفزایید.

  1. با نمک اپسوم دوش بگیرید:

belly-fat-bath

دوش گرفتن همیشه آرامش بخش بوده است. اضافه کردن دو پیمانه نمک اپسوم می‌تواند با خارج کردن آب اضافی از بدن، تورم شکم را کمتر کند. برای اینکه جلوی از دست رفتن آب بدن گرفته شود، بهتر است اینکار را تنها هفته ای یکبار انجام دهید.

  1. موز بخورید:

banana-smoothie

همانطور که می‌دانید موز سرشار از پتاسیم است. پتاسیم ماده مغذی است که به تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند و همین امر از بروز نفخ جلوگیری خواهد کرد.

  1. از خوردن برخی از سبزیجات خودداری کنید:

mushrooms-7-foods-ward-off-winter-illnesses

برخی از سبزیجات اگرچه سرشار از مواد مغذی سالم هستند اما می‌توانند نفخ شکم را بیشتر کنند.سبزیجاتی همچون پیاز سفید، کنگر فرنگی، کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ، اسفناج خام، قارچ دکمه‌ای باعث نفخ شکم می‌شوند. پس تا جایی که می‌توانید خوردن این سبزیجات را کمتر کنید.

  1. آدامس نجوید:

chewing-gum

جویدن آدامس نه تنها باعث می‌شود هوای بیرون به داخل سیستم گوارش انتقال یابد و نفخ ایجاد کند بلکه بیشتر آدامس‌ها حاوی الکل‌ قند و شیرین کننده‌های مصنوعی همچون سوربیتول و زایلیتول هستند که باعث ایجاد نفخ می‌گردد. اگر دوست دارید چیزی را بجوید بهتر است از آدامس‌های طبیعی که از درختان گرفته می‌شود استفاده کنید. این گونه آدامس‌ها کالری اندکی دارند و باعث ایجاد نفخ در شکم نمی‌شوند.

  1. از خوردن پروتئین بارها خودداری کنید:

plant-based-protein-lead-image

بیشتر بارهای پروتئینی می‌توانند نفخ شکم را بیشتر کنند. سویا نیز همانند سایر حبوبات حاوی الیگوساکاریدهاست که مولکول‌های قند هستند که بدن نمی‌تواند آن را به طور کامل بشکند. به همین خاطر چنین موادی باعث ایجاد نفخ و گاز در شکم می‌شوند. اگر می‌خواهید از شر نفخ شکم خلاص شوید بهتر است خوردن این مواد را کمتر کنید.

  1. گشنیز را در رژیم غذایی خود داشته باشید:

cilantro

تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که ترکیب منحصر به فرد روغن‌ها در گشنیز همانند داروهای بدون نسخه عمل می‌کند و باعث تسکین عضلات سیستم گوارش و روده می‌شود. مطالعه منتشر شده در مجله Digestive Diseases and Science نشان داده است که بیماران مبتلا به IBS می‌توانند از مزایای خوردن گشنیز بهره مند شوند.

  1. خوردن شکلات تلخ را فراموش نکنید:

dark-chocolate

برای اینکه بتوانید از تمامی مزایای موجود در شکلات استفاده کنید باید از شکلات‌هایی که درصد کاکائوی ۷۰ به بالا دارند استفاده کنید. باکتری هایی که دوستدار شکلات هستند و در روده زندگی می‌کنند می‌توانند آن را به یک ترکیب ضد التهابی تبدیل کنند. زمانی که کاکائو به سیستم گوارش شما می‌رسد و با آنزیم‌های موجود برخورد می‌کند؛ به ترکیبات ضدالتهابی تبدیل می‌شود. همین امر موجب از بین رفتن نفخ شکم خواهد شد.

  1. وعده‌های غذایی خود را به چند بخش کوچک تقسیم کنید:

woman-snacking

برای اینکه بتوانید سطح متابولیسم بدن را در طول روز کنترل کنید، بر روی میان وعده‌های سرشار از فیبر و پروتئین تمرکز کنید یا وعده‌های غذایی خود را هر سه الی چهار ساعت میل نمایید. در این شرایط باید حجم وعده‌های غذایی کاهش پیدا کند. با خوردن وعده‌های غذایی کوچک تر نه تنها کالری بیشتری می‌سوزانید بلکه قادر خواهید بود از خوردن مواد زیاد پرهیز کنید. شما می‌توانید از گوشی هوشمند یا رایانه خود برای یادآوری فواصل زمانی مورد نیاز استفاده کنید. یک سیب به همراه کره بادام زمینی، آجیل و توت، حمص یا ماست می‌تواند میان وعده خوبی برای شما باشد.

  1. به آرامی غذا بخورید:

woman-eating-apple

زمانی که بعد از یک روز کار طولانی به منزل می‌رسید، گرسنه خواهید بود. در چنین شرایطی سعی می‌کنید غذا را تندتر بخورید تا سریع تر سیر شوید. سریع غذا خوردن باعث می‌شود هوای بیشتری ببلعید. همین موضوع هم منجر به ایجاد گاز و نفخ در شکم می‌شود. سعی کنید به هنگام غذا خوردن دهان خود را بسته نگه دارید و به آرامی آن را بجوید. زمانی که گرسنه هستید می‌توانید از میان وعده‌هایی همچون میوه یا آجیل استفاده کنید. در این صورت عجله ای برای خوردن غذا نخواهید داشت و می‌توانید به آرامی ان را بجوید.

  1. از ترکیب آب و لیموی تازه استفاده کنید:

lemon-water

زمانی که تشنه هستید، می‌توانید اب و لیموی تازه را با هم ترکیب کنید.همانطور که می‌دانید لیمو یک ادرارآور طبیعی است و اضافه کردن آن به آب می‌تواند به شما کمک کند سموم و مواد اضافی را دفع کنید.

  1. از به کار بردن نی خودداری کنید:

juice-box-sources-mold-diet

همانطور که قبلا گفتیم مکیدن هوا می‌تواند نفخ شکم را بدتر کند. استفاده از نی نیز این شرایط را تشدید خواهد کرد. زمانی که تلاش می‌کنید نوشیدنی‌های خود را با نی بنوشید، هوای بیشتری وارد معده شما می‌شود و دچار نفخ می‌شوید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.