// ۲۵ اسفند ۹۷ ، ۱۶:۴۵

سایت تفریحی چفچفک : یک عامل منفی مهم‌تر، جامعه و شرایط آن است. خردسال یا نوجوان که بودیم، فیلم‌ ها و سریال‌ هایی که نگاه می‌کردیم محدود بودند و اصولا همه همسلان ما، فقط همان فیلم‌ های و سریال‌ های دو شبکه تلویزیون را می‌دیدند و روز بعد در مدرسه با هم مرور می‌کردند.

اما حالا دیگر هر یک از ما علایق متفاوتی داریم و به ندرت می‌توانیم دوست یا همکاری پیدا کنیم که بتوانیم با او در مورد نکات جالب تازه‌ ترین فیلم یا سریالی که دیده‌ایم، گپی بزنیم.

جالب‌تر آنکه نگاه پیرامون ما، عموما به کسانی که ژرف‌تر دنیا های تخیلی کتاب‌ ها، فیلم‌ ها و سریال‌ ها را مطالعه می‌کنند، کاملا منفی است و از این طور کارها تعبیر به ولنگاری و بیکاری می‌کنند و با زبان بی‌زبانی به آدم می‌فهمانند که چنین عاداتی زیبنده آدم بالغی که برای خود کار و خانواده‌ای دارد، نیست!

پس دیگر تصورش هم برای ما باید دشوار باشد که عاشقان سینه‌ چاک خارجی مانگاها، انیمه‌ها، ویدئوگیم‌ ها و فیلم‌ها را با خودمان مقایسه کنیم! تعدادی از این افراد دیگر واقعا در این دنیا، حل شده‌اند.

در ژاپن به چنین افرادی Otaku گفته می‌شود، آنها با شوق بسیار کتاب‌های و مجله‌ های کامیک را گردآوری می‌کنند و در رویدادهای وابسته به آن شرکت می‌کنند و حتی گاه در مراسمی، پوشش و سر و وضعی شبیه شخصیت‌های مشهور تخیلی برای خود به هم می‌زننند.

کازپلی Cosplay که گاهی کوزپلی و کاسپلی نیز خوانده می‌شود، به عمل پوشیدن لباس به جهت شبیه شدن به شخصیت‌ های مانگا، انیمه، فیلم یا بازی‌های ویدئویی گفته می‌شود.

در این مطلب، تعدادی از عکس‌ های کازپلی‌ های اخیر را به مرور می‌کنیم.

نخست با هم عکس‌ هایی از یک خانواده می‌بینیم که خودشان اعتراف دارند که کلی nerd هستند. آنها در کامیک کان سالانه سالت لیک سیتی، خودشان را در هیأت شخصیت‌های تازه‌ترین قسمت فیلم جنگ ستارگان در آورده بودند و حتی دختر یک ساله‌شان را هم شرکت داده بودند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۲

  1. دنیای کامپیوتر ... | ۲۵ اسفند ۹۷ ، ۱۶:۴۹ | لینک
    جالب بود.
    • | ۲۶ اسفند ۹۷، ۲۰:۱۶
      سپاس از حضورتان و نظرتون
  2. حصـــــــcafeh.blogـــــین .. | ۰۴ فروردين ۹۸ ، ۲۳:۰۰ | لینک
    جالب بود.
    • | ۵ فروردين ۹۸، ۱۱:۰۱
      ممنون از حضور شما..عید بر شما مبارک