// ۱۷ آبان ۹۸ ، ۱۷:۱۸

به گزارش سایت تفریحی چفچفک برگرفته از دیجیاتو : طبق پژوهشی تازه، دویدن به هر میزانی، احتمال مرگ زودرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این پژوهش که توسط محققان دانشگاه ویکتوریای استرالیا انجام شده و نتایج آن در نشریه پزشکی ورزشی بریتانیا منتشر شده برپایه دیتای ۱۴ تحقیق قدیمی روی ۲۳۲ هزار بزرگسال بریتانیایی صورت گرفته است. در جریان این پژوهش ها که با هدف بررسی عادات افراد انجام شدند این شهروندان برای مدت ۵.۵ الی ۳۵ سال تحت نظر گرفته شدند.

همچنینین بخوانید:

مشهورترین فوتبالیست‌هایی که به همسرشان خیانت کردند

با مکمل های مردانه آشنا بشوید!

در طول این بازه مجموعا ۲۵۹۵۱ نفر از دنیا رفتند و محققان دریافتند که دویدن تا ۳۰ درصد احتمال مرگ ناشی از بیماری های قلبی و ۲۳ درصد شانس مرگ ناشی از سرطان را کاهش می دهد.

 

دویدن

براساس گزارشی که گاردین منتشر کرده است تیم تحقیق این نکته را هم بررسی نمودند که آیا مدت زمان یا تناوب دویدن افراد بر طول عمر آنها اثر می گذارد یا خیر اما متوجه شدند که هیچ ارتباطی میان این موارد وجود ندارد و این یعنی صرفا با ۵۰ دقیقه دویدن در هفته می توانید مدت زمان بیشتری عمر کنید.

تناوب یا مدت زمان دویدن تاثیری در این مساله ندارد

افرادی که کمتر از ۲.۵ ساعت در هفته می دویدند، یا کمتر از چهار مرتبه در هفته این فعالیت بدنی را انجام می دادند و یا با سرعت پایین یا متوسط می دویدند در مقایسه با افراد بدون تحرک شانس به مراتب کمتری برای مرگ زودرس داشتند.

مولفان این پژوهش در انتهای مقاله خود به مخاطبان پیشنهاد کرده اند که برای داشتن عمر طولانی تر به هر میزان که می توانند دویدن را در برنامه روزانه خود قرار دهند:

افزایش نرخ مشارکت در دویدن فارغ از شدت آن احتمالا باعث بهبود سلامت و طول عمر جمعیت می شود. هر میزان دویدن حتی اگر هفته ای یک مرتبه باشد بهتر از هرگز ندویدن است اما شدت بالای فعالیت دویدن لزوما باعث کاهش احتمال مرگ به خاطر بیماری های قلبی یا سرطان نمی شود.

لطفا نظر خودتون رو راجب این مطلب با ما در میان بگذارید

منبع : دیجیاتو

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.