// ۰۲ دی ۹۶ ، ۲۳:۲۱

افراد زیادی خبر ندارند که شعبده بازانی که کارهای معجزه آسا انجام داده و باعث می شوند دهانمان از شگفتی باز بماند همه انسان هایی شکاک بوده و به ماوراء طبیعه اعتقاد زیادی ندارند. اگر چه آن ها نیز انسان هایی عادی هستند اما با ترفندها و شعبده بازی های خود تماشاگران بسیاری را به سالن های مخصوص این کار کشانده و آن ها را برای ساعاتی سرگرم و البته شگفت زده می سازند. بسیاری از این شعبده بازان کارهای خارق العاده ای انجام می دهند؛ کارهایی از قبیل دو نیم کردن اشخاص یا زنده به گور کردن آن ها و البته کارهایی بسیار عجیب تر. بدون شک همه این کارهای باور نکردنی با یک حقه انجام می گیرد و در ادامه این مطلب قصد داریم راز این حقه ها را به شما بگوییم.

۱- تبدیل کردن یک شخص به شخص دیگر

در این نمایش، شعبده باز در درون یک کیسه فرو می رود و دستیار او در آن را می بندد.. سپس شعبده باز در درون یک صندوق قرار می گیرد و دستیار در آن را قفل می کند. دستیار روی صندوق می ایستد ، شنل تیره ای را در مقابل خود و صندوق قرار می دهد و ناگهان شنل افتاده و با شعبده باز روبرو می شویم. سپس او قفل صندوق را باز کرده، گره کیسه را باز کرده و همه می بینند  که دستیار او معمولاً با یک لباس متفاوت در درون کیسه قرار دارد.

راز این حقه چیست؟

در واقع در کیسه شعبده باز یک راه خروجی وجود دارد که معمولا یک زیپ است و می توان به راحتی آن را از داخل باز کرد. دستیار روی لبه ی صندوق می ایستد اما پنل بالای صندوق به راحتی باز می شود. وقتی که دستیار شنل را بالا می گیرد شعبده باز از کیسه و صندوق بیرون آمده و شنل را می گیرد و به جای او دستیار وارد کیسه می شود. او در آن جا لباس یا ظاهرش را عوض می کند. در واقع این دو هر چقدر که این کار را با هماهنگی و سرعت بیشتر و بهتری انجام دهند نتیجه کار بهتر و خارق العاده تر خواهد بود.

۲- پرتاب کردن چاقو به سمت شخص

در نگاه اول این بازی بسیار خطرناک به نظر می رسد اما باید بدانید شخصی که به عنوان هدف قرار گرفته همیشه در امان خواهد بود.

راز این حقه چیست؟

واقعیت این است که شعبده باز اصلاً پرتابی انجام نمی دهد بلکه آن ها را با سرعتی خیره کننده در جیبی که خود ساخته پنهان می کند.در واقع در پشت نشانه هدف گیری شخصی قرار دارد که با یک مکانیزم خاص چاقو ها را از پشت هدف شلیک می کند. تنها چیزی که باعث مقبولیت این حقه شده هماهنگی و سرعت در انجام آن است به همین دلیل است که فکر می کنید چاقوها واقعاً به سمت هدف شلیک می شوند.

۳- کشیدن دست و پا

در این شعبده بازی معمولاً دستیار را در درون یک جعبه بسیار بزرگ قرار داده و تنها دست و پا و سر او بیرون باقی می ماند و شعبده باز دست و پای او را در جهات مختلف می چرخاند به نحوی که فکر می کنید اعضای بدن او از هم جدا شده اند.

راز این حقه چیست؟

در واقع وقتی که شعبه باز در جعبه بزرگ را باز و بسته می کند که ثابت کند چیزی در درون آن وجود ندارد، دو دستیار دیگر از در پشت جعبه وارد می شوند و دست و پاهای خود را در سوراخ هایی که برای آن ها تعریف شده قرار می دهند. تمامی این دستیاران از لباس و آرایش مشترکی استفاده می کنند. در واقع دو دستیار اضافی دست و پاهای خود را نشان می دهند و دستیار اصلی که در ابتدا تماشاگران او را دیده اند تنها سر خود را در سوراخ مربوطه نگه داشته و روی یک صندلی می نشیند.

۴- تبدیل کردن آب به یخ

در این نمایش، شعبده باز در داخل یک لیوان آب می ریزد اما ناگهان به جای آب، تکه های یخ از آن خارج می شوند. البته باید بدانید که در اینجا هیچ چیزی بر خلاف قوانین فیزیک رخ نمی دهد.

راز این حقه چیست؟

در داخل این لیوان یک تکه اسفنج وجود دارد که آب را به خود جذب می کند و یک تکه یخ نیز در درون آن پنهان شده است. این کار بسیار ساده است و می توانید آن را در خانه نیز انجام دهید.

۵- غیب شدن کبوترها

در این نمایش، شعبده باز یک یا دو کبوتر را در داخل یک جعبه قرار می دهد اما وقتی جعبه را باز می کند هیچ کدام از کبوترها در داخل جعبه نیستند.

راز این حقه چیست؟

جای این کبوترها کاملاً امن بوده و جای نگرانی نیست. در واقع در داخل در این جعبه یک فضای خالی سری وجود دارد که کوچک و غیرقابل دیدن است اما کبوترهای می توانند برای مدتی در داخل آن باقی بمانند.

۶- زنده به گور کردن

در این نمایش، که همواره در یک فضای باز انجام می شود، شعبده باز در درون یک جعبه قرار داده شده و دستیارش او را در زیر زمین خاک می کند و دقایقی بعد او از این تله خطرناک زنده و سلامت بیرون می اید. البته هر شعبده بازی این نمایش را انجام نمی دهد زیرا بسیار خطرناک است. اما اگر همه مراحل به خوبی و به درستی انجام شوند، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و تماشاگران شگفت زده خواهند شد.

راز این حقه چیست؟

در واقع جعبه شبیه تابوت یک در مخفی دارد که با استفاده از آن، شعبده باز به یک اتاق خالی زیرزمینی که در کنار قبر کنده شده وجود دارد و پر از اکسیژن و دارای نور کافی است وارد می شودو سپس از طریق قفسه هایی مخصوص و نگه داشتن نفس خود برای چند ثانیه از زیر زمین خارج می شود.

۷- فرو کردن سوزن در پوست

در این نمایش، شعبده باز با استفاده از یک سوزن پوست دست خود را سوراخ می کند. اما لازم نیست که برای این شعبده بازی خارق العاده وی خود را گرفتار درد و زخمی شدن کند. حقه بسیار ساده تری وجود دارد.

راز این حقه چیست؟

در واقع شعبده باز پوست خود را سوراخ نمی کند. او لایه ای از یک ماده آرایشی ساخته شده از چسب لاستیکی را روی دست خود می ریزد و مقداری نیز خون در سوزنی که در واقع توخالی است ریخته می شود و پس از فرو کردن سوزن در داخل لایه چسب خشک شده از سوراخ های ریزی که در آن تعبیه شده خون بیرون می ریزد.

۸- بلعیدن شمشیر

این شعبده بازی خارق العاده کمی با بقیه متفاوت بوده و به مهارت شعبده باز بستگی دارد. در این نمایش، شعبده باز یک شمشیر را در حلقوم خود فرو برده و می بلعد.

راز این حقه چیست؟ 

در واقع در این شعبده بازی تمرکز اصلی و کامل بر روی این نکته  است که شمشیر در مسیری خاص پیش رفته تا به ارگان های داخلی آسیبی وارد نکند. حلق و نای باید در یک خط راست قرار گیرند و بدین ترتیب شمشیر در مری فرو می رود. شعبده باز برای مهارت در این نمایش باید تمرینات زیادی انجام دهد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۲

  1. عرفان ... | ۰۳ دی ۹۶ ، ۱۳:۵۴ | لینک
    دنیای کامپیوتر:
    (چه جالب)
    • | ۳ دی ۹۶، ۱۸:۴۹
      سپاس از حضورتان
  2. ղმբმʂ . | ۰۸ دی ۹۶ ، ۱۶:۰۳ | لینک
    اووو چه جالب بووود ^___^
    • | ۸ دی ۹۶، ۱۸:۵۶
      سپاس از حضورتان