// ۱۶ اسفند ۹۶ ، ۱۹:۳۶
خانه به خانه شدن فیل‌ های عظیم‌ الجثه کنیا؛ شاید کلافه‌ کننده‌ترین کار دنیا

تکاوران خدمات حیات وحش کنیا در آفریقا فیلی را که تحت بی‌ حسی قرار گرفته است برای انتقال به مکان دیگر سوار کامیون می‌کنند تا از شر شکار غیرقانونی و نابودی زیستگاه نجات دهند.

مزرعه و محیط اطراف منطقه لاموریا  در کنیا که محل زندگی حدود ۳۰۰ رأس فیل است اکنون گذرگاه مهاجرت برای این حیوانات پوست کلفت بین پارک کوهستانی کنیا و منطقه کوهستانی آبردِیر به شمار می‌رود.

کنیا چندین هزار رأس فیل دارد که با خطر شکار عاج و نابودی زیستگاه طبیعی دست و پنجه نرم می‌کنند. اما آنها اغلب با هجوم آوردن به مزارع و کشتزارها  در زمان مهاجرت بین پارک‌های حیات وحش خشم روستاییان را برمی‌انگیزند زیرا همان محصولاتی را آماج لگدمال خود قرار می‌دهند که کشاورزان برای ارتزاق خانواده‌هایشان بر آنها تکیه دارند.

مأموران بهداشت از فیل‌ها نمونه خون می‌گیرند تا سلامت آنها را غربالگری و بررسی کنند و اطاعات لازم را ثبت و ضبط نمایند. علاوه بر این، آنها با بستن قلاده به فیل‌ها تکاوران را از ورود یا نزدیک شدنشان به محل سکونت انسان‌ها باخبر می‌کنند.

پرسنل حیات وحش کنیا عملیات جابه‌جایی و انتقال ۳۰ رأس فیل را به تازگی آغاز کرده‌اند. مأموران حیوانات را یکی یکی بی‌حس کرده و قلاده به آن می‌بندند. سپس با استفاده از جرثقیل آن را در هوا معلق کرده و در حالی که دست و پای فیل بسته است سوار کامیون می‌کنند.

پس از ممنوعیت فروش عاج فیل‌های آفریقایی، تعداد فیل‌ها از ۱۶ هزار رأس در سال ۱۹۸۹ بسیار بیشتر شده است. در سال بعد از آن، سرویس خدمات حیات وحش کنیا تأسیس شد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.