// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۷

روغن های خانگی چگونه به داد می رسند؟

اگر از مادرتان بخواهید که دارویی را برای تقویت مو به شما پیشنهاد کند می گوید ما آن زمان ها از روغن های طبیعی برای مویمان استفاده می کردیم. 

 

خب حالا شما هم به این نتیجه رسیده اید که از روغن های طبیعی استفاده کنید اما مراحل استفاده را نمی دانید. پس این مراحل را رعایت کنید:

1. اول از همه باید با توجه به نیازهای موی خود روغن مناسب را انتخاب کنید.

2. چند قطره از روغن را کف دست بریزید.

 

3. کف دست‌ها را برای چند ثانیه به هم بمالید تا روغن گرم شود و به طور یکنواخت روی کف سر پخش شده باشد.

4. نوک موها را در کف دست بگیرید و کمی به هم بمالید؛ نوک موها معمولا آسیب‌پذیرترین قسمت موهاست و بیشتر از همه به مراقبت نیاز دارند.

5. بار دیگر کمی روغن کف دست‌ها بریزید و دست‌ها را به هم بمالید و روغن را روی ساقه موها بمالید تا ساقه‌‌ها حالت بگیرند اما چرب به‌نظر نرسند؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر موهای‌تان خیلی خشک نیست تنها یک‌بار این کار را انجام دهید.

6. اگر نمی‌خواهید روغن روی موها بماند و می‌خواهید چند ساعت بعد موها را بشویید کمی نوک انگشت‌ها را با روغن چرب کنید و آرام کف سر ماساژ دهید.

7. برای پخش شدن روغن روی تمام موها می‌توانید خیلی آرام برس بکشید؛ اما به هیچ‌عنوان به موها فشار نیاورید.

 

روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق‌العاده موثر برای فعال‌سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می‌توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید. 

زمان استفاده از این روغن‌های گیاهی لازم است از شامپوهای ملایم و خنثی برای شست‌وشوی موهای‌تان استفاده کنید. هنگامی که می‌خواهید موهای‌تان را شامپو کنید اگر 20 قطره شامپو استفاده می‌کنید، لازم است بین 5 تا 10 قطره نیز از روغن گیاهی که برای موهای شما توصیه شده است، اضافه کنید (البته مقدارهای گفته شده بستگی به بلندی و کوتاهی موی شما دارد). یادتان باشد که بهتر است قبل از شامپو کردن موهای خود را ماساژ دهید؛ به آرامی منافذ پوست سر را در زیر آب گرم ماساژ دهید.

یک پیشنهاد دیگر این است که قبل از حمام کردن موهای خود را با روغن گیاهی مخصوص موهای‌تان ماساژ دهید و اجازه دهید چند ساعتی روی موهای شما باشد و بعد به حمام بروید، زیرا در این صورت ریشه موهای شما با این مواد تقویتی بیشتر در ارتباط بوده و برای پوست سر و ریشه بسیار مفیدتر هستند. حتی اگر می‌توانید اجازه دهید این روغن گیاهی از شب تا صبح روی موهای شما بماند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.