// ۱۷ دی ۹۶ ، ۱۰:۴۹
اتفاقات ناگوار در مسابقات بخور بخور +عکس

خوردن بیش از اندازه هرچیزی حتی آب می تواند در انتها منجر به مرگ انسان شود که برخی افراد اینکار را بی مهابا انجام میدهند. هیچ چیز لذت بخشی نیست که بشر آن را به یک مسابقه تبدیل نکرده باشد. حتی لذت بردن از یک غذای ساده هم به نوعی به یک مسابقه ورزشی تبدیل شده هست.

 مسابقات خوردن در سال‌های جدید چندان شده و در سراسر جهان انواع گوناگون آن برگزار میشود. تقریباً هر خوراکی کهتصورش را میکنید یا حتی چیزهایی که نباید غذا در نظر گرفته شود، مسابقه خاص خودشان را دارند. در اینجا ۱۰ مورد از عجیب ترین و خطرناک‌ترین مسابقات خوردن را دیدن می کنید.

 مسابقات سیر خوری

احتمالا سیر خوردن عادت مادام العمر فرانسوی‌ها باشد، اما مسابقه جهانی سیر خوری در روستای کوچک انگلیسی چیدوک «Chideock» برگزار میشود. افرادی که مایل به شرکت در این مسابقه میباشند باید هر شمار سیر خام که میتوانند را در یک دقیقه جویده و قورت دهند. جویدن باعث می شود

 

مزه و بوی سیر کاملا آزاد شود. قبلا زمان این مسابقه ۵ دقیقه بود، اما زمانش کم شد تا دهان نسوزد. هم چنین رقابت کنندگان میتوانند روی سیر آب بخورند. بوی سیر از ترکیب آلیسین می آید که حاوی عنصر بدبوی گوگرد هست و محصولات آن در روزهای بعد از مسابقه به صورت عرق خارج می شود.

اتفاقات ناگوار در مسابقات بخور بخور +عکس

مسابقه گزنه خوری

تقریباً همه ی انگلیسی‌ها خاطره بدی از گزنه در دوران کودکی خود دارند. برگ‌های گزنه مو های ریز و تردی دارد که حاوی ترکیبی از مواد شیمیایی زیان آور هست و برخورد با آن‌ها باعث یک درد فوری و نفوذ این مواد شیمیایی به پوست میشود. التهاب ناشی از این برخورد ممکن هست ساعت‌ها ادامه داشته باشد.

 اکثر مردم یاد میگیرند که باید از گزنه‌ها دوری کرد، اما همه ی آن‌ها اینکار را نمیکنند. حتی برخی از آن‌ها در مسابقات گزنه خوری شرکت می کنند. شرکت کنندگان پشت یک میز بزرگ می نشینند و با ساقه‌های ۶۰ سانتیمتری گزنه روبرو می شوند کهباید با بهره گیری از دهانشان برگ‌های آن‌ را پاک کنند.

 

آن‌ها یک ساعت وقت دارند که تا میتوانند برگ گزنه بخورند. برنده سال ۲۰۱۶ توانست ۲۶ متر گزنه بخورد. این مسابقه نخستین بار با شرط بندی بین دو کشاورز شروع شد که گزنه‌های چه کسی بلندتر هست. بازنده مجبور بود گزنه‌های رقیب خود را بخورد.

اتفاقات ناگوار در مسابقات بخور بخور +عکس

مسابقات سوسک خوری

یک فروشگاه حیوانات خانگی در فلوریدا تصمیم گرفت اشتیاق مردم برای داشتن مار را با وادار کردن آن‌ها به خوردن کرم‌ها وحشرات در یک مسابقه آزمون کند. برنده بعد از خوردن ۶۰ گرم کرم خوراکی «لارو نوعی سوسک»، ۳۵ کرم و یک سطل سوسک اعلام شد. او ادوارد آرچبولد بود

 

که دقایقی پس از جشن پیروزیش درگذشت. ابتدا تصور می‌شد که او به حشرات حساسیت داشته، اما کالبد شکافی نشان داد که او خفه شده هست. مسیرهای تنفسی ادوارد مسدود شده بودند، او در طول مسابقه سوسک‌ها را آن‌قدر سریع خورده که شمار زیادی از آن‌ها را درسته و زنده قورت داده بود. هیچ یک از رقبای او بعد از مسابقه مریض نشدند، این یک پیشامد غم انگیز بود که بعد از خوردن سریع و چندان هر خوراکی ممکن هست رخداد بیفتد.

اتفاقات ناگوار در مسابقات بخور بخور +عکس

خطر خفگی

مسابقات خوردن در واقع یک ورزش خطرناک میباشند. خفگی رخداد محتملی هنگام غذاخوردن هست، اما وقتی غذا را کم می‌جوید و به اجبار و با سرعت آن را قورت می دهید احتمالش اکثر میشود. در سال ۲۰۱۷ دو شرکت کننده در دو مسابقه مجزا طی چند روز جان خود را از دست دادند.

 

در دنور «Denver» یک فروشگاه دونات مسابقه‌ای برگزار کرد که در آن شرکت کنندگان باید یک دونات ۲۰۰ گرمی به اندازه کیک را در ۸۰ ثانیه می خوردند. بافت خمیری و سرعت بحران باعث شد او همان روی صحنه از خفگی بمیرد. یک دانشجوی ۲۰ ساله نیز در مسابقه پنکیک خوری جان خود را از دست داد.

اتفاقات ناگوار در مسابقات بخور بخور +عکس

مسابقات فلفل خوری

مردم دوست دارند درمورد توانایی خود در خوردن غذا های تند تظاهر کنند و تولیدکننده‌های فلفل چیلی هم دوست دارند ببینند چه کسی می تواند فلفل تندتری فرآوری کند. ترکیب این ها منجر به برگزاری مسابقات چیلی خوری شده که در آن مردم مجبورند تندترین فلفل‌ها را بخورند. برای این که بدانند چقدر یک فلفل تند هست از مقیاس اسکوویل بهره گیری می کنند. برای اندازه گیری تندی فلفل، عصاره آن را با آب و شکر ترکیب می کنند

 

تا زمانی که دیگر تندی حس نشود. میزان تندی فلفل شیرین صفر و فلفل جالاپنو ۵۰۰۰ واحد اسکوویل هست. میزان تندی تندترین فلفل جهان به میلیون هم می رسد. خفگی تنها خطر این مسابقات نیست. در سال ۲۰۱۶ یک مجله پزشکی گزارشی از مردی که فلفل روح خورده بود منتشر کرد. تندی فلفل روح بیش از یک میلیون واحد اسکوویل هست. او بعد از مسابقه دچار تهوع و استفراغ شد و در بیمارستان متوجه پارگی در مری او شدند که منجر به مرگش شد.

اتفاقات ناگوار در مسابقات بخور بخور +عکس

مسابقات کاری خوری در ادینبورگ

رستوران کیسموت مدعی تصحیح کردن تندترین کاری در اسکاتلند هست. گذشته از این که کاری این رستوران را بخورید باید رضایت نامه‌ای را امضا کنید که درمورد خوردن انچه احتمالا تندترین کاری دنیاست به شما اخطار میدهد. هم چنین رستوران هیچ مسئولیتی در قبال عملکرد بدن شما بعد

 

از خوردن این کاری ندارد. در یک مسابقه کاری خوری در کیسموت در سال ۲۰۱۱، کار دو شرکت کننده به بیمارستان رسید. یکی از آن‌ها مسابقه را اینگونه توصیف می کند: «بسیار دردناک بود، مانند این که با یک اره برقی که سس تند روی آن زده شده، معده شما را اره می کنند» برنده مسابقه بعد از تمام کردن کاری

 

خود فورا به سمت خیابان دوید و استفراغ کرد. این رقابت به نفع خیریه برگزار شد و ۱۰۰۰ پوند گردآوری شد. یکی از شرکت کنندگان فکر کرد باید راهی کم دردتر برای گردآوری پول برای خیریه باشد.

اتفاقات ناگوار در مسابقات بخور بخور +عکس

مسابقات آب خوری

در سال ۲۰۰۷ یک ایستگاه رادیویی مسابقه‌ای برگزار کرد که در آن شرکت کنندگان باید در هر ۱۵ دقیقه ۲۳۰ میلی لیتر آب می خورند و اگر از دستشویی بهره گیری میکردند می‌باختند. همانگونه که مسابقه ادامه داشت، بطری‌های بزرگتری به شرکت کنندگان داده می‌شد. جنیفر استرنج، یکی از ۱۸ شرکت کننده بعد از مسابقه از سردرد شکایت کرد و سپس به دلیل خوردن آب بیش از اندازه جان خود را از دست داد.

 

مسمومیت آب یا هیپوناترمی زمانی رخداد می‌افتد که مصرف بیش از اندازه آب موجب کاهش نمکی شود که بدن برای عملکرد درست به آن نیاز دارد. وقتی سطح سدیم خون کاهش مییابد، سردرد و حالت تهوع میگیرید، مغز متورم می شود و در ریه‌ها مایع ایجاد می شود. همانطور که مغز متورم می شود

 

می تواند ساقه مغز را فشرده و ایست تنفسی ایجاد کند. در این مسابقه جنیفر ۷.۶ لیتر آب را در سه ساعت نوشیده بود. یکی از میزبانان می گوید حجم چندان آن در جنیفر، وی را شبیه زنان حامله کرده بود. پاداش ۱۶ میلیون دلاری او پیش از مرگش به شوهرش اهدا شد.

اتفاقات ناگوار در مسابقات بخور بخور +عکس

مسابقه هات داگ خوری

مسابقه هات داگ خوری ناتان یکی از دیدنی‌ترین مسابقات خوردن در دنیاست. این پیشامد هر سال شرکت کنندگان زیادی را از سراسر جهان جذب می کند. این سنت از سال ۱۹۱۶ نخست شد، زمانی که چهار نفر در جزیره با هم مسابقه دادند تا ببینند چه کسی می تواند بیشترین هات داگ را بخورد. نخستین پیشامد رسمی در سال ۱۹۷۲ و از آن پس هر سال برگزار شد. شرکت کنندگان ۱۰ دقیقه وقت دارند تا هرچقدر میتوانند هات داگ بخورند. این مسابقه حدود ۲ میلیون تماشاچی دارد.

 

رکورد دار فعلی این مسابقه جویی چستنوت «Joey Chestnut» هست که ۷۲ هات داگ را در سال ۲۰۱۷ خورد. او دو روز گذشته از مسابقه چیزی نخورده بود. این مسابقه خطرات زیادی دارد که بدیهی‌ترین آن «بالا آوردن» هست. پزشکان در عجبند که شرکت کنندگان چگونه میتوانند در چنین مدت کوتاهی این قدر هات داگ بخورند

 

بدون این که شکمشان بترکد. احتمالاً معده آن‌ها بر خلاف اکثر افراد عادی، قابلیت کش آمدن زیادی دارد. برخی از شرکت کنندگان گذشته از مسابقه تمرین می کند و چند ماه گذشته از مسابقه ۳۰ بار تمرین میکنند.

اتفاقات ناگوار در مسابقات بخور بخور +عکس

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.