// ۱۱ اسفند ۹۶ ، ۱۰:۲۹

بیل گیتس پیامی برای کسانی که مخالف محصولات تراریخته (GMO) هستند، دارد: ناامید شده ام.

گیتس روز سه شنبه در بخش «از من بپرس» گفت، غذاهای تراریخته را نه فقط «کاملا سالم» بلکه آن ها را ابزار امیدبخشی برای مبارزه با کاهش گرسنگی در جهان می داند.

گیتس در ادامه یادآور شد: «غذاهای تراریخته کاملا سالم بوده و این تکنیک احتمال کاهش گرسنگی و سوء تغذیه را هنگامی که به درستی بررسی شود، دارد. من غذاهای غیر تراریخته را هم مصرف می کنم و آن را تأیید می کنم، حال آنکه مردم آن ها را بهتر از مواد غذایی تراریخته می دانند.

بیل گیتس غذاهای اصلاح شده ژنتیکی را کاملا سالم می داند

ممکن است دیدگاه گیتس به نظر برخی بحث انگیز بیاید، زیرا بسیاری از مردم فکر می کنند غذاهای تراریخته خطرناک هستند.
در سال های اخیر، شرکت ها بیش از 43000 فراورده را به Non-GMO Project تقدیم کرده اند؛ Non-GMO Project سازمانی است که تأیید می کند فراورده ها حاوی اجزای تراریخته هستند یا نیستند؛ بنابراین، فروش چنین فراورده هایی به شدت بالا گرفته و طبق گفته این سازمان، فروش سالانه این فراورده ها بیش از 22 میلیارد دلار رسیده است.

گفتنی است، موضع گیتس با موضع دانشمندانی که این عنوان را بررسی می کنند، همسوست.

بیل گیتس غذاهای اصلاح شده ژنتیکی را کاملا سالم می داند

سازمان هایی چون آکادمی ملی علوم، انجمن پیشرفت علوم آمریکا و کمیسیون اروپا علنا گفته اند غذاهای تراریخته سالم هستند و مطالعه بزرگ انجام شده در سال 2013 درباره محصولات تراریخته خطرات چشمگیری را که ارتباط مستقیمی با مصرف محصولات تراریخته داشته باشند، نیافت.

بنا بر این گزارش، تقریبا همه غذاهایی که امروزه استفاده می کنیم، تا حدی مورد اصلاح ژنتیکی قرار گرفته اند. بسیاری از محصولات، از ذرت گرفته تا هندوانه، هزاران سال پرورش داده شده اند تا آن ویژگی و خواصی را که ما آنها را مطلوب می دانیم، همچون شیرین مطلوب، گوشت های قابل خوردن یا دانه های خوراگی را داشته باشند.

برخی از کارشناسان می گویند برچسب «GMO» به فراورده های ساخته شده از اجزای تراریخته آسیب می زند. فرایند اصلاح ژنتیکی مانند بسیاری از پیشرفت های اخیر صورت گرفته در کشاورزی یک روش اصلاح است.

بیل گیتس غذاهای اصلاح شده ژنتیکی را کاملا سالم می داند

آلیسون وان اننام، پروفسور ژنومیک جانوری در دانشگاه کالیفرنیا در دیویس اخیرا به «بیزینس اینسایدر» (Business Insider ) گفته است: «چه چیزی را این جا برچسب گذاری می کنیم؟ DNA را؟ 
DNA در همه چیز وجود دارد، پس موفق باشید.»

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.