// ۲۹ آذر ۹۹ ، ۰۸:۵۶

بیوگرافی نیمار نِیمار دا سیلوا سانتوس جونیورزادهٔ ۵ فوریهٔ 1992 که با نام نیمار جونیور یا به شکل ساده‌تر نِیمار شناخته می‌شود، بازیکن فوتبال اهل برزیل است که برای باشگاه پاریسن ژرمن و تیم ملی برزیل در پست مهاجم بازی می‌کند. او اغلب به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان در نظر گرفته می‌شود .نیمار با مهارت‌های دریبل‌زنی تکنیکی، تمام کنندگی، جای‌گیری و توانایی استفاده از هردو پا در فوتبال به شهرت رسید. او سابقه بازی در باشگاه بارسلونا را نیز دارد. نیمار در ۱۹ سالگی و در سال ۲۰۱۱ جایزهٔ بازیکن سال آمریکای جنوبی را دریافت کرد. نیمار که در سال ۲۰۱۳ به بارسلونا پیوست با شایعات تخلف در انتقال وی از سانتوس به بارسلونا روبرو گردید. این شایعه در سال ۲۰۱۵ ثابت شد و باشگاه بارسلونا با جریمهٔ سنگینی روبرو شد. این در حالی بود که ساندرو راسل، رئیس پیشین باشگاه، به ۷ سال زندان محکوم شد. در ابتدا اعلام شده بود که مبلغ انتقال او ۵۷ میلیون یورو است؛ اما گفته می‌شود که مبلغ انتقال او ۱۰۰ میلیون یورو است. او تا سال ۲۰۲۰ قرارداد خود را با باشگاه فوتبال بارسلونا تمدید کرد. نیمار در سال 2017 از بارسلونا جدا شد و به پاریس سنت ژرمن پیوست.نیمار در فصل ۲۰۱۴/۲۰۱۵ با بارسلونا موفق به کسب سه‌گانهٔ باشگاهی (لالیگا، حذفیِ اسپانیا و چَمپیونز لیگ اروپا) شد. نیمار در ۳ اوت ۲۰۱۷ با مبلغ ۲۲۲ میلیون یورو از بارسلونا به پاریسن ژرمن انتقال یافت و به عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال شناخته شد. http://upir.ir/images/ltnpdoljl08no5las6.jpg نیمار اوقات فراغت خود را در بهترین سایت شرط بندی میگذراند و به گفته خودش یکی از هیجان انگیزترن کارهایی است که انجام می دهد.  

دوران کودکی

امروز وقتی به زندگی نیمار نگاه میکنیم، باور این مسئله سخت است که او هرگز یک کودکی آرام و همراه با رفاه را سپری نکرد. خانواده او در زمان تولدش به لحاظ مالی ضعیف و فقیر بودند. پدر او، مجبور بود کارهای متعددی را برای حفظ خانواده و گذران زندگی انجام دهد با این حال با تمام این سختی ها، آنها توانستند اولین تولد نیمار را جشن بگیرند. با وجود تمام این مشکلات نهایتا، زمانی که می‌خواستند نیمار را به مدرسه بفرستند او را در مدرسه ای مناسب ثبت نام کردند. چون خانواده نیمار توان و بضاعت مالی پرداخت قبوض را نداشتند او همیشه ساعت‌های بعد از مدرسه را در خانه‌ای خاموش و تاریک سپری می‌کرد. آنها از طریق اسباب بازی ای که متعلق به خواهر کوچکتر نیمار بود و نوری که آن اسباب بازی تولید می‌کرد مقداری روشنایی در خانه برای خودشان فراهم می‌کردند. در حالی که پدر نیمار برای حمایت مالی از خانواده اش تلاش می کرد، نیمار جونیور موفق به کشف استعداد خود در فوتبال شد و شروع به پرورش استعداد خود در فوتبال کرد. بر خلاف مسیر فوتبالی دیگر بازیکنان فوتبال مطرح دنیا، زندگی نیمار در فوتبال از یک زمین فوتسال شروع شد و نه از زمین فوتبال. در طول این مسیر پدر نیمار به دنبال بهترین سایت پیش بینی فوتبال بود تا بتواند زندگی راحتی را برای خانواده خود فراهم سازد. او به خوبی آموخته بود که چطور فوتسال بازی کند و خودش را در یک زمین بسته و محدود تقویت و کامل کند که با ویژگی هایی همچون تماس سخت توپ در یک محیط کوچک همراه بود که خیلی توانایی تکان خوردن و حرکت کردن در آن را نداشت. با توجه به ویژگی ها و محدودیت های بازی که در یک زمین فوتسال وجود دارد، نیمار قادر به یادگیری و توسعه مهارت‌های خود به شکل چشمگیری بود که امروز در زمین‌های فوتبال از خود نمایش می‌دهد. باشگاه فوتبال سانتوس نیمار در سال ۱۹۹۲، به همراه خانواده‌اش به سنت وینسنت، و برای بازی برای تیم جوانان سانتوس نقل مکان کرد. سپس، در سال ۲۰۰۳ توانست به تیم بزرگسالان سانتوس راه یافت و توانست در سن ۱۵ سالگی خانواده خود را از نظر مالی تامین و کیفیت زندگی خود را بهبود یابد. نیمار در سن ۱۷ سالگی با عقد قرارداد رسمی از سوی باشگاه فوتبال سانتوس برزیل به تیم اصلی این باشگاه راه یافت.          

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.