// ۰۶ اسفند ۹۸ ، ۱۶:۴۸
مهمترین توصیه های پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت

مهمترین توصیه های پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت

  : پیتر لینچ از مدیران افسانه ای وال استریت ، زمانی که بعنوان مدیر صندوق سرمایه گذاری مشترک به نام Magellan در شرکت Fidelity بود، موفق به کسب بازده حیرت انگیز سالانه 29٪ شد.

در سال 1977 ارزش این صندوق 20 میلیون دلار بود اما در سال 1990 پیتر لینچ توانست ارزش آن را به 14 میلیارد دلار برساند. یکی از جملات معروف پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت «سهامی را بخر که می شناسی» است. در این مقاله به بررسی توصیه های پیتر لینچ برای سرمایه گذاران می پردازیم.

مهمترین توصیه های پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت

مهمترین توصیه های پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت

سوالات مهم قبل از ورود به بازار

دلایل علاقه مندی به معامله گری

در کتاب معروف پیتر لینچ تحت عنوان «One Up on Wall Street» علاوه بر توصیف استراتژی های خود، تست مهمی به نام تست آینه به سرمایه گذاران توصیه شده است. پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت، توصیه هایی را در این کتاب ذکر کرده که سرمایه گذاران را ملزم به دانستن و پیروی از آنها می کند. هر سرمایه گذار قبل از اقدام به سرمایه گذاری در بازار سهام باید در مقابل آینه ایستاده و به سوالات مهمی پاسخ دهد:

  1. آیا مالک خانه هستم؟ قبل از ورود به سرمایه گذاری در بورس ، باید خانه ای را مالک شده باشید.  قبل از ورود به بورس، بهتر است قبل از هر سرمایه گذاری دیگر، در خانه ای که زندگی می کند سرمایه گذاری کند. 
  2. آیا نیاز فوری به پولی دارم که تصمیم به سرمایه گذاری آن را دارم؟ فرمول های زیادی وجود دارد که به کمک آن می توانید مشخص کنید چه میزان پول را وارد بازار سهام کنید. اما مهمترین قاعده این است که فقط بخشی از پولتان را وارد سرمایه گذاری کنید که مشکل جدی در زندگی شما وارد نشود و تحمل از دست دادن آن پول را دارید.
  3. آیا خصوصیات موردنیاز برای کسب موفقیت در من وجود دارد؟ این شاید مهمترین سوالی باشد که باید از خود بپرسید. خصوصیات لازم برای سرمایه گذار موفق شامل: صبر، قدرت تحمل درد، اعتماد به نفص، شهود قوی، ذهن باز، پشتکار، حوصله، پذیرش اشتباهات و قدرت نادیده گرفتن ترس عمومی حاکم در بازار سهام است. 

مهمترین توصیه های پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت

مهمترین توصیه های پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت

توصیه های پیتر لینچ برای سرمایه گذاران

برخی از مهمترین توصیه های پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت برای سرمایه گذاران عبارتند از:

  1. شاید روزی از روزها، در ماه آینده یا سال آینده یا شاید دو سال دیگر، بازار سقوط شدیدی خواهد داشت. خودتان را برای آن آماده کنید!
  2. سقوط های شدید بازار سهام سفرصت مناسبی برای خرید شرکت مورد علاقه شما است.
  3. با  کسب بازده 20 الی 30 درصد بصورت مستمر، می توانید به شکل حیرت انگیزی ثروتمند شوید.
  4. پیش بینی درست همیشگی، لازمه کسب سودآوری بالا نیست.
  5. در اغلب اوقات، قیمت سهام شرکت ها در خلاف جهت ارزش ذاتیشان در حرکت است اما در درازمدت به همگرایی ارزش ذاتی آنها می رسد.
  6. یک سهم نمی داند شما مالکش هستید!
  7. توقع نداشته باشید با فروش زودهنگام سهام با ارزش سبد خود و نگهداری از سهام بی ارزش، به موفقیت برسید.
  8. برای جذب ایده های جدید، ذهن خود را باز نگه دارید.

مهمترین توصیه های پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت

مهمترین توصیه های پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت

و درنهایت، یکی دیگر از توصیه های پیتر لینچ مدیر موفق وال استریت این است که تلاش کنید در خرید و فروش سهام تعصب نداشته باشید و مبنای تصمیم گیری شما همواره واقعیت ها باشند. در صورتی که تازه با بورس و بازارهای مالی آشنا شدید پیشنهاد میکنیم حتما مطلب را بخوانید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.