// ۱۰ اسفند ۹۶ ، ۲۰:۰۴

شیرینی ماکارون، نوعی شیرینی فرانسوی است که با سفیده تخم مرغ و شکر درست می‌شود و معمولا وسط آن با شکلات، مربا یا خامه پر می‌شود. این شیرینی به خاطر طعم و رنگ‌های مختلف محبوبیت زیادی دارد. شیرینی ماکارون به صورت سنتی دارای طعم تمشک کوهی و شکلاتی است، اما امروزه با رنگ و طعم‌های مختلفی درست می‌شود.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ماکارون 
۳ عدد سفیده تخم مرغ
۵۰ گرم شکر سفید
۱۲۰ گرم پودر بادام (آرد بادام)
یک‌چهارم قاشق سوپ‌ خوری نمک
۲۰۰ گرم پودر شکر
رنگ خوراکی به میران لازم
یک‌چهارم قاشق مربا خوری کرم تارتار
آرد بادام را از فروشگاه‌ های لوازم قنادی تهیه کنید.
کرم تارتار نیز برای فرم گرفتن سریع‌تر سفیده تخم مرغ است، در صورت لزوم می‌توانید آن را از مواد لازم حذف کنید.

شیرینی خوشرنگ فرانسوی
مواد لازم کرم شاه‌توت برای وسط شیرینی ماکارون
۶۰ گرم پودر شکر
۶۰ گرم کره
۱۵۰ گرم تمشک یا شاه‌توت

طرز تهیه شیرینی ماکارون
سفیده تخم مرغ‌ها را از شب قبل داخل یخچال نگه داشته و هنگام استفاده چند دقیقه زود‌تر از یخچال خارج کنید تا دمای آن با محیط برابر شود.به وسیله یک همزن برقی، سفیده‌ها را هم بزنید تا کمی پف کند سپس شکر سفید و کرم تارتار را اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید. توجه کنید سفیده باید آنقدر سفت شده باشد که وقتی ظرف را وارونه می‌کنید، مواد تکان نخورد.

رنگ خوراکی را به مواد اضافه کنید و هم بزنید، در نظر داشته باشید که شیرینی بعد از پخت ۲ تا ۳ درجه روشن‌تر می‌شود. بهتر است از رنگ‌های ژله‌ای با کیفیت خوب استفاده کنید. پودر بادام و شکر را الک کرده و به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. این قسمت مهم‌ترین قسمت پخت ماکارون است، اگر میزان هم زدن مواد به اندازه کافی نباشد، ماکارون‌ها ترک خورده و سطح صاف و یکدستی نخواهند داشت اگر بیش از حد نیز زده شوند، پایه ماکارون ایجاد نمی‌شود؛ در واقع غلظت مواد باید طوری باشد که وقتی مواد را با یک قاشق برمی‌دارید، مواد نباید از قاشق بریزد. بر حسب تجربه ۷۰ مرتبه هم زدن کافی است.

روی سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید، مواد را داخل قیف ریخته و روی کاغذ دایره‌هایی به قطر ۳ سانتی‌متر فرم دهید. فاصله بین ماکارون‌ ها را رعایت کنید. برای جلوگیری از ترک خوردن ماکارون‌ ها، چند مرتبه سینی را روی میز کار بزنید تا حباب‌ ها از خمیر بیرون آیند سپس بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه حتی یک ساعت بیرون فر در دمای محیط بمانند.هنگام قرار دادن سینی در فر ماکارون‌ ها نباید چسبناک و خیلی خشک باشند.

دمای فر را به ۳۰۰ درجه فارنهایت کاهش دهید، سینی را داخل فر بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه سینی را سر و ته کنید (زمان پخت ۲۰ دقیقه). سینی را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن ماکارون‌ ها را جدا کنید.

شیرینی خوشرنگ فرانسوی
طرز تهیه کرم شاتوت
کره را با همزن برقی هم بزنید تا کمرنگ شود سپس شکر را آرام آرام اضافه کنید. ۳ قاشق غذا‌خوری آب شاه‌ توت به کرم کره‌ای اضافه کرده و هم بزنید سپس مخلوط را داخل قیف بریزید. ماکارون‌ ها را برگردانده کرم شاتوت را روی یکی ریخته و ماکارون دیگری روی آن قرار دهید سپس در ظرفی مناسب چیده و میل کنید.
ماکارون فرانسوی را با هر طعم و رنگی که دوست دارید، می‌توانید درست کنید.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.