// ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۵۴
زنانی که پایین تنه بزرگ‌تری دارند باهوش‌تر و سالم‌ترند!

جهان دانش، جهان شگفتی‌ها است و هر روز واقعیتی جدید و در عین حال عجیب و دور از ذهن از پشت پرده این جهان بیرون می‌آید؛ باز هم زن‌ها و باز راز سلامتی آن‌ها!

 

پایین تنه

Credit: Africa Cradle

 

روزی کسی به شوخی به کیم کارداشیان (مدل، کارآفرین و بازیگر آمریکایی) و بیونس نولز (خواننده، ترانه‌سرا و هنرپیشه‌ی آمریکایی) گفت شما دو نفر همه‌ی شهرت و آوازه خود را مدیون اندام و به ویژه پایین تنه‌ی خود هستید غافل از این که پژوهش جدید انجام شده در دانشگاه آکسفورد به تازگی ثابت کرده است که زنان دارای پایین تنه بزرگ معمولا در مقایسه با دیگر زنان از هوش و سلامت جسمانی بیشتری برخوردارند.

حالا با این خبر به احتمال زیاد همه‌ی زنانی که تا به امروز برای کوچک کردن پایین تنه‌ی خود از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کردند از برنامه منظم غذایی خود دست خواهند برداشت و هر چه را که تا به امروز نخورده‌اند با رعایت اصل جبران مافات خواهند خورد!

زنان

Credit: fratela

 

در این پژوهش، که پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به ۱۶ هزار زن به دست آمده است، پژوهشگران دانشگاه آکسفورد دریافتند که زنان دارای پایین تنه‌ی بزرگ نه تنها باهوش و ذکاوت هستند بلکه در برابر بیماری‌های مزمن مقاومت و ایستادگی در خور توجهی نیز نشان می‌دهند.

کنستانتینوس مانولوپولوس، استاد دانشگاه و سرپرست این پژوهش، در این مورد اظهار می‌کند: «این باور که توزیع مناسب چربی در بدن عاملی مهم در حفظ سلامت به شمار می‌آید مدتی است که در محافل علمی مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، این واقعیت به تازگی کشف شده است که تجمع چربی در ناحیه‌ی باسن خانم‌ها رابطه‌ی معناداری با شرایط سلامت آن‌ها دارد. از سوی دیگر، میزان چربی در سایر نواحی بدن زنان باید به اندازه و مناسب باشد.»

زنان

Credit: Liberals Unite

 

پژوهش کنونی همچنین خاطرنشان می‌کند که زنان دارای باسن بزرگ میزان کلسترول و گلوکز اندکی دارند و چنین واقعیت علمی در خصوص سطوح بالای چربی‌های امگا ۳ نیز مصداق پیدا می‌کند. در همین باره، هورمون موسوم به دینوپکتینا که خاصیت ضد التهابی و ضد دیابت دارد در زنان با پایین تنه‌ی بزرگ بیشتر ترشح می‌شود. همچنین بافت چربی موجود در ناحیه‌ی باسن زنان از قرار معلوم می‌تواند عاملی در جهت پیشگیری از بیماری قلب و عروقی شود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.