// ۰۴ آذر ۹۶ ، ۱۷:۵۸

بسیاری از خانم‌ها چند ساعت بعد از اپیلاسیون دچار سوزش و خارش در محل اپیلاسیون می‌شوند و چند روز بعد هم سروکله جوش‌هایی چرکی روی پوستشان پیدا می‌شود. بنابراین طبیعی است که این سوال، سوال خیلی از خانم‌ها باشد: «چگونه می‌توانیم از شر جوش‌های بعد از اپیلاسیون خلاص شویم؟»

  

در زنانی که استعداد ذاتی برای ابتلا به جوش یا آکنه دارند یا از قبل جوش‌های مختصری داشته‌اند، به‌ دنبال اپیلاسیون، جوش‌های صورت تشدید می‌شود. علتش این است که به دنبال اپیلاسیون، پوست ملتهب و متورم می‌شود و در اثر این تورم، منافذ پوست مسدود و جوش ایجاد می‌شود. بنابراین باید عمل اپیلاسیون به آرامی و با حوصله انجام شود تا بعد از آن، التهاب کمتری به وجود آید. همچنین فردی که این کار را انجام می‌دهد باید از مهارت کافی برخوردار باشد. گاهی با مشورت پزشکان، می‌توان بعد از اپیلاسیون از داروهایی که التهاب پوست را کاهش می‌دهند، استفاده کرد. ضمن اینکه کمپرس سرد نیز قادر است التهاب پوست را کاهش دهد.

 

نکته مهم این است که خانم‌هایی که پیش از اپیلاسیون نیز چنین جوش‌هایی دارند، باید به طور مرتب از داروهای ضدجوش استفاده کنند تا بعد از اپیلاسیون، مشکل‌ شان تشدید نشود. از میان روش‌های اپیلاسیون، اپیلیدی برقی برای این گروه از خانم‌ها بدترین است و بیشتر از بقیه روش‌ها احتمال ایجاد جوش دارد.

  

توصیه‌های ضدجوش

البته گاهی با وجود همه اقدام‌های پیشگیر‌انه باز هم دچار این مشکل می‌شوید. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید تا راهکارهای درمانی مناسب‌تری به شما ارایه کند. اما به‌طور معمول می‌توان گفت که جز در پوست‌های بسیار حساس که بیش از حد جوش می‌زنند، در بقیه موارد می‌توان با رعایت توصیه‌های زیر مانع بروز جوش‌های بعد از اپیلاسیون شد:

 

1 - قبل از اپیلاسیون، پوست خود را با ضدعفونی‌کننده‌ها تمیز کنید.

 

2 - بعد از اپیلاسیون، از کمپرس سرد با یخ استفاده کنید. یخ، خون‌های به سطح پوست آمده را که باعث گرمی پوست می‌شوند، از سطح پوست دور و آن را خنک می‌کند و در نتیجه قرمزی پوست کم می‌شود.

 

3 - به محلی که اپیلاسیون شده، دست نزنید و تا 2 ساعت از کِرِم‌های آرایشی یا مواد معطر استفاده نکنید چون منافذ پوست باز هستند و سریع میکروب، جذب می‌کنند یا با مواد آرایشی مسدود می‌شوند.

 

4 - بعد از 8 ساعت، از مواد مورد استفاده در پیلینگ پوست استفاده کنید تا یک لایه از پوست‌های مرده را از پوست‌تان بردارند. این همان سطحی است که در مقابل رویش مو مقاومت می‌کند و تبدیل به جوش می‌شود. این کار را هر باری که حمام می‌کنید انجام دهید.

 

5 - اگر با رعایت همه توصیه‌های بالا باز جوش زدید، بد نیست به لیزر فکر کنید. لیزر و الکترولیز از روش‌هایی هستند که برای اپیلاسون دایم استفاده می‌شوند و کارساز هم هستند. البته لیزر از الکترولیز بهتر است و شما را برای همیشه از شر موهای اضافی و اپیلاسیون آنها راحت می‌کند. البته برای انجام لیزر یا اپیلاسیون حتما باید با متخصص پوست مشورت کنید؛ چون این ۲ روش بسیار حساس‌اند و حتما باید زیر نظر متخصص انجام شوند تا عوارض‌شان به حداقل برسد.

 

منبع : aftabir.com

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.