// ۱۸ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۳۲

با این 12 روش شگفت انگیز، به ناخن‌های‌تان جان دوباره‌ای بدهید

ریش ریش شدن پوست کنار ناخن، لکه‌های زردی که این جا و آن جا دیده می‌شود و پینه زیاد باعث می‌شود پوشیدن صندل‌های زیبا تقریبا غیرممکن شود. با گذر زمان متوجه می‌شوید که ناخن‌های‌تان به کمی توجه نیاز دارند، اما خیلی دیر شده؟

ناخنریش ریش شدن پوست کنار ناخن، لکه‌های زردی که این جا و آن جا دیده می‌شود و پینه زیاد باعث می‌شود پوشیدن صندل‌های زیبا تقریبا غیرممکن شود. با گذر زمان متوجه می‌شوید که ناخن‌های‌تان به کمی توجه نیاز دارند، اما خیلی دیر شده؟ برای تمیز و مرتب کردن ناخن‌های تان، کاری که از عهده خودتان بر می‌آید، به یک نفر دیگر پول ندهید... در عوض، این 12 راه را امتحان کنید!

- چگونه از شر لکه‌های زرد خلاص شویم

لاک زدن ناخن‌ها برای مدتی طولانی، جدی‌ترین دلیل به وجود آمدن این لکه‌های زرد است. این اثر جانبی نازیبا بیش‌تر روی پا دیده می‌شود تا دست. بهترین راه برای جلوگیری از زرد شدن این‌ها هستند:

1. هر سه هفته سراغ لاک زدن ناخن بروید تا از لک شدن جلوگیری شود.

2. برای این که وضعیت فعلی را سریع‌تر درست کنید، ناخن‌های لاک نخورده را هر روز 10 تا 15 دقیقه در آب لیموترش بخوابانید تا این که دیگر اثری از لک نباشد. می‌توانید از یک مسواک کهنه استفاده کنید تا در صورت لزوم، جاهایی که تغییر رنگ داده را پاک کنید.

- اگر به چیزی کمی قوی‌تر نیاز دارید، این روش را دنبال کنید:

یک قاشق غذاخوری آب اکسیژنه را با 2 و نیم قاشق جوش شیرین مخلوط کنید و به ناخن‌های‌تان بمالید. اگر نمی‌خواهید برای خریدن این مواد بیرون بروید، پس از وسایل درون خانه استفاده کنید!

خمیردندان با ویژگی سفید کنندگی را روی ناخن بمالید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. بعد با استفاده از پنبه و آب گرم، خمیردندان را به آرامی پاک کنید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید تا سریع به نتیجه برسید.

ناخن- چطور ناخن‌ها را تقویت کنیم؟

وقتی لاک ناخن کم کم خرد می‌شود (یا خودتان آن را می‌کنید) یک لایه از ناخن هم با آن بلند می‌شود و در نتیجه کل ناخن ضعیف می‌شود. ناخن‌های ضعیف شده به ویژه در کسانی به چشم می‌آید که ناخن مصنوعی دارند یا ژل مانیکور زده اند. برای این که ناخن‌های‌تان را قوی نگه دارید، این نکات را در ذهن داشته باشید:

1. به جای این که بگذارید لاک خرد شود و بریزد، آن را با لاک‌پاک‌کن پاک کنید.

2. قبل از لاک زدن، از محلول تقویت‌کننده ناخن استفاده کنید تا از ناخن‌های‌تان محافظت کند.

آیا ناخن‌های‌تان را زیاد سوهان می‌زنید؟ سوهان زدن ایرادی ندارد اما این کار به مرور زمان می‌تواند ناخن‌های‌تان را فرسوده کند، و سبب ضعیف و شکننده شدن ان شود.

3. فقط وقتی لازم است، سوهان بزنید.

4. اگر ناخن را درون روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن درخت چای بگذارید تا خیس بخورد، به جان گرفتن آن کمک می‌کند.

ناخن- چطور از شر پینه‌های دور ناخن دست و پا خلاص شویم 

خیلی سخت است که مانع پینه بستن و سخت شدن پوست شوید (به خصوص اگر عادت به جویدن ناخن دارید) اما درمان آن ساده است.

1. اگر پوست تازه دارد سخت می‌شود، مالیدن وازلین روی آن یک راه حل سریع برای نرم کردن پوست است.

2. به جای سوهان زدن ناخن، پوست اطراف آن را سوهان بزنید، جایی که دارد پینه می‌بندد. پوست سخت سرانجام از بین می‌رود و شما از نتیجه راضی خواهید بود.

- چگونه پوست ریش ریش شده کنار ناخن را از بین ببریم

اگر پوست‌تان سالم است، بگذارید رشد کند! زیادی کوتاه کردن، آن در عمل می‌تواند بیش از آن چه فکر می‌کنید، مضر باشد چون باعث التهاب پوست می‌شود.

1. برای جلوگیری از ریش ریش شدن پوست، ناخن‌ها را در اندازه‌ای مناسب نگه دارید. اگر ناخن‌ها زیاد بلند و خشک شوند، ریش ریش‌های کنار آن وحشتناک می‌شود.

2. از مرطوب کننده استفاده کنید. کرم بزنید، آب بنوشید، و درست غذا بخورید تا ناخن‌های‌تان ترک نخورد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.