// ۱۸ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۰۳
زیباترین شهرهای رنگی جهان

پادشاه راجستان در سال ۱۸۷۶ میلادی دستور داد تا همه ی ساختمان های شهر را پیش از ورود شاهزاده ی بریتانیایی «آلبرت شاهزاده ی وِلز» به رنگ صورتی درآورند. هدف از انتخاب این رنگ برانگیختن روح خوش آمدگویی و مهمان نوازی بود. به علاوه جایپور از معماری منحصر به فردی هم برخوردار است.

 

در این گزارش با زیباترین شهرهای رنگی دتیا آشنا خواهید شد که مورد توجه بسیاری از جهانگردان دنیا و از جاذبه های گردشگری پربازدید به شمار می روند.
 
جایپور
جایپور مرکز ایالت راجستان هند است که به اسم «شهر صورتی» هم شناخته می شود. همه ی ساختمان های داخل این شهر صورتی رنگ هستند. انتخاب غیر معمول این رنگ به قرن ها پیش بازمی گردد، وقتی که پادشاه راجستان در سال ۱۸۷۶ میلادی دستور داد تا همه ی ساختمان های شهر را پیش از ورود شاهزاده ی بریتانیایی «آلبرت شاهزاده ی وِلز» به رنگ صورتی درآورند. هدف از انتخاب این رنگ برانگیختن روح خوش آمدگویی و مهمان نوازی بود. به علاوه جایپور از معماری منحصر به فردی هم برخوردار است.
 
 
 زیباترین شهرهای رنگی جهان
 
 
 
ویلمٮِستاد 
تاریخ ساختمان های رنگی در ویلمستاد به اوایل قرن نوزدهم بازمی گردد، زمانی بود که ساختمان های این پایتخت مستعمره ی هلند معروف به «آنتیل هلند»، همه سفید بودند. اما حاکم ویلمستاد «آلبرت کی کِرت» که از میگرن رنج می برد، و گفته می شد که انعکاس نور خورشید بر روی دیوارها حال او را بدتر می کند، دستور داد تا دیوارها را به رنگ های متنوع دیگری درآورند. علاوه بر این «ویلمستاد» به سواحل و تفریحگاه های زیبایش معروف است و ۸۰۰ منطقه ی تاریخی و باستانی در آن وجود دارد.

 

 زیباترین شهرهای رنگی جهان
 شهرهای رنگی
 
 
جودا پور
جوداپور شهری در ایالت راجستان هند است که با رنگ آبی خود متمایز می شود. به همین دلیل جودپور را شهر آبی نامیده اند. به جوداپور Sun City هم گفته می شود، زیرا آب و هوای آن معتدل و آسمانش همیشه صاف و بی ابر است.  رنگ آبی از نظر تاریخی در این منطقه از هند به طبقات اشرافی، کاهنان و معلمان تعلق داشته است، با وجود این که نظام طبقاتی به طور رسمی از قانون کشور هند خارج شده، اما همچنان رنگ آبی در این شهر خودنمایی می کند و بسیاری از مردم “جوداپور” رنگ آبی را برای خانه های خود انتخاب می کنند.

 

زیباترین شهرهای رنگی جهان 
شهرهای رنگی
 
 
بوکاپ، کیپ تاون
بوکاپ یک روستای رنگی با فرهنگ های مختلف در شهر کیپ تاون در جنوب آفریقا است. این روستا با ساختمان های شاد و خیابان هایی که با شن و ماسه فرش شده اند شناخته می شود. به این منطقه «محله ی مالزی» هم گفته می شود. ساکنان محله‌ی بوکاپ نوادگان بردگانی هستند که در قرن ۱۶ و ۱۷ هلندی‌ها آن‌ها را از کشورهای مالزی، اندونزی، هند، سریلانکا و کشورهای مختلف آفریقا به این منطقه آورده‌اند. بیش از یک قرن است که ساکنان آن مسلمان هستند. وقتی از ساکنان بوکاپ درباره ی رنگ های شهر می پرسی می گویند قیمت این رنگ ها ارزان است، عده ای هم می گویند پس از لغو آپارتاید خانه هایشان را به رنگ های مختلفی درآوردند تا بر تفاوت رنگ ها و نژادها و زیبایی آنها در کنار هم تأکید کنند.

 

 
زیباترین شهرهای رنگی جهان
 شهرهای رنگی
 
 
سِنگ تِر
ساحل “سنگ تر” در شمال غرب ایتالیا و بر کرانه ی دریای لیگوریا قرار گرفته است. این منطقه از پنج دهکده تشکیل شده که مُشرف به دریای مدیترانه هستند.  “مونترو سو أل ماره”، “ورنازا”، “کورینگلیا” ، “مانارولا” و “ریوماگیوی” نام این دهکده ها هستند. “سنگ تر” تقریبا یک منطقه ی دوردست است که با خطوط راه آهن با سایر مناطق ارتباط دارد. در  برخی از قسمت های آن هنوز امکان عبور خودرو وجود ندارد. این شهر با رنگ های مختلف خود مقصد گردشگران بسیاری از سراسر جهان است.

 

 زیباترین شهرهای رنگی جهان
 شهرهای رنگی
 
گوآناخوتا
گوآناخوتا بر روی دامنه ی کوه در مرکز مکزیک قرار گرفته است. گوآناخوتا منطقه ای برای معدن کاری و استخراج نقره به شمار می رود. جهانگردان می توانند تاریخ طولانی این شهر را با دیدن میدان های قرن شانزدهمی و کلیساهای پراکنده در دامنه کوه گوآناخوتای مشاهده کنند. خانه های رنگی در همه جای شهر به چشم می خورد و بر خلاف دیگر مناطق مکزیک ازدحام جمعیتی و ترافیک سنگین در آن وجود ندارد.

 

 زیباترین شهرهای رنگی جهان
 
 شهرهای رنگی
سنت جونز 
شهر “سنت جونز” یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی است. ساختمان های تاریخی با رنگ های شاد سنت جونز را به متفاوت ترین شهر آمریکای شمالی تبدیل کرده است. به علاوه پستی ها و بلندی های کوهستانی از دیگر ویژگی های سنت جونز است.

 

 

 
زیباترین شهرهای رنگی جهان 
شهرهای رنگی
 
 
شفشاون
رنگ آبی تیره، گذرگاههای تنگ و ساختمان های تاریخی، شفشاون را به زیباترین شهر جهان مبدل کرده است. شفشاون در سال ۱۴۷۰ میلادی تأسیس شد. ساکنان یهودی، رنگ آبی را برای این شهر انتخاب کردند زیرا می گفتند که رنگ آبی، شهر را به منظره ای آسمانی تبدیل خواهد کرد. از دهه ی شصت قرن پیش این منطقه با استقبال بسیاری از سوی گردشگران مواجه شد.

 

 
زیباترین شهرهای رنگی جهان
 شهرهای رنگی
 
 
توبرموری
توبرموری در جزیره ی Isle of Mull در اسکاتلند قرار دارد. جمعیت آن در حدود ۱۰۰۰ نفر است. در ابتدا یک روستای ماهیگیری بوده و اینک به قطب گردشگری جهان تبدیل شده است. توبرموری به ساختمان های رنگی، رستوران ها و مغازه هایش شهرت دارد. معروفترین هتل توبرموری Mishnish Hotel است که از دهها سال پیش با سیاه رنگ آمیزی شده و جلوه ی خاصی دارد.

  زیباترین شهرهای رنگی جهان

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.