// ۰۴ شهریور ۹۶ ، ۲۰:۲۰
۱۰ نشانه یک عشق واقعی

۱۰ نشانه یک عشق واقعی

وقت آن است که از کلیشه و رویاهای خود بیرون آمده و نشانه‌های عشق واقعی را بشناسیم. بنیتا می‌خواهد ۱۰ نشانه از یک عشق واقعی و رابطه‌ی سالم را به شما معرفی کند پس این مطلب را از دست ندهید.

۱۰ نشانه یک عشق واقعی

عشق واقعی آن‌طور که همه فکر می‌کنند در روابط اتفاق نمی‌افتد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید مطمئن شوید رابطه عاشقانه‌تان بر مبنای یک عشق واقعی پایه‌ریزی شده بهتر است این مطلب را خوانده و این ویژگی‌ها را در رابطه‌ی خود محک بزنید.

عده بسیاری هستند که در آغاز آشنایی خود با طرف مقابل احساسات زیادی را تجربه می‌کنند و به اشتباه آن‌را عشق واقعی می‌نامند. در صورتی که نمی‌توان چنین احساسات تند و شدیدی را با اطمینان کامل عشق واقعی خواند. پس بهتر وقت خود را به خواندن نشانه‌های درست این موهبت الهی اختصاص داده و با چفچفک همراه شوید.

۱- این فقط مربوط به شما دو نفر است نه دیگران!

حتما می‌دانید دیگران چه علاقه‌ی شدیدی دارند که در مورد روابط اطرافیان خود اظهار نظر کنند. قطعا خانواده و دوستان شما هم نظرات مختلفی درباره‌ی رابطه‌تان می‌دهند اما در نهایت این خود شما هستید که باید تمام جوانب را بررسی کرده و برای خودتان و این عشق تصمیم‌گیری کنید. صرف نظر از هر اختلاف و اتفاقی اگر شما یا شریک زندگیتان تحت تاثیر حرف‌های اطرافیان قرار گرفته و پایه‌های رابطه‌ی خود را متزلزل کنید، می‌تواند نشانه‌ی این باشد که عشق شما آن‌قدر قوی نیست که بتوانید با تکیه بر آن بر اوضاع مسلط شوید.

۲- با یکدیگر صادق هستید

عشق واقعی

آیا از آن دسته افرادی هستید که چیزهایی را از شریک زندگی خود مخفی می‌کنند؟ این یکی از اصلی‌ترین نشانه‌هایی است که او نیمه‌ی گمشده‌ی شما نیست! در یک عشق واقعی و رابطه‌ای سالم شما نباید از چیزی که هستید یا کاری که می‌کنید آن‌قدر بترسید که مخفی‌اش کنید. باید بتوانید خودتان باشید و رابطه‌تان را درگیر رازهای ریز و درشت نکنید. در قلب خود را باز کرده و نگذارید زندان‌بان‌هایی مثل غرور و خجالت با شما کاری کنند که خود واقعی‌تان را پشت نقابی پنهان کنید. باور کنید رابطه‌ها با صداقت خیلی آسان‌تر می‌شوند.

۳- رابطه به شما کمک می‌کند که اعتماد به‌نفس بیشتری داشته باشید

خواهشا برای این‌که خودتان را پیدا کنید عاشق نشوید! هویت شما باید به تنهایی قابل اتکا باشد و این‌که برای کامل شدن به دنبال نیمه‌ی گمشده‌تان بگردید یک اشتباه بزرگ است. خودتان را در طرف مقابلتان حل نکنید. لازم نیست هر دو نفر طرفدار یک گروه موسیقی باشید یا کتاب‌های مشابه بخوانید. علایق و سلیقه‌هایتان را فدای یک عشق نکنید. باید این را متذکر شد که برای آن‌که بتوانید عاشق کسی شوید در مرحله‌ی اول باید عاشق خودتان باشید. با خودتان راحت باشید حتی اگر روز بدی داشتید، بدانید که هستید و از زندگی چه می‌خواهید. اشتباه نکنید، این‌ها با خودخواهی تفاوت دارد و برای داشتن یک رابطه‌ی سالم لازم است.

۴- شما به‌خاطر همان چیزی که هست دوستش دارید

عشق واقعی

وقتی مدتی از یک رابطه می‌گذرد و تب و تاب آن کم می‌شود، به آرامی چیزهایی می‌بینید که ممکن است شما را به فکر فرو برده یا حتی ناامید کند. این‌که عشقتان به اندازه‌ای که فکر می‌کردید شوخ‌طبع و بامزه نیست و اخلاق‌های ناراحت‌کننده‌ای هم دارد. پا پس نکشید! این خودِ واقعی اوست و چیزی که قبلا شما می‌دیدید یک پرده‌ای خیال‌انگیز از عشق بوده است. هر انسانی در شخصیت‌ خود نقاط ضعفی دارد و اگر با دانستن آن بخواهید این عشق را رها کرده و به دنبال شخص بی‌نقصی بگردید خودتان بازی را باخته‌اید. چرا که چنین شخصی هرگز وجود نخواد داشت. پس سعی کنید ایرادهای او را دیده و کشف کنید و خود را در کنار خودِ واقعی او قرار دهید. کسانی که در کنار خود واقعی همسرشان به حس خوبی می‌رسند عشق واقعی را تجربه می‌کنند.

۵- به یکدیگر احترام می‌گذارید

در یک رابطه اگر هر دو طرف به علایق، سلایق و دیدگاه‌های هم احترام بگذارند دیگر چه چیز بهتری می‌خواهد اتفاق بیافتد؟ احترام، عملی است که از عشق نشآت می‌گیرد و اگر در عشق با کسی هستید که به شما احترام می‌گذارد، راه را درست رفته‌اید.

۶- هردو برای رابطه‌تان تلاش می‌کنید

چه آینده‌ی درخشانی می‌تواند در انتظار شما و عشقتان باشد اگر هر دو برای رابطه‌تان و برای درک کردن یکدیگر تلاش می‌کنید. این می‌تواند یکی از امیدوارکننده‌ترین فاکتورها برای داشتن یک عشق واقعی باشد.

۷- قدرت بخشش یکدیگر را دارید

هر رابطه‌ای با مسائل تلخ و آزار دهنده‌ای روبرو خواهد بود. اما مهم این است که بتوانید عشقتان را به خاطر اشتباهش ببخشید. بخشش اصلا از روی ضعف نبوده بلکه نشانه‌ی قوی بودن شخصیت شماست و همین می‌تواند رابطه‌ی عاشقانه‌تان را از انحطاط نجات دهد. شاید برخی بخشیدن را با فراموش کردن اشتباه بگیرند در صورتی که شما به احتمال زیاد چیزی را فراموش نمی‌کنید، بلکه با بخشیدن مسیر را برای ادامه هموار خواهید کرد.

۸- از وقت‌گذرانی باهم لذت می‌برید

عشق واقعی

این نشانه‌ی خوبی است اگر دوست دارید با یکدیگر وقت بگذرانید. هیچ‌یک از شما به دنبال پیدا کردن بهانه‌ای برای از سر باز کردن دیگری نیست. البته منظور این نیست که یک لحظه یکدیگر را تنها نگذارید و از عشقتان قفس بسازید، اما در حالت کلی زوج‌هایی که می‌توانند با رضایت کامل وقت خود را به یکدیگر اختصاص دهند نشانه‌هایی از عشقی واقعی در بینشان وجود دارد.

۹- از لحاظ معنوی عقاید مشترکی دارید

آیا اعتقادات، اخلاقیات و باورهای معنوی شما و شریک زندگیتان شبیه به‌هم است؟ این می‌تواند یک نشانه‌ی خوب باشد. البته اگر خیلی اعتقادات سخت و محکمی ندارید شاید بتوان گفت اختلاف اعتقادتان ضربه‌ی کمتری به رابطه‌تان می‌زند اما اگر عمیقا در باورهای خود متفاوت هستید، راه سختی پیش رو دارید و باید فکری به حال این عشق کنید. چرا که این اختلاف می‌تواند به شدت آسیب‌زننده باشد.

۱۰- در کنارش احساس امنیت می‌کنید

بدون در نظر گرفتن جنسیت و قدرت هر کدام از دو طرف، این مهم است که وقتی در کنار عشق خود قرار می‌گیرید احساس امنیت کنید. انگار که روح شما احساس کند فرشته‌ی محافظش در کنارش قرار گرفته است. کسی که به شما آگاهانه یا ناخوداگاه چنین احساسی نمی‌دهد، نیمه گمشده‌ی شما نیست.

حال می‌توانید این ده مورد را برای رابطه‌ی عاطفی خود در نظر گرفته و عشقتان را بررسی کنید. البته اگر این نشانه‌ها را در رابطه‌ی خود تجربه نکرده‌اید، ناامید نشوید. شاید رابطه‌تان هنوز به مرحله‌ای نرسیده باشد و از لحاظ احساسی هنوز به اندازه کافی ریشه ندوانده باشد که بتوان چنین انتظاراتی از آن داشت. اما با چشم باز به عشق و رابطه‌ی خود نگاه کنید تا نشانه‌ها را دریابید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.