// ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۲۳

تقریبا همه ما به دنبال انواع محصولات شوینده و ویتامینه و نرم کننده برای دست یابی موهایی زیبا و چشمگیر هستیم. اما قفسه حمام تنها جایی نیست که باید به آن توجه کرد.

آشپزخانه ما یکی از ان جایی است که محصولات و خوراکی های مختلف مفید برای موها را می توان در آن پیدا کرد. شاید پس از شناخت این خوراکی ها دیگر نیازی به هزینه کردن زیاد برای انواع و اقسام شامپو هم نباشد!

ماست: پس از حمام و در حالی که موهایتان هنوز خیس است، موهایتان را به ماست شیرین نشده آغشته کرده و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بشورید. ماست به مرطوب سازی پوست سر کمک کرده و خارش سر را کمتر می کند.

آوکادو: روغن این میوه برای موها معجزه می کند! مصریان باستان اولین کسانی بودند که به فواید این میوه برای مو پی برده و حالا شاهد استفاده روز افزون از آن هستیم. روغن این گیاه می تواند به رشد موها کمک کرده و آن ها براق و زیبا نگه دارد.

تخم مرغ: بخش عمده موی ما از پروتئین کراتین ساخته شده و پروتئین تخم مرغ می تواند یک حالت دهنده عالی برای موها باشد و به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کند. 

موز: استفاده از ماسک موی موز می تواند به تدریج به مرطوب کردن بیشتر مو و نرم شدن کمک کرده و میزان خارش سر را کم کند. 

شکر قهوه ای: ماسک موی ساخته شده با شکر قهوه ای راهکاری عالی برای مقابله با شوره سر است.

روغن نارگیل: روغن نارگیل به رشد مو کمک کرده و موهای خشک را نرم می کند. همچنین روغن نارگیل میتواند مانع آسیب دیدن مو شود. 

روغن زیتون: این روغن دارای ویتامین E و A بوده و به براق شدن موها کمک می کند. مطالعات نشان داده اند استفاده مداوم از روغن زیتون به عنوان حالت دهنده نقش مهمی در رساندن مواد مفید به موها دارد. همچنین روغن زیتون به نرم شدن موها کمک کرده و خارش پوست سر را نیز کم می کند.

جوش شیرین: این ماده به خنثی سازی معروف است. یعنی اگر محیطی اسیدی باشد آن را به سمت قلیایی شدن برده و برعکس. استفاده از جوش شیرین می تواند حالت اسیدی یا قلیایی مو را به شکل عادی برگردانده و حس سالم تری به مو بدهد. 

مایونز: مایونز در انواع غذاها به خوشمزه شدن کمک می کند. برای موها نیز مایونز می تواند مفید واقع شود. مایونز مو را مرطوب نگه داشته و با روکشی که روی پوست و مو ایجاد می کند، آن را در برابر خورشید و موادی که برای حالت دادن مو به کار می روند مراقبت می کند. این مواد اغلب باعث خشکی مو شده و در مقابل مایونز به ترمیم آسیب های ایجاد شده کمک خواهد کرد. 

عسل: نتایج تحقیقات مختلف نشان داده اند که عسل می تواند غذایی کامل برای مو باشد و به غنی شدن آن کمک کند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.