// ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۱۷:۵۷

خانم‌های بالای۵۰ سال، چطور خوش‌تیپ‌تر شوید؟

با گذشته سال‌های عمر، بدن، چهره و سبک زندگی ما دست‌خوش تغییراتی می‌شوند و وقتی به ۵۰ سالگی می‌رسیم، اکثرا حس می‌کنیم که زمان آن فرا رسیده تا یک تغییر و تحول انقلابی در کمد لباسهای‌مان ایجاد کنیم. 

ولی چه نیازی هست که برای خودمان قانون و فرمول تعریف کنیم؟ الن بارکین Ellen Barkin، بازیگر سرشناس در صحبت‌هایی که در مجله اوپرا The Oprah Magazine  منتشر شد گفته بود که خانم‌های بالای ۵۰ سال، نباید شلوار جین بپوشند! اما شما این قوانین و قواعد را فراموش کنید؛ ما فقط به شما چند توصیه می‌کنیم تا با رعایت کردن آنها بتوانید جواب سوالهای‌تان را بگیرید و خوش تیپ، مملو از انرژی و شیک پوش باشید. شما می‌توانید این توصیه‌ها را برای لباس پوشیدن در محل کار، قرار ملاقات شام و هرجای مختلف دیگر اجرا کنید.

۱-ترکیب شلوار جین تیره، با برش بوت کات همراه با نیم بوت

شلوار جین با برش بوت کات، به شما این اجازه را می‌دهد تا کفش‌های نیم بوت بپوشید.

توصیه: اطمینان حاصل کنید که بخش پشت شلوارتان خوب بایستد و کمرش دقیقا سایز شما باشد. اگر مشکلی بود، می‌توانید از کمربند کمک بگیرید.

۲- ترکیب شلوار جین تیره راسته با کفش‌های عروسکی یا چکمه

این شلوار را می‌توانید با کفش‌های باله بدون پاشنه، کفش‌های راحتی و کفش‌های عروسکی بپوشید و وقتی هوا سرد بود، چکمه بلند پوشیده و شلوارتان را داخل چکمه بگذارید.

توصیه: این شلوارهای تنگ و راسته با ژاکتهای بلند و یا بلوزهای تونیک مانند خیلی زیباتر می‌شوند

۳- شلوار جین سفید

وقتی هوا گرم می‌شود، می‌توانید این شلوار شیک را با صندل و یک تونیک بپوشید. یک روپوش به رنگ آبی تیره با یک تاپ بدون آستین سفید گزینه خیلی ایده آلی است. اگر هم هوا سرد بود، این شلوار را با چکمه‌هایی قهوه ای یا مشکی و ژاکت و شالی زیبا استفاده کنید.

۴-شلوارهایی که به شما می‌آیند.

به دنبال شلوارهای سبک با رنگ‌های سیاه، دودی تیره یا آبی تیره باشید. برش شلوارها خیلی مهم است و قد شلوار هم باید دقیقا اندازه تان باشد. وقتی می‌خواهید شلوار بخرید، حتما کفش‌هایی که می‌خواهید با آن شلوار استفاده کنید را با خود به مغازه ببرید تا شلواری با قد مناسب انتخاب کنید.

توصیه: یک بلوز ابریشمی، یا یک بلوز بدون آستین همراه با یک روپوش یا ژاکت. 

۵-ژاکت سیاه رنگ و چسبان

ژاکت‌های کوتاه و چسبان که روی کمر می‌ایستند، خیلی گزینه خوبی هستند. رنگ سیاه، بهترین گزینه است. ولی شاید ترجیح بدهید ژاکتی به رنگ کرم یا آبی تیره بپوشید. این ژاکت را می‌توانید با جین، دامن، پیراهن و شلوار بپوشید؛ یعنی با هر لباسی ممکن است.

توصیه: زیر ژاکت، می‌توانید بلوزی بی آستین و پیراهن بپوشید.

۶- دامن تنگ مشکی

شیک و جذاب. مهم نیست که چه سایزی می‌پوشید. سایز ایده آل دامن تا روی زانو و یا کمی کوتاه تر است. این دامن را با جوراب‌های مشکی یا کفش نیم بوت بپوشید و یا در میهمانی‌های شبانه می‌توانید کفش پاشنه بلند بپوشید. اصلا از کفش بی پاشنه استفاده نکنید و کفش‌هایی با پاشنه متوسط یا بلند بپوشید.

توصیه: یک ژاکت سیاه هم می‌تواند گزینه خوبی برای تکمیل این تیپ باشد. آن را با یک بلوز آستین دار و یک ژاکت کوتاه رنگی بپوشید. 

۷- ژاکتهای بلند

این ژاکت، ابزار زیبایی برای به‌روز بودن در مد است و می‌تواند بهترین راه برای پوشش بازوهایی که کمی چاق هستد نیز باشد. به دنبال ژاکت‌های آستین بلند و یا آستین سه ربع باشید. ژاکت کمی از کمرتان پائین تر قرار بگیرد. این ژاکت‌ها با جین‌های راسته و یا هر نوع شلواری زیبا خواهند بود ولی گزینه مناسبی برای همراهی با دامن نیستند.

توصیه: ژاکتی را بخرید که یک سایز یا دوسایز کوچکتر از اندازه نرمال باشد. هیچ وقت دکمه‌ها یا بند جلویی آن را نبندید.

۸- بلوزهای بی‌آستین: 

وقتی در فروشگاهی، بلوزهای بی آستینی نظرتان را جلب کردند، از آن چندتایی بخرید. در رنگ‌های مختلفی مثل سفید، سیاه و کرم؛ تا بتوانید آن‌ها را زیر ژاکت‌ها، بلوزها و یا سوئی‌شرت های‌تان بپوشید. این بلوزها را می‌توانید تقریبا زیر هرچیزی بپوشید.

توصیه: این بلوزها باید سایز تنتان باشد و نباید گشاد یا تنگ باشند.

۹- پیراهن

پیراهن، هرخانمی را زیبا و جذاب می‌کند ولی سه مدل پیراهن هست که برای خانم‌های بالای ۵۰ سال، بدون درنظر گرفتن سایز و فرم بدن، مناسب هستند:

• لباس‌هایی با یقه ضربدری، مخصوصا اگر آستین بلند یا آستین سه ربع باشند.  کمربندتان را در یک سمت بدنتان ببندید و سگکش را جلو نگذارید و یا آن را جلو گره نزنید.

• پیراهن‌های چسبان بی‌آستین. رویش حتما ژاکت یا کتی چسبان بپوشید. این لباس‌ها برای هر مناسبتی مناسب هستند.

• پیراهن‌های گشاد که بخش بالایش گشاد باشند و بعد رویش یک کمربند ببندید. برای انتخاب رنگ لباس‌های‌تان،به رنگ پوست‌تان توجه کنید. پیراهنی تا روی زانو گزینه ایده آلی است.

توصیه: دست کم یک پیراهن مشکی داشته باشید که به تنتان قشنگ بایستد. می‌تواند پیراهنی شیک باشد و یا پیراهنی غیر رسمی.

۱۰- کت چرمی سیاه و کوتاه

اصلا این‌طور فکر نکنید که ژاکت چرمی برای جوانان است. آن را بر روی هر لباسی که دارید استفاده کنید: شلوار جین، دامن و یا پیراهن. قطعا این کت گران‌تر از لباس‌های دیگر است. به همین خاطر به دنبال کتی باشید که کاملا دوستش داشته باشید و به تنتان بنشیند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.