// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۲

بخور، درمان شادابی و لطافت پوست

بخور میتواند باعث لطافت پوست شده، منافذ را باز کرده و و جلوی تجمع آلودگی را بگیرد. بسیاری از متخصصین پوست معتقدند این نوع درمان بر روی آکنه اثر سوء دارد درحالی که تعداد زیادی از مردم بر این باورند که این روش قدیمی پاک سازی پوست بسیار موثر است. این نوع درمان بر پایه ی بخار آب است و بعد از یکبار استفاده اثر فوقالعاده خود را نشان میدهد. 

بخور، درمان شادابی و لطافت پوست

چه کسانی میتوانند از این روش استفاده کنند و چند وقت یکبار؟

شما میتوانید برای این روش درمانی به آرایشگاه رفته یا در خانه از ان بهره بگیرید. این روش پاکسازی برای همه انوع پوست ها مناسب بوده اما نباید بیش از اندازه از این روش استفده کنید.

ما به شما پیشنهاد میکنیم که هفته ای یکبار از این متد استفاده کنید؛ البته اگر پوست حساسی دارید هر دوهفته یکبار از این روش استفاده کنید.

افراد آسمی و کسانی که به گیاهان آلرژی دارند و بیشتر در معرض آکنه قرار دارند و پوست آنها به راحتی قرمز میشود، بایستی از این روش درمانی دوری جویند.

روش بخور صورت

این روش درمانی نیم ساعت از وقت شما را میگیرد. با دنبال کردن مراحل زیر پوست خود را درخشان کنید.

پوست خود را به طور کامل تمیز نمایید. برای تمیز کردن آن از یک شوینده سبک استفاده نمایید و از استفاده از لایه بردار پرهیز نمایید. سپس برای اطمینان حاصل کردن از اینکه دیگر الودگی روی پوست نباشد پوست خود را با آب گرم بشویید.

حداقل نیم لیتر آب را بجوشانید. برای تاثیر بیشتر مقداری گیاه یا اسانس استفاده کنید. چنانچه فقط از بخور بخار آب میخواهید استفاده کنید به مراحل قبل رجوع کنید در غیر این صورت مراحل زیر را به دقت مطالعه کنید.

گفته میشود که بعضی از گیاهان و روغن ها بنابر نوع پوست شما میتواند مفید واقع شوند. افزودنی مورد نظر خود را در آب جوش قرار داده و اجازه دهید که 5 تا 10 دقیه خنک شود. در این شرایط بخار آب داغ نخواهد بود و پوست شما آسیب نمیبیند. توجه کنید که آب داغ میتواند باعث ظاهر شدن مویرگ های شما شود.

گیاهان مناسب برا ی پوست های چرب: لاوندر، چای سبز، روغن درخت چای یا روغن اکالیپتوس، ورقه های نازک لیمو، بابونه و یا نعنا.

 برای پوستهای خشک: اسطوخودوس ، روغن بابونه و یا چای سبز

برای پوست های حساس:بابونه یا اسطوخودوس

برای پوست های ترکیبی: اسطوخودوس ، چای سبز یا روغن درخت چای

 

یک حوله برداشته و برای درمان پوست خود آماده شوید. موها را پشت سر جمع کرده و پارچه ای روی سر خود بیندازید تا بخار را اطراف صورت شما نگه دارد.

برای 10 تا 20 دقیقه صورت خود را در معرض بخور قرار دهید. زیاد نزدیک بخار آب نشوید. چنانچه پوست حساسی دارید 10 دقیقه کفایت میکند اما اگر پوست چربی دارید میتوانید برای 20 دقیقه به بخور دادن ادامه دهید.

نفس عمیق بکشید و ریلکس کنید. چیزی حدود 20 اینچ بین صورت خود با سطح اب فاصله دهید. چشمان خود را ببندید زیرا که بعضی از محتویات آب شاید برای چشمان شما آزار دهنده باشد. اگر به دلیل گرما احساس ناراحتی میکنید یه استراحت کوتاه به خود بدهید و از زیر حوله بیرون بیایید.

صورت خود را بدون مالیدن با یک حوله خشک نموده ودر نهایت از یک ماسک صورت استفاده نمایید. این کار بهترین بخش درمانی شماست. پس از بخور، منفذ پوست شما باز هستند و قادرند به خوبی محتویات ماسک را جذب کنند. ماسک مصرفی باید بسیار سبک باشد. ما ماسک تهیه شده از عسل را پیشنهاد میکنیم. چنانچه پوست چربی دارید میتوانید از سفیده تخم مرغ به عنوان ماسک بهره گیرید.

 صورت خود را با آب گرم بشویید. بخار گرم منافذ را باز میکند اما لازم است که پس از آن منافذ بسته شود. این کار را با شستن صورت خود با اب ولرم انجام دهید. در پایان برای نرم کردن پست خود از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید. 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.