// ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۴۷

بررسی زیبایی تحت فشار

اسحاق نیوتن به نیروی جاذبه پی برد و آلبرت انیشتن آن را توضیح داد، اما ناظر دیگری بود که بهترین تأثیرات ناخوشایند آن را جمع‌بندی کرد.  مِرلین مونرو در سال 1952 در مصاحبه‌ای به مجله زندگی گفت : "اگر شما در برابر جاذبه زمین مقاومت نکنید، پوستتان شُل می‌شود".  

 درست در همین لحظه، با اینکه احساسش نمی‌کنید، جاذبه زمین شما را به سمت پایین می‌کشد نیروی عکس العمل همه‌ی ما را روی کره‌ی زمین نگه می‌دارد، البته باید سپاسگزار باشیم، اما فشار زیادی روی پوست، استخوان‌ها و اندام‌هایمان می‌آورد.  کشش مداوم جاذبه زمین باعث میگردد به اندازه‌ی نیم اینچ قدمان پس از چهل سالگی کوتاه شود و بالاخره بسیاری از علائم افشاگر پیری مثل چین‌خوردگی‌های عمیق بین بینی و دهان، گودرفتگی زیر چشم‌ها و فک‌ها به وجود می‌آید.  

 این افتادگی پوست اجتناب‌ناپذیر است و باعث مسن‌تر شدن‌مان می‌شود در آزمایشی، عکس‌های نمایِ درشت (تصویر نزدیک) از مدلی 40 ساله در مراحل متفاوتی از پریدن روی ترامپولین (ژیمناستیک) گرفته شد: در نیروی جاذبه (زمین) نرمال (1G) در طی شتاب رو به بالا (صعودی) (در 2G و 3G) و در اوجِ پریدن در آسمان (oG، شبیه به فضای بی‌ وزنی).  سپس تصاویر جداگانه به چهار گروه متفاوت از  داوطلبان نشان داده شد و سوال این بود که سن این خانم را حدس بزنید. اکثر پاسخها سن مدل را درحالت بی وزنی پنج سال جوانترارزیابی کرده بودند.

در oG، بررسی موضوعات او را به عنوان چهره‌ای شاد، مطمئن و گیرا توصیف می‌کند، اما در 3G، آنها متوجه شدند که او ناراحت، تحتِ فشار، خسته و افسرده می‌باشد.  

دکتر اُبِرت می‌گوید : "ذهن درگیرارزیابی‌های خیلی عمیق اجتماعی و احساسی می‌شود که تاثیر آن در چهره و صورت هویدا می گردد".  "آن نشانه‌ها شامل چین و چروک‌ها و وضعیت پوست می‌باشد، جاذبه زمین باعث سستی فیبرهای کُلاژِن و اُفت ماهیچه‌هامی‌شود."  در حالی که، به عقیده‌ی دکتر اُبِرت، چین و چروک‌ها به تنهایی بر جذابیتِ شخص به طور چشمگیری تأثیر می‌گذارد، 

بنابراین، جاذبه‌ی زمین آینه‌ی دق می‌باشد و به عقیده‌ی انیشتن در فرضیه‌ی نسبیت، زمان خیلی به آرامی حرکت می‌کند وجاذبه قوی‌تر می‌کشد .

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.