// ۰۲ آبان ۹۶ ، ۲۲:۵۹

کمتر انسانی است که در این کره خاکی زندگی کند و آرزوی جوان ماندن نداشته باشد؛ اما چرخ گردون می‌چرخد و ماه‌ها و سال‌ها از پی هم می‌گذرند و انسان‌ها ناخواسته به سوی سالخوردگی می‌روند.

 

خاطرات تلخ و شیرینی که از سر می‌گذرانیم هر کدام چین و شکنی می‌شود بر صورت و پیکر ما و هر بار با دیدن هر کدام از این چین‌ها در آینه بی‌اختیار دل‌مان می‌گیرد و آهی از نهادمان برمی آید. یافتن اکسیر جوانی دغدغه‌ای بی‌انتها در طول زندگی بشر بوده اما پیشرفت دانش بشر و فناوری‌های نو در پزشکی امروز، در عمل، کارهایی را در زمینه جوان ماندن و از بین بردن چین و چروک‌ها یا رفع عیب‌های مادرزادی ممکن ساخته است که پیش ترها به یک رؤیا می‌ماند.

 

دکترجویلی در گفت‌و‌گویی استفاده از نخ‌های لیفت را یکی از روش‌های کشیدن پوست معرفی می‌کند و توضیح می‌دهد:به دلیل وجود مشکلاتی که جراحی‌های پوست و زیبایی ممکن است به دنبال داشته باشد، امروزه پزشکان برای درمان بیماری‌ها یا رفع نقص‌های بدنی بیشتر از روش‌های غیرجراحی استفاده می‌کنند.

 

به گفته این متخصص زیبایی، خطوط پوستی دو نوع هستند؛ نوع اول که به خطوط داینامیک معروف هستند و هنگام انقباض عضلات به وجود می‌آیند و نوع دوم که خطوط استاتیک می‌نامند و خطوط ثابت شده روی پوست هستند، نخ‌های لیفت و نخ‌های فیلینگ (پرکننده) برای رفع این نقص‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. نخ‌های لیفت که سابقه بیشتری نسبت به نخ‌های فیلینگ دارند برای حالت دادن صورت و بیشتر در نواحی ابرو و چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند و به نخ‌های «کاگ» یا خاردار معروفند. نخ‌های فیلینگ (یا پرکننده) هم برای پر کردن خطوط و ایجاد حجم و سفتی و ضخامت بیشتر پوست و در نهایت جوان‌سازی پوست کاربرد دارد.

 

دکترجویلی یکی از موارد استفاده مهم لیفت با نخ را رفع عدم قرینگی می‌داند و می‌افزاید: چهره افرادی که به دلایل مختلف مانند تصادف یا سکته دچار ضایعه و عدم قرینگی شده را می‌توان با این روش اصلاح کرد، لازم به ذکر است این نخ‌ها جذبی هستند و عمل با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و نیازی به اتاق عمل وجود ندارد، نخ‌ها حداکثر تا 3 ماه بعد جذب می‌شوند، این نخ‌ها از جنسی ساخته شده‌اند که باعث تحریک بدن و کلاژن‌سازی می‌شوند و جای نخ‌های جذب شده را بافت‌های جدید می‌گیرند.

 

عوامل مؤثر در نتیجه عمل لیفت

چرا نتیجه کار پزشکان با هم متفاوت است؟ مگر متدی که به کار می‌رود یکسان نیست؟ پس چرا در برخی موارد بیمار از نتیجه عمل لیفت با نخ رضایت ندارد؟

دکترجویلی در پاسخ به این سؤالات توضیح می‌دهد: انواع مختلفی از نخ‌ها در جنس‌های مختلف وجود دارد. چنانچه در این عمل از نخ‌هایی با جنس نامرغوب استفاده شود، بافت‌ها تحریک نمی‌شوند و نتیجه‌ای گرفته نخواهد شد، البته شکی نیست که پزشکی که این کار را انجام می‌دهد باید حاذق و باتجربه باشد زیرا جاگذاری نخ‌ها بسیار مهم هستند و ممکن است رد نخ روی پوست باقی بماند یا آتروفی (تحلیل رفتن پوست) ایجاد شود یا حتی امکان پاره شدن پوست توسط نخ وجود دارد، همچنین در صورت استریل نبودن در هنگام کار بروز عفونت را نمی‌توان نادیده گرفت. بر اثر انجام کار غیراصولی ممکن است بیمار دچار خونریزی و کبودی در ناحیه مورد نظر شود. وجود دستیارهایی ماهر در عمل لیفت با نخ هم از ضروریات امر به نظر می‌رسد.

 

به گفته او، لیفت با نخ از پیشرفته‌ترین و جدیدترین شیوه‌های درمان است و در صورتی که شرایط لازم فراهم باشد به طور میانگین از یک تا 2 سال عملکرد آن ماندگاری دارد. لیفت با نخ در ناحیه سینه، بازو، شکم، بینی و پلک هم مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی از آنجایی که اثرگذاری جراحی‌های باز در نواحی یاد شده بیشتر و طولانی‌تر است کمتر از این شیوه استفاده می‌شود.

 

اخیراً در عمل لیفت با نخ از سوزن‌هایی استفاده می‌شود که دو تا سه نخ را همزمان وارد پوست می‌کنند و در صورتی که کار بدرستی انجام شود عوارض بسیار کمی دارد.

 

این متخصص زیبایی در زمینه سن مناسب برای انجام «لیفت با نخ» نیز معتقد است: در برخی موارد به دلیل تصادف در سنین پایین نیاز به قرینه‌سازی صورت وجود دارد همچنین لیفت با نخ در همه سنین قابل انجام است.

 

منبع: سلامت نیوز

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.