// ۱۱ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۳۰

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

 

 

 ماچو پیچو – پرو

رفتن و رسیدن به خرابه تاریخی ماچو پیچو که در واقع شهر سرخپوست های اینکا بوده است با استفاده از وسایل ترابری مدرن همچون قطار کاملا نامفهوم است. به همین دلیل، سالانه حدود ۲۵ هزار نفر مستقیما و با پای پیاده چندین روز حدود ۴۵ کیلومتر راه می روند تا به این خرابه زیبا برسند. این شهر برای یک قرن پیش است اما دیدن تخته سنگ های بزرگی که در ساخت ساختمان های آن به کار رفته فکر آدم را به کار می گیرد که در آن روزها که جرثقیل و … نبوده آنها چگونه چنین بناهایی ساخته اند!

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

 

 

آکروپلیس – یونا

آکروپلیس، خرابه باقی مانده از شهر قدیمی آتن در یونان است و پیشینه ۲۵۰۰ ساله دارد. این بنا روی یک تپه سنگی صاف در ارتفاع ۱۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. معبد پارتنون از جمله بنای بسیار جالب آکروپلیس است که در قرن پنجم میلادی برای احترام به آتنا خدای محافظ شهر ساخته شد. این معبد محل اقامت باکره ‌ها بوده است.

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

 

 

مِسا ورده – ایالت متحده

یکی از بزرگ ترین و زیباترین خرابه های معماری تاریخ در پارک ملی مسا ورده در کلورادو در آمریکا قرار دارد. این خرابه محل زندگی سرخپوست هایی بوده است که از ۲۰ قوم مختلف در آنجا جمع شده  بودند. از جمله آنها می توان به هوپی یا زونی اشاره کرد. این خرابه قدمت ۷۰۰ ساله و ۴ هزار آکر مساحت دارد. این دهکده زیبای سرخپوست ها راه باریکه و پلکان جالبی دارد و در آن می توانید بناهای جالبی همچون قصری که ۱۵۰ اتاق دارد را تماشا کنید.

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

 

 

آنکور – کامبوج

فقط جنگ یا بلایای طبیعی می توانند پایتخت امپراطور خمر را تخریب کنند. البته در حال حاضر، جنگل بیشتر فضای آن را تسخیر کرده است. معبد مشهور این پارک به نام آنکور وات یکی از بزرگ ترین مکان های مذهبی دنیا است. در این معبد بیش از ۱۱ هزار مجسمه وجود دارد و پیشینه آن به ۶۰۰ سال پیش می رسد.

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

 

 

اهرام بزرگ و ممفیس – مصر

در میان ویرانه های بزرگ تاریخ به هیچ وجه نمی توان نقش مصر و آثار باستانی اش را نادیده گرفت. از جمله باید به اهرام بزرگ مصر اشاره کرد که پنجره هایی به زمان های بسیار دور هستند و باعث می شوند تا انسان به ۴ هزار سال قبل فکر کند. واقعادر آن زمان چه علمی وجود داشته است که چنین بناهایی ساخته شده اند. این اهرام در طول ۸۰ سال و توسط ۲۰ تا ۳۰ هزار کارگر ساخته شده اند. البته در کنار آنها مجسمه ابوالهل، گورهای جالب توجه و ویرانه های روستاهای قدیمی را نیز می تون مشاهده کرد. اهرام مصر جزو میراث جهانی یونسکو هستند و ممفیس نیز جزو آن به حساب می آید. 

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

 

 

تیکال – گواتمالا

بد نیست یک شب را در پارک ملی در تیکال سپری کنید. این شهر قدیمی مایاها بوده است که تا پیش از قرن دهم میلادی حدود ۹۰ هزار مایا در آن ساکن بوده اند. اما پس از آن تخریب و به ویرانه تبدیل شد. هنگام طلوع آفتاب، پیش از باز شدن در برای بازدیدکنندگان، حتما از این پارک و شهر قدیمی دیدن کنید. از معابدی همچون معبد چهارم یا مار دوسر بالا بروید تا زیبایی هرم را از نزدیک شاهد باشید.

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

 

 

پترا – اردن

پترا در اشعار قرن ۱۹ میلادی به عنوان شهر قرمز و قدیمی نام برده شده است و که نیمی از آن روی صخره های سنگی قرمز ساخته شده است. عرب های نبتیه این شهر را در قرن ۶ میلادی ساخته اند. ورودی این شهر باریک است و حدود ۸۰۰ متر طول دارد و به زیبایی میان صخره های سنگی با ارتفاع حدود یکصد متر ساخته شده است. می توانید پیاده با سوار بر شتر یا الاغ از این شهر قدیمی دیدن کنید.

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

 

 

 کولوسئوم – ایتالیا

کولوسئوم یک استادیوم یا آمفی تئاتر بیضی ‌شکل در مرکز شهر رم در ایتالیا است. این آمفی‌تئاتر حدود پنجاه هزار ردیف‌ صندلی و ۸۰ در ورودی دارد. کولوسئوم در لغت یعنی «جایگاه بزرگ» و در سال های ۷۰ میلادی پایه گذاری شده است. در این مجموعه، نبردهای خونین بر سر مرگ و زندگی گلادیاتورها یکی از سرگرمی‌های روزانه امپراطوران و اشرافیان بوده ‌است. زیر بنای این مجموعه حدود ۶ آکر است. در زیر آن نیز مجموعه ‌ای از اتاق ها و گذرگاه ها برای عبور حیوانات وحشی و سایر تدارکات لازم جهت راه اندازی و اجرای نمایش قرار دارند.

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

آثار باستانی جهان

 

 دیوار بزرگ چین

طولانی‌ترین و بزرگترین سازه مهندسی جهان است. تاریخ ساخت دیوار چین به قرن ۹ قبل از میلاد باز می ‌گردد. تا سال ۲۲۱ قبل از میلاد، طول دیوار چین به ۵۰۰۰ کیلومتر می‌ رسید. در سلسله خان پس از سلسله چین طول دیوار به ۱۰ هزار کیلومتر رسید. در تاریخ دو هزار و اندی ساله چین، حکمرانان دوران مختلف به ساخت دیوار چین پرداختند. تا اینکه طول دیوار به ۵۰ هزار کیلومتر رسید. این میزان معادل گردش به دور کره زمین است. این ادعا که این دیوار تنها پدیده انسانی است که از فضا قابل رویت می‌باشد، بارها تکذیب شده ‌است ولی هنوز مردم آن را باور دارند.

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

آثار باستانی جهان

 

 پالمیرا – سوریه

پالمیرا حتی پس از ۱۸ قرن همچنان هنگام طلوع و غروب خورشید خودنمایی می کند و سالانه افراد بسیاری از این زیبایی دیدن می کنند. پالمیرا یک شهر باستانی در کشور سوریه است و در استان حمص قرار دارد. این شهر در سال ۲۷۴ میلادی توسط اورلیانوس، امپراتور روم درجنگی با ملکه زنوبیا، ویران شد. این شهر را عروس کویر می نامیدند و اکنون مقصد گردشگری سوریه است.

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

آثار باستانی جهان

 

پرسپولیس

همه ویرانه های بزرگ تاریخ دور و خارج از کشور نیستند. یکی از زیباترین آنها در همین ایران و در شمال شرقی شیراز قرار دارد و آن را با نام پرسپولیس یا تخت جمشید می شناسیم. این شهر  باستانی سال های سال پایتخت تشریفاتی پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده ‌است.

 

 آثار تاریخی جهان,آثار باستانی جهان

آثار باستانی جهان

 

این شهر باستانی بنایی به نام تخت جمشید دارد که در دوران زمامداری داریوش بزرگ بنا شده‌ است. تخت جمشید حدود ۵۰ سال، مرکزی برای برگزاری مراسم آیینی و جشن‌ها به ویژه نوروز بوده است. در نخستین روز سال نو گروه‌ های بیشماری از کشورهای مختلف با پیشکش‌هایی متنوع در تخت جمشید جمع می ‌شدند و هدایای خود را به شاه پیشکش می‌کردند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.