// ۰۴ مرداد ۹۶ ، ۱۶:۲۰

محققان ژاپنی موفق به ساخت یک جفت بازوی رباتیک شده‌اند که فرد را در انجام کارهای مختلف یاری می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان در “دانشگاه توکیو” به دنبال رفع محدودیت اندام‌های انسان هستند و بدین منظور شروع به ساخت این بازوهای رباتیکی کردند تا افراد با یک جفت دست اضافی وقتی در حال نوشتن یک ایمیل هستند هزمان بتوانند بدون مکث و با کمک این بازوهای رباتیک چای بنوشند یا در حالی که یک کتاب در دست دارند به سگ‌شان غذا بدهند.

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,بازوهای رباتیکی

این بازوها با نام “متالیمبز” (MetaLimbs) زیر بازوی فرد تعبیه شده و با حسگرهایی که به پاها و زانوها متصل شده‌اند، اداره می‌شوند.

توپ‌های ردیابی موقعیت که روی زانوها قرار دارد حرکت بازوها را هدایت می‌کند، در حالی که حرکت انگشتان دست این ربات توسط حرکت انگشتان پا در یک جوراب الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

این ربات برای استفاده در حالت نشسته طراحی شده است اما می‌توان از آن در حالت ایستاده نیز بسته به نوع فعالیت استفاده کرد. “متالیمبز” کاربردهای زیادی دارد اما برای کارهای حساس نظیر مالیدن چشم یا خنثی کردن بمب توصیه نمی‌شود.

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,بازوهای رباتیکی

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,بازوهای رباتیکی

تیم تحقیقاتی “دانشگاه توکیو” این دستگاه را در کنفرانس “SIGGRAPH2017” پیش رو با موضوع گرافیک رایانه‌ای و تکنیک‌های تعاملی در لس‌آنجلس آمریکا که از ۳۰ ژوئیه تا ۳ اوت برگزار خواهد شد، رونمایی خواهد کرد.

  اخبارعلمی ,خبرهای علمی,بازوهای رباتیکی

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.