// ۰۳ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۵۹

نـرگس کلباسی بانوی نیکوکار ایرانی-بریتانیایی است که برای کودکان یتیم و معلول هند پرورشگاه ساخت و پس از آن به قتل غیرعمد یک کودک متهم شد. ولی سرانجام تبرئه شد.

 بیوگرافی نـرگس کلباسی

نـرگس کلباسی اشتری در اول فروردین ۱۳۶۷ در اصفهان به دنیا آمد و تا ۴ سالگی در ایران بود. پس از آن همراه با خانواده به انگلستان مهاجرت کرد. نرگس در کودکی پدر و مادر خود را از دست داد که هر دو در دو سفر به ایران فوت کردند. اولین سفر مادر بر اثر سکته قلبی و دومین سفر به ایران پدر بر اثر سرطان. او تا ۱۹ سالگی در انگلستان زندگی کرد و سپس تا ۲۱ سالگی در کانادا نزد عمه اش بسر می‌برد. نرگس اشتری لیسانس مدیریت جهانگردی و فوق‌لیسانس مدیریت بازرگانی دارد.

نرگس کلباسی در هند در کنار کودکان بی سرپرست

نرگس کلباسی در هند در کنار کودکان بی سرپرست

اتهام قتل غیرعمد

 به نوشته نشریه دیلی میل یکی از کودکان در سال ۲۰۱۴ ناپدید شد (کودک مذکور در اردویی که توسط خانم کلباسی تدارک دیده شده بود غرق شد) و در پی آن خانم اشتری با اتهام قتل غیرعمد مواجه شد و در صورتی که اتهامش ثابت می شد، میتوانست به حبس محکوم شود. وی در درخواستی که در آن زمان به زبان انگلیسی منتشر کرد از دوستان و همکارانش در بریتانیا خواسته بود از او حمایت کنند.

بیوگرافی نرگس کلباسی و عکس های کمتر دیده شده از وی در هند!

کمپین اینترنتی که به همین منظور راه افتاده بود از نخست‌وزیر ایالت اودیسای هند و از نارندرا مودی نخست وزیر هند می‌خواست در این پرونده دخالت کنند.

نرگس کلباسی در هند

نـرگس کلباسی در هند

حمایت دولت ایران

دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که از نرگس اشتری حمایت میکند. حسن نوریان سرکنسول ایران در حیدراباد هند برای پیگیری وضعیت حقوقی و کنسولی او به رایاگادا در ایالت اوریسا رفت و برای حضور در دادگاه و پشتیبانی از نرگس اشتری دوباره نیز در آنجا حاضر شد. محمدجواد ظریف نیز در ۱۳ آذر ۱۳۹۵ در محل سفارت ایران در دهلی‌نو با نـرگس کلباسی اشتری دیدار کرد.

narges-kalbasi (3).jpg

نـرگس کلباسی پس از بازگشت به ایران

حکم دادگاه محلی

 در روز دوشنبه ۱۵ آذر دادگاه محلی، حکم یک سال زندان و ۳۰۰ هزار روپیه جریمه نقدی برای نرگس اشتری صادر کرد. سرکنسول ایران در حیدرآباد گفت: «نـرگس کلباسی هم اکنون با سپردن وثیقه ملکی از بازداشت خارج شده است و باید منتظر دادگاه تجدیدنظر باشد.»

 نرگس کلباسی

نرگس کلباسی

 حکم تبرئه دادگاه تجدید نظر

نـرگس کلباسی در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی خود نوشت که صبح شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ حکم دادگاه تجدیدنظر در شهر رایاگادا در مورد پرونده اعلام و از همه اتهامات وارده تبرئه شده و بی‌گناه شناخته شدم. به دنبال تبرئه وی محمدجواد ظریف طی پیامی ضمن تقدیر از صبر و استقامت ایشان، آزادی وی را تبریک گفت.

 هدیه آیت الله خامنه ای به نـرگس کلباسی

با پخش برنامه ماه عسل و آرزوی نـرگس کلباسی برای سفر حج، آیت الله خامنه ای یک سفر حج به وی هدیه داد. هزینه وکلای وی در هند نیز از سوی آیت الله خامنه ای تامین شده بود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.