// ۱۲ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۱۰

۸ اشتباه در ریمل زدن که مژه‌ های شما را نامرتب و گره خورده می‌ کنند

اکثر خانم‌ها حتی کسانی که زیاد آرایش نمی‌کنند نیز ریمل را به عنوان یک وسیله آرایشی ضروری می‌دانند. گزارش بنیتا را در رابطه با اشتباهات رایج ریمل زدن بخوانید.

۸ اشتباه در ریمل زدن که مژه‌ های شما را نامرتب و گره خورده می‌ کنند

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا بعد از ریمل زدن مژه‌ها شلوغ و در هم تنیده به نظر می‌رسند؟ اگر شما هم برای پرپشت به نظر رسیدن مژه‌ها از چند لایه ریمل استفاده می‌کنید احتمالاً با مشکل گره خوردن مژه‌ها یا سفت و گوله شدن بافت آنها روبه‌رو شده‌اید. این موضوع دلایل مختلفی دارد که ما ۸ مورد از آنها را در این مقاله بررسی کرده‌ایم پس در ادامه با ما همراه باشید تا با اشتباهات رایج هنگام انتخاب ریمل و نحوه اعمال آن روی مژه‌ها بیشتر آشنا شوید. 

ریمل زدن

۱- از ریمل قدیمی استفاده می‌کنید

با هر بار باز کردن در ظرف ریمل، مقداری هوا و باکتری وارد ظرف آن شده و باعث خشک شدن ریمل می‌شود به نوعی که حتی شکل مولکول‌های محصول نیز عوض می‌شود. این موضوع سبب می‌شود تا ریمل روی مژه‌های شما به خوبی پخش نشده و حالت ماسیدن یا گوله شدن پیدا کند. راه حل این موضوع این است که باید ریمل خود را ۱۰ تا ۱۴ هفته بعد از باز شدن عوض کنید.

۲- بافت ریملی که انتخاب می‌کنید سفت است

ریمل‌هایی که بافت مرطوب‌تری دارند یا خشک و مات هستند، اگر بیشتر استفاده شوند تمایل بیشتری به سفت شدن روی مژه‌ها دارند بنابراین پیدا کردن ریمل مناسبی که میزان سفت و مرطوب بودن آن در حد متوسط باشد ممکن است کمی سخت باشد زیرا محصولات هر برند متفاوت هستند. بنابراین قبل از تهیه محصول، آن را روی مژه‌های خود امتحان کنید. به یاد داشته باشید که ریمل‌ها زمانی که تازه باز می‌شوند بسیار مرطوب و روان هستند.

۳- از برس‌های نرم و بزرگ استفاده می‌کنید

اگر برس ریمل‌هایی که دارای بافت جدید و مرطوب هستند، بزرگ باشند کار کردن با آنها دشوار است زیرا این برس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مژه‌ها را حجیم کنند. در نتیجه استفاده از آنها می‌تواند منجر به نامرتب شدن مژه‌ها شود.

۴- برس ریمل‌تان اشباع شده است

زمانی که برس ریمل‌تان در اثر استفاده پی‌در‌پی اشباع شود، درصورت استفاده از آنها، ریمل روی مژه‌ها می‌ماسد و ظاهر نامرتبی پیدا می‌کند. بنابراین بهترین کار این است که قبل از استفاده از ریمل، برس آن را به خوبی با دستمال تمیز کنید، همچنین می‌توانید آن را روی لبه‌های ظرف بکشید و سپس با یک دستمال دور ظرف را تمیز کنید. راهکار دیگر برای جلوگیری از هدر رفتن ریمل این است که با استفاده از یک عدد برس تمیز، روی برس قدیمی بکشید و سپس از برس جدید استفاده کنید.

برس ریمل

۵- برس را مستقیماً به سمت بالا می‌کشید

تکان دادن برس و ایجاد کمی لرزش در آن هنگام کشیدن روی مژه‌ها باعث ضخیم‌تر شدن مژه‌ها و یکنواخت شدن آنها می‌شود. برس را روی ریشه مژه‌ها نگه دارید و در حالی که آن را به سمت قسمت انتهایی مژه‌ها می‌کشید، کمی به عقب و جلو حرکت دهید. این کار جلوی ماسیدن ریمل روی مژه‌ها را می‌گیرد.

۶- چند لایه ریمل را پشت سر هم به مژه‌ها می‌زنید

مژ‌ه‌های بلند و پرپشت در نتیجه استفاده از چند لایه ریمل به دست می‌آیند، اما به یاد داشته باشید که نباید این کار را با عجله انجام دهید. ریمل‌های نو دارای بافت خاصی هستند که می‌توانند مژه‌های شما را در هم تنیده کنند بنابراین بین هربار استفاده از آنها و برای اعمال لایه بعدی باید بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه صبر کنید تا ریمل بتواند قبل از سفت شدن، به خوبی روی مژه‌ها بنشیند. بعد از گذشت این مدت می‌توانید بدون نگرانی بابت ماسیدن ریمل روی مژه‌ها، لایه بعد را روی آن اعمال کنید. 

۷- مژه‌های خود را سنگین می‌کنید

مژه‌های شما بعد از خشک شدن ریمل کمی سفت می‌شوند و این نامناسب‌ترین زمان ممکن برای تجدید کردن آرایش چشم است. ریمل زدن به مژه‌ها بعد از گذشت ۱ ساعت از آخرین باری که ریمل زده‌اید نه تنها به آن حجم نمی‌دهد بلکه بافتش را شلوغ و گره خورده می‌کند. بافت اصلی مژه‌ها نرم و مرطوب است و باعث می‌شود تا ریمل به راحتی روی آن حرکت کند و به خوبی بنشیند. زمانی که بافت مژه‌ها سفت شود، زدن لایه جدید ریمل روی آنها باعث گوله گوله شدن و ظاهر نامرتب آن خواهد شد. اگر می‌خواهید بعد از گذشت چند ساعت آرایش خود را تجدید کنید بهتر است به جای آغشته کردن برس به ریمل، آن را با دستمال کمی تمیز کنید به گونه‌ای که مقدار خیلی کمی از ریمل روی آن باقی بماند.  

ریمل

۸- مژ‌های گره خورده را شانه نمی‌کنید

زمانی که مژه‌ها به هم گره خوردند فقط کافیست تا آنها را با استفاده از شانه مخصوص شانه کنید تا از هم باز شوند. برای انجام این کار شانه را به ریشه مژه‌ها نزدیک کنید و به سمت انتها بکشید تا هم گره‌ها باز شوند و هم حجم ریمل اضافه از روی مژه‌ها پاک شود. این کار را با احتیاط و به آرامی با استفاده از سنجاق قفلی یا سوزن نیز می‌توانید انجام دهید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.