// ۰۴ شهریور ۹۶ ، ۲۰:۲۳

اشتباهات آرایشی [بخش دوم/ پایانی]

آرایشی صحیح و مناسب است که اگرچه برایش وقت و انرژی زیادی گذاشته شده ولی در ظاهر این‌طور به نظر بیاید که شما آرایش زیادی ندارید. باید کاملا مراقب باشیم که در هنگام آرایش کردن، برخی از اشتباهات را اصلا مرتکب نشویم. دراین مطلب قصد داریم چند اشتباه اساسی را به شما یادآوری کنیم.

اشتباهات آرایشی [بخش دوم/ پایانی]

همه‌ی ما در هنگام آرایش کردن مرتکب اشتباهاتی می‌شویم. البته از قدیم می‌گفتند که تا اشتباه نکنی، کار درست را یاد نمی‌گیری و دقیقا هم همین‌طور است. هیچ کدام از ما به عنوان متخصصان آرایشی به دنیا نیامده‌ایم. اما باید کاملا مراقب باشیم که در هنگام آرایش کردن، برخی از اشتباهات را مرتکب نشویم.

این اشتباهات ممکن است باعث شوند تا آرایشتان بیش از حد و غلیظ‌تر از آنچه می‌خواستید به چشم بیایند. در حقیقت آرایشی صحیح و مناسب است که اگرچه برایش وقت و انرژی زیادی گذاشته شده ولی در ظاهر این طور به نظر بیاید که شما آرایش زیادی ندارید. با خواندن و رعایت نکات زیر می‌توانید به نحوی آرایش کنید که آرایشتان بیش از حد و غلیط دیده نشود. البته اگر این اشتباهات را همیشه انجام می‌داده‌اید، چندان نگران نشوید. چون این اتفاق برای خیلی از ما رخ داده! ما در گزارشی دو قسمتی این نکات را به شما یادآوری می‌کنیم. این بخش دوم و پایانی مطلب ماست:

 

 ۵- به ابروهایتان فرم یا رنگ غیرطبیعی ندهید

اشتباهات آرایش

درمورد ابروها هم سعی کنید تا ابروهایتان به طبیعی‌ترین حالت ممکن باشند. داخل ابروهایتان را بیش از حد پر نکنید و یا با مداد ابرو، فرم‌های عجیب و غریبی به آن ندهید. سعی کنید کاملا حالت و فرم طبیعی ابروهایتان را حفظ کنید.

۶- برس رژگونه را محکم روی پوست نکشید

هیچ وقت برس رژگونه را محکم روی گونه‌هایتان نکشید؛ چون قطعا جلوه‌ی زیبایی نخواهد داشت. با برس، ضربات آرامی به گونه‌تان بزنید و مطمئن باشید که نتیجه همانی می‌شود که دوست دارید. رژگونه را تنها روی قسمت برجسته گونه‌تان بزنید تا ظاهری طبیعی داشته باشید.

 

۷- رژگونه برنزه ممنوع

آرایش اشتباه

خیلی از افراد با استفاده از لوازم آرایشی چهره‌شان را برنزه می‌کنند و گونه هایشان را هم برنزه‌تر از پوستشان می‌کنند. اما باید بدانید که هرگز نباید گونه هایتان را به رنگ برنزه دربیاورید. این مسئله ظاهر ترسناکی به شما می‌دهد. البته شما می‌توانید از رژگونه‌های برنزه برای بخش پائینی استخوان‌های گونه‌تان استفاده کنید تا فرم زیبایی به صورتتان بدهید.

۸- سایه و روشن در سایه

برای آن‌که در آرایشتان سایه و روشن ملیحی ایجاد کنید، به سراغ سایه‌هایی بروید که دو درجه روشن‌تر از پوست واقعی خودتان هستند وگرنه آرایشان خیلی مصنوعی جلوه می‌کند.

۹- جلوگیری از قلنبه شدن ریمل روی مژه‌ها

برای آنکه ریمل روی مژه هایتان قلنبه نشود، قبل از استفاده از آن، برای چند ثانیه قوطی ریمل را در دستانتان گرفته و دستانتان را به هم بمالید.

۱۰- کرم پودر زیاد ممنوع

استفاده‌ی بیش از حد از کرم پودر باعث می‌شود که کرم‌ پودر روی صورتتان جلوه‌ی زشتی داشته باشد. پس به مقدار کمی کرم پودر، رضایت دهید. بهترین کار این است که یک برس رژگونه برداشته و با استفاده از آن، به آرامی پودر کرم پودر را روی صورتتان بمالید.

۱۱- رژلب تنها نزنید

آرایش اشتباه

همیشه قبل از رژ لب زدن، کمی برق لب به لبانتان بمالید و بعد رژ لب بزنید. بهترین کار این است که از برق لب استفاده کنید، بعد، آن را با دستتان پاک کرده و بلافاصله بعد، رژلب بزنید. این کار باعث می‌شود که رژ لب درحفره‌ها وترک‌های لب شما نرود و در نتیجه وقتی رژلب می‌زنید، لبهایتان یک دست و بدون حفره و ترک و در نتیجه زیباتر می‌شود.

۱۲- رد رژلب روی دندان‌ها

وقتی بی احتیاط و سریع رژلب می‌زنید، ممکن است دندان‌هایتان هم رنگی شوند. البته اولین گام در اجتناب از این اتفاق این است که رژلبی با مارک خوب بخرید و سپس دقت کنید تا رژ لب را به سمت بخش داخلی لب‌هایتان نبرید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.