// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۵۶

این گونه آرایش کنید تا جوان تر به نظر برسید 

بی شک اصلی ترین دلیل هر کسی برای آرایش کردن زیباتر به نظر رسیدن است. پوشاندن عیب ها و جوانتر به نظر آمدن، ویژگی است که تقریبا تمامی خانمها را به سمت استفاده از وسایل آرایشی، خواه کم یا زیاد، میکشاند. ولی باید بدانید که آرایش کردن همانند یک شمشیر دو لبه است که اگر راه درست آن را ندانید، میتواند به نتیجه ای کاملا برعکس منتهی شود.

این گونه آرایش کنید تا جوان تر به نظر برسید [قسمت دوم]

شاید بتوان به جرات گفت یافتن کسی که  به دنبال داشتن چهره‌ای شاداب و جوان نباشد و یا حتی از داشتن آن لذت نبرد، تقریبا غیر ممکن است. مطمئنا شنیدن اینکه چهره‌ی ما بسیار جوان‌تر از سن واقعی‌مان است، از دهان کسانی که برای بار اول با ما برخورد دارند، می‌تواند حس اعتماد به نفس و رضایت خاطر زیادی را در ما به وجود بیاورد و حتی از نظر روانی باعث شود که واقعا در درون خود احساس جوانی بیشتری نسبت به سن حقیقی خود داشته باشیم. داشتن چنین خصوصیتی علاوه بر ویژگی‌های فیزیکی و ژنتیکی چهره‌ی ما، به مراقبت‌هایی که از پوست خود می‌کنیم و عادت‌های غذایی ما وابسته است. در کنار این عوامل چیزی که می‌تواند چهره‌ی ما را جوان‌تر و یا پیرتر از آنچه که در واقع هست نشان دهد، نوع آرایش ماست که بسیار در این مورد تاثیرگذار است. اگر کنجکاوید که بدانید چه نوع آرایشی می‌تواند به جوان‌تر نشان داده شدن چهره‌ی ما کمک کند با ما در این مقاله همراه باشید.

 

 به پوست خود اندکی درخشش بدهید

%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%B4%D8%B4%20%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA.jpg

بعد از سن سی سالگی پوست صورت به تدریج درخشندگی ذاتی خود را از دست می‌دهد و استفاده از کرم‌ها و یا پودرهایی که پوست ما را اندکی درخشان می‌کنند می‌تواند  آن را جوان‌تر نشان دهد. استفاده از پودرهایی با پایه‌ی رنگ کرم، همانند شامپاینی یا قلع رنگ و گلد رز، رنگ‌های مناسبی هستند که درخشش زیبایی به پوست ما می‌بخشند.

 

گوشه‌های تیره چشم را بپوشانید

%DA%AF%D9%88%D8%B4%D9%87%20%DA%86%D8%B4%D9%85.jpg

حتی اگر تصمیم به آرایش کردن ندارید حتما تیرگی گوشه‌ی درونی چشم خود را بپوشانید. بیشتر افراد تنها بر خطوط تیره‌ی زیر چشم تمرکز می‌کنند درصورتیکه مهمترین بخش، که بسیار در چگونه دیده شدن چهره ی ما تاثیرگذار است، گوشه ی داخلی چشم است. شاید این کار بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد، ولی باید بدانید که تاثیر زیادی در روشن‌تر و سرزنده تر دیده شدن چهره ی شما دارد.

 

رژگونه‌ها را فراموش نکنید

%D8%B1%DA%98%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87.jpg

رژگونه های روشن و شاد بر روی گونه ها صورت شما را روشن‌تر و درخشان‌تر خواهند ساخت. در واقع استفاده از رژگونه‌ها راهی بسیار راحت و مفید برای جوان‌تر ساختن چهره است؛ البته به شرطی که از رنگ و جای درست آن استفاده کنید، زیرا که در غیر این صورت نتیجه‌ای که می‌گیرید کاملا برعکس است. به این منظور باید برس خود را در طول بالاترین نقطه ی استخوان گونه بکشید. با این کار گونه‌ی خود را برجسته‌تر نشان خواهید داد. اگر می‌خواهید بدانید چه رنگ رژگونه‌ای برای چهره‌ی شما مناسب است دقت کنید که به هنگام سرخ شدن صورتتان، گونه‌هایتان چه رنگی به خود می‌گیرد، این همان رنگی است که باید استفاده کنید. 

 

از خط لب‌ها استفاده کنید

%D8%AE%D8%B7%20%D9%84%D8%A8.jpg

 با بالا رفتن سن لب‌ها اندکی از حجم خود را از دست می‌دهند و خط محدوده‌ی آن رو به محوی می‌گذارد. بنابراین حتما پیش از استفاده از رژلب محدوده ی لب‌های خود را با خط لب مشخص کنید. بهتر است از خط لب خود لایه نازکی بر روی کل لب بکشید تا رژ لبتان کامل بر روی آن بنشیند و دوام بیشتری بر روی لب‌ها داشته باشد. همچنین خط لب خود را از جنس چرب و همرنگ رژ لب خود انتخاب کنید. استفاده از خط لب باعث می‌شود لب‌های شما شکل کامل تر و مشخص تری پیدا کنند و همچنین با جلوگیری از بیرون زدن رژ لب از محدوده‌ی لب‌ها باعث می‌شود صورتتان شکل شلخته و نامرتبی نداشته باشد. اگر لب‌های نازکی دارید تنها از خط لب‌هایی با رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید که با این کار بتوانید توجه را به سایر قسمت‌های صورت معطوف کنید. ولی اگر لب‌هایتان حجیم است در کنار این رنگ‌ها می‌توانید از رنگ‌های قرمز، نارنجی  و رنگ‌هایی از این قبیل نیز استفاده کنید.

 

از رنگ نترسید

%D8%B1%DA%98%20%D9%84%D8%A8..jpg

رژ لب‌هایی  با رنگ‌های خنثی، قهوه‌ای و برنزه صورت شما را بی روح جلوه می‌دهند و رژلب‌های مات و تیره لب‌هایتان را نازک‌تر و در نتیجه سنتان را بیشتر نشان خواهد داد. در مقابل رژلبی با رنگ‌های گرم و اندکی روشن چهره‌ی شما را جوان‌تر و با روح‌تر می‌کند. 

 

به صورت خود شکل بدهید

%DA%86%D8%A7%D9%86%D9%87.jpg

 با براق تر کردن چانه و فک نسبت به سایر قسمت‌ها، صورت شما لاغرتر به نظر خواهد رسید. برای این کار به آرامی برس آرایشی آغشته به پودر برنزه را بر روی استخوان فک و اندکی زیر آن بکشید تا یکپارچگی صورت و گردنتان از بین نرود. دقت کنید که حرکت برس حتما به سمت بالا باشد تا چانه‌ی شما افتاده به نظر نرسد. این هاله براق را تا کنار گوش‌ها و در محیط بیرونی صورت خود ادامه دهید  تا تعریف مشخصی از صورت خود ارائه دهید.

منبع: prevention ،thelist ،beautyeditor ،allure 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.