// ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۴۲

5 قانون برای داشتن موی سالم تر!

پرسش: بهترین و سالم‌ترین نوع کش مو برای بستن موهایم کدام است؟ و برای جلوگیری از شکسته شدن موهایم هنگام استفاده از کش مو چکار باید بکنم؟

پاسخ: برای اغلب ما شروع فصل تابستان یعنی داشتن چهره‌های جدیدتر با مدل موهای متفاوت تر. مدل موهای بافت، گیس، دم خرگوشی و دم‌اسبی که معمولا در این فصل به سراغشان می‌رویم باعث می‌شوند تا به موهایمان آسیبی نرسد و سر و گردن ما زیباتر به نظر برسد. اما باید به یک نکته مهم و اساسی توجه داشته باشیم و آن هم شکسته شدن موهایمان است. تمام این کشیدن‌ها و پیچ و تاب دادن‌ها و بستن‌ها باعث شکسته شدن مو می‌شوند؛ به همین دلیل ما به سراغ تامی باکت، متخصص مد موی هنرمندانکه در سالن آرایشی و زیبایی جان فریدا و سرژ نورمان کار می‌کند رفتیم تا ایده‌ها و راهکارهای خود را برای جلوگیری از شکستگی مو با ما به اشتراک بگذارد.

تامی باکت درباره این معضل، 5 راه حل را مطرح می‌کند که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم:

1) قبل از اینکه موهایتان را رو به عقب شانه کنید حتما آنها را خشک کنید. 

باکت می‌گوید: "خیس بودن، نقطه ضعف مو است. ضعیف‌ترین حالت مو زمانی است که مو خیس باشد. وقتی که موی شما خیس باشد و شما هم آن را رو به عقب شانه کنید، بیشتر کشیده می‌شود و فشار بیشتری به موهایتان وارد می‌شود. اگر خیلی عجله دارید و اصلا وقت کافی برای خشک کردن کامل موهایتان ندارید، فقط آن قسمت از موهایتان را که می‌خواهید کش مو را آنجا ببندید حسابی و ریشه‌ای خشک کنید و نگران قسمت باقیمانده موهای دم اسبی تان نباشید چون خودش خشک می‌شود."

2) کش موی سیمی بدترین دشمن موهای شماست.

از شر تمام کش موهایی که اجازه نفس کشیدن به موهایتان را نمی‌دهند خلاص شوید و تمام دارایی خود را در کش‌ها و گیره‌های پارچه‌ای (باعث کشیدگی کمتر مو می‌شوند و با این وجود نیازی به سفت بستن مو نیست)، باندهای سیلیکونی (می توانید آنها را تنگ‌تر کنید چون اصلا لیز نمی‌خورند) و کش‌های قلاب دار (شل و سفت شدن شان را یه راحتی می‌توانید کنترل کنید) سرمایه‌گذاری کنید.

 

3) برای کلاس ورزش خود مدل جدیدی را امتحان کنید.

تامی می‌گوید: "عرق کردن باعث ریزش مو می‌شود. معمولا با نگاه به مدل موهای تمام مشتری هایی که با آنها سر و کار دارم می‌توانم بگویم که آنها هر روز موهای خود را به مدل دم اسبی خیلی محکمی می‌بندند و به باشگاه می‌روند اما باز هم مشکلی وجود دارد و آن هم عرق کردن است که اذیتشان می‌کند. من به شما مدل موی بافت فرانسوی را پیشنهاد می‌کنم که باعث می‌شود موهایتان بدون اینکه آسیبی به آنها برسد به هیچ عنوان جلوی صورتتان نباشند."

 

4) روز به روز، ارتفاع مدل دم اسبی موهایتان را تغییر دهید.

بهترین گزینه برای بستن موهایتان این است که ارتفاع مدل دم اسبی موهایتان را روز به روز و زور به زود تغییر دهید، شما می‌توانید این کار را طبق این روال انجام دهید: ابتدا بالای سر، سپس در فرق سر و نهایتا پشت گردن. 

 

5) موهایتان را با احتیاط باز کنید.

به جای اینکه به یکباره کش موهایتان را که چندین گره دور موهایتان خورده است را بکشید، سعی کنید به آرامی و با احتیاط هر گره و حلقه کش را یکی یکی باز کنید، یکی از دلایل ریزش موهایتان همین است که به راحتی می‌توانید از آن جلوگیری کنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.