// ۰۶ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۴۴

با مصرف برخی از نوشیدنی‌ها و غذاها دندان‎ها لکه‎دار می‌شوند و به مرور تغییر رنگ می‌دهند. برای داشتن دندان‌های سفید چه کارهایی باید انجام دهیم؟ چگونه دندانی سفید و شفاف داشته باشیم؟  

دندان‌هایتان را سفید کنید :شما ممکن است خودتان قادر باشید از لکه‌های روی دندان و تیرگی و کدر شدن دندان‌ها رها شوید. انواع خمیر دندان می‌تواند کمک به سزایی در روشن‌تر شدن رنگ دندان‌ها کند، حتی برخی از داروهای قدیمی می‌توانند کمک به سزایی در کاهش تیرگی دندان‌ها داشته باشد.

چگونه دندانی سفید و شفاف داشته باشیم؟

چگونه دندانی سفید و شفاف داشته باشیم؟

نوار دندان استفاده کنید

نوارهای دندان که دندان‌ها را سفید می‌کنند باعث می‌شوند از شر تیرگی دندان‌ها راحت شوید. این نوارها بسیار نازک هستند و با لایه ای از ژل پوشیده شده است. نحوه استفاده از این نوارها به این صورت است که شما می‌توانید به مدت یک هفته یا بیشتر به مدت چند دقیقه این نوارهای حاوی ژل را بر روی دندان‌تان بمالید. اثر این نوارها در طی چند روز ظاهر می‌شود. استفاده از این نوارها بسیار آسان است و هر فرد قادر است به راحتی از این نوارها استفاده کند.

چگونه دندانی سفید و شفاف داشته باشیم؟

درمان خانگی را امتحان کنید

۱- بعضی از افراد طبق عادتهای گذشته رفتار می‌کنند و ترجیح می‌دهند از جوش شیرین برای دندانهای خود استفاده کنند. همچنین، برخی از مواد غذایی مانند، کرفس، سیب و گلابی و هویچ کمک می‌کنند تا باقی مانده مواد غذایی را از لابه لای دندان‌ها باقی نماند. جویدن آدامس بدون قند می‌تواند کاری همانند بزاق انجام دهد و به پاکسازی دندان‌ها کمک کند.

۲- توت فرنگی حاوی اسید مالیک است که برای پاک کردن لکه‌های قهوه و چای از روی دندان‌ها، فوق العاده است. یک یا دو عد توت فرنگی را له کنید و حدود یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. این مخلوط را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه روی دندان‌هایتان بمالید.

۳- سرکه سیب رقیق کمک می‌کند تا قدرت لکه بری هر خمیر دندانی بیشتر شود. توصیه می‌شود که سرکه سیب را رقیق کنید یعنی سه قسمت آب را به یک قسمت سرکه سیب اضافه کنید و سپس آن را با یک خمیر دندان کاملا طبیعی، مخلوط کنید و طبق معمول مسواک بزنید.

۴- زغال چوب را با مقدار کمی‌ آب مخلوط کنید و به آرامی‌ روی تمام سطوح دندانها بمالید. بگذارید این زغال چوب فعال به مدت ۲دقیقه روی دندانهایتان بماند و سپس تا زمانی‌که تمام زغال چوب از دندانها پاک شود، دهان را با آب بشویید.

۵- شما می‌توانید از قسمت داخلی پوست موز که سرشار از پتاسیم، منیزیم، منگنز و دیگر مواد معدنی است، برای سفید کردن دندان استفاده کنید.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.

دیدگاه ها  ۱

  1. حسنا مـ | ۰۶ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۰۲ | لینک
    جالب بود