// ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۱۷

تابستان مانتو چی بپوشم؟

مانتو یکی از پرکاربردترین لباس‌های خانم‌های ایرانی است که اهمیت ویژه‌ای بین ما دارد. اما انتخاب درست و یا نادرست آن با توجه به قد و فرم اندام، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی استایل، و در نتیجه نحوه تفکر دیگران نسبت به ما داشته باشد. در این مطلب راهکارهایی برای خرید مانتو مناسب تابستان به شما ارائه خواهیم کرد. 

از مانتو های رنگ روشن استفاده کنید

رنگ‌هایی مثل سرمه‌ای، مشکی، قهوه‌ای و دیگر رنگ‌های تیره گرمای بیشتری جذب می‌کنند و باعث آسیب رسانی به پوست و بدن می‌شوند. در ماه‌های گرم سال از مانتوهایی با جنس نرم و رنگ‌های ملایم و روشن استفاده کنید.

تابستان مانتو چی بپوشم؟

 

مانتوهای تنگ نخرید

مانتوهای تنگ و جذب باعث ایجاد فشار به پوست و افزایش تعریق در بدن می شوند و عرق را روی بدن نگه می دارند. به علت نبودن فضای کافی بین مانتو و پوست بدن، این مانتوها باعث آسیب رسیدن به پوست  و ایجاد التهاب‌های پوستی در دراز مدت می‌شوند.

مانتو سبک و نخی بخرید

لباس بیرون و مانتوهایی که از نخ و الیاف طبیعی هستند جریان هوا را راحت‌تر از تار و پود پارچه عبور می‌دهند و خنک‌تر هستند. برندهای زیادی هستند که توجه ویژه‌ای به طراحی و تولید مانتوهای  نخی و تابستانه می‌کنند. تعدادی از این برندها از الیاف طبیعی و پارچه‌های نخی در مانتوهای خود استفاده می‌کنند و با قیمت مناسب و با تنوع بسیار بالا عرضه می‌کنند. مانتوهای پنبه‌ای مناسب فصل گرما هستند چون حرارت را به راحتی عبور می‌دهند. پارچه‌های نخی به راحتی شسته و لگه گیری می‌شوند و بوی عرق در آن‌ها باقی نمی‌ماند اما به راحتی چروک می‌شوند و اتوی زیادی لازم دارند که باعث می‌شود به سرعت کهنه شوند.

تابستان مانتو چی بپوشم؟

کیفیت را فدای قیمت نکنید

توصیه می کنیم اگر در این فصل قصد خرید چند مانتو دارید، تعداد کمتر اما با کیفیت و جنس مناسب تر تهیه کنید. لباس پوست دوم شماست به آن بها دهید، این روز ها برند های ایرانی مانتو هایی با قیمت مناسب تر نسبت به برند های خارجی و ترک می کنند.

مانتوی مناسب برای پوست تیره

کسانی که پوست تیره دارند باید لباسی را انتخاب کنند که با رنگ‌های تیره تضاد داشته باشد. این تضاد، چهره را از یکنواختی بیرون آورده و باعث جذابیت بیشتر می‌گردد. رنگ‌های صورتی، سفید، خاکی، آبی ملایم، طوسی روشن به این افراد توصیه می‌شود. رنگ‌هایی مثل مشکی، قهوه‌ای تیره، فیروزه‌ای، سبز یشمی و قرمز تیره نیز مناسب این افراد نیست. اما  از آنجایی که رنگ مشکی و آبی تیره معمولا به عنوان لباس رسمی کار در نظر گرفته شده و نمی‌توان بطور کامل آن را کنار گذاشت، سعی کنید استفاده از آن‌ها را به حداقل رسانده و فقط در صورت لزوم از آن‌ها استفاده نمایید.

مانتوی مناسب برای پوست روشن

رنگ ‌هایی مناسب این گروه است که با رنگ پوست آن‌ها تضاد داشته باشد. رنگ‌هایی مثل آبی ملایم، قهوه‌ای، بژ، آبی سیر به این افراد توصیه می‌شود و رنگ‌های قرمز، صورتی، نارنجی، زرد، ارغوانی و سفید مناسب آن‌ها نیست. در این گروه بطور کلی باید از رنگ های خشن و روشن استفاده نمود تا تضاد کافی با رنگ پوست بوجود آید. به کارگیری رنگ‌های گرم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود.

تابستان مانتو چی بپوشم؟

مانتوی مناسب برای پوست معمولی

افرادی که رنگ پوست‌شان نه تیره است نه روشن، می‌توانند تقریبا از هر رنگ لباسی استفاده کنند. از آن جایی که هر دو رنگ روشن و تیره می‌تواند با اینگونه رنگ پوست مغایرت داشته باشد، بنابراین از هر دو رنگ می‌توان استفاده کرد. رنگ‌های پیشنهادی برای این افراد بژ، آبی، سورمه‌ای، گندمی، مشکی، صورتی است اما رنگ‌های سبز، بنفش، قهوه‌ای تیره و قرمز و رنگ های نزدیک پوست توصیه نمی‌شود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.