// ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۰

 چطور بدون بابیلیس، موها را فر کنیم؟

انتخاب‌های بی‌شماری از دستگاه‌های درست کردن مو با تکنولوژی‌های مختلف در اختیار شما هست و در فروشگاه‌های مختلف می‌توانید بسیاری از آن‌ها را ببینید و مقایسه کنید و برای فر کردن، دادن موج‌های زیبا به مو، از بین بردن وز و... آن‌ها را بخرید. اما این‌جا می‌خواهیم به شما نشان دهیم که برای درست کردن موهای خود نیازی به حرارت ندارید. 

البته بیگودی‌ها لزوماً با حرارت موهای‌تان را زیبا نمی‌کنند، اما وجودشان روی سر شاید کمی ‌آزاردهنده باشد. با این روش شما می‌توانید، راحت‌تر باشید و در وقت و پول خود صرفه‌جویی کنید. در ضمن این فرها ماندگارتر از انواعی هستند که با حرارت روی موها ایجاد می‌شوند.


موی فر بلوند

مرحله یک

مو‌های خود را طبق معمول بشویید و با حوله آب اضافی را بگیرید. حوله را دور موها بپیچید، اما موها را فشار ندهید و با ساییدن حوله آن‌ها را خشک نکنید. قبل از خشک شدن کامل مو‌ها تا زمانی که هنوز مرطوب هستند، کار را شروع کنید. مو‌های مرطوب بهتر از موهای کاملاً خیس هستند، چرا که زودتر خشک می‌شوند و خیسی رشته‌های مو، فر را خراب نمی‌کند.

مرحله دو

به موهای خود موس، ژل یا نگهدارنده بزنید. این کار باعث می‌شود فرهای مو ماندگارتر باشند و زیباتر به نظر برسند، چرا که از آشفته شدن مو‌ها جلوگیری می‌کند.

مرحله سه

با یک جوراب تمیز که نه خیلی ظریف باشد و نه خیلی کلفت، پیچیدن مو‌ها را شروع کنید. جورابی را انتخاب کنید که به اندازه کافی بلند باشد تا بتوان دو سر آن را گره زد.

 موی فر

مرحله چهار

مثل همیشه که می‌خواهید شروع به سشوار یا بابیلیس کشیدن مو کنید، مو‌های تان را تقسیم‌بندی کنید. هر تکه باید حدود 5 تا 7 سانتی‌متر باشد. جوراب را در پایین‌ترین نقطه مو گذاشته و با چرخاندن جوراب به سمت بالا، مو‌ها را دور آن بپیچانید. تا نیمه طول مو‌ها پیش بروید، سپس دو سر جوراب را از روی موی پیچیده شده به هم گره بزنید تا محکم شود.

مرحله پنج

تمام مو‌ها را با همین روش به دور جوراب‌ها بپیچید تا موی بازی باقی نماند.

مرحله شش

بگذارید مو‌های شما در طول شب کاملاً خشک شوند. این جوراب‌ها نرم هستند و مانند بیگودی‌ در سر شما فرو نمی‌روند، پس مطمئن باشید می‌توانید به راحتی با آن‌ها به خواب روید. صبح روز بعد با دقت آن‌ها را باز کنید و به جای شانه از انگشتان خود برای مرتب کردن فر‌ها استفاده کنید. 

مرحله هفت

اگر مو‌های چرب دارید، شامپوی خشک به مو‌ها اسپری کنید تا چربی‌های مزاحم روی سر را جذب خود کند. در آخر یک اسپری نگهدارنده روی تمام مو‌ها بزنید تا به طولانی‌تر ماندن فر‌ها و حالت موی شما کمک کند.

لوازم مورد نیاز

• ژل، موس یا مواد فر کننده

• شانه دم باریک برای جدا کردن دسته‌های مو

• چند جفت جوراب تمیز

• شامپوی خشک

• اسپری نگهدارنده مو

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.