// ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۵:۳۰

اگر تصمیم به تغییر رنگ کلی موهایتان گرفته اید، به یاد داشته باشید که ممکن است، رنگ و مدل آرایش سابق روی صورت جذاب به نظر نرسد. تغییر رنگ مو بر پوست صورت تاثیر می گذارد بنابراین باید بدنبال سبک جدیدی از آرایش صورت بروید.

 

۱ ) آرایش صورت مخصوص رنگ موی بلوند

مدل آرایش مو و صورت

آرایش صورت مخصوص رنگ موی بلوند‎

 

چه رنگ موهایتان پلاتینی باشد ، چه طلایی یا دودی، زمانیکه مو را تا این حد روشن می کنید بهتر است دنبال آرایش ملایم تر باشید، آرایشی که مکمل روشنایی رنگ موی جدید باشد. اگر پیش تر از رنگ های تیره مانند رژ گونه آلویی، رژ لب شرابی یا مداد چشم مشکی استفاده می کردید، با این رنگ موی روشن جذابیت ندارد . بهتر است به جای آنها از رژ گونه صورتی روشن یا صورتی هلویی استفاده کنید. روی لب نیز رنگهای صورتی، هلویی یا رنگ رز بزنید. برای سایه چشم رنگهایی نظیر استخوانی، دودی یا صورتی کمرنگ استفاده کنید و رنگ قهوه ای تیره را جایگزین خط چشم یا ریمل مشکی کنید.

 

۲) آرایش صورت مخصوص رنگ موی تیره

مدل آرایش مو و صورت

آرایش صورت مخصوص رنگ موی تیره

 

رنگ موی مشکی یا قهوه ای تیره ممکن است پوست را رنگ پریده نشان دهد بنابراین بهتر است در کنار رنگ موی تیره از رنگهای عمیق و تیره برای رژ گونه و لب استفاده کنید تا حالت رنگ پریدگی را از چهره بگیرید. رنگهای صورتی تیره، قهوه ای صورتی و جگری می تواند به عنوان رژ لب بسیار جذاب باشند. برای آرایش چشم رنگهای قهوه روشن را برای سایه  و مشکی زغالی را برای ریمل و خط چشم به کار ببرید. این رنگها بدون اینکه تیرگی بیش از حد به آرایش چشمها بدهد باعث باز و شاداب دیده شدن چشمها می شوند. با موهای قهوه ای و تیره می توانید رنگهای متنوعی را در آرایش داشته باشید.

 

۳ ) آرایش صورت مخصوص رنگ موی قرمز

مدل آرایش مو و صورت

آرایش صورت مخصوص رنگ موی قرمز‎

 

رنگ موی قرمز و شرابی رنگی گرم است که به پوست شما نیز گرما می بخشد بنابراین برای آرایش نیز از رنگهای گرم استفاده کنید. روی گونه ها از رنگهای قهوه ای متوسط و قهوه ای صورتی بزنید. برای لبتان رنگهای هلویی، قهوه ای روشن، قرمز یا صورتی قهوه ای انتخاب کنید. برای آرایش چشم بهتر است از رنگهای استخوانی، سبز خزه ای در کنار خط چشم و ریمل قهوه ای تیره یا قهوه ای سرخ استفاده کنید.

 

آیا بعد از تغییر رنگ مو، رنگ ابروها را هم تغییر دهیم؟ 

اگر تغییر زیادی در رنگ موهایتان ایجاد کرده اید، مثلا آن را از رنگی خیلی تیره به خیلی روشن تغییر داده اید بهتر است برای تغییر رنگ ابرو به آرایشگاه مراجعه کنید تا رنگ آن، رنگی متوسط در بیاید. اما اگر تغییر رنگ موهایتان به قدری نیست که چشمگیر باشد، می توانید ابروها را یک یا دو درجه از رنگ موها روشن تر کنید تا طبیعی به نظر برسد.

 

برای مثال : 

اگر موها بلوند روشن است، ابرو را بلوند دودی روشن کنید. 

اگر موها بلوند تیره یا متوسط است، ابروها را بلوند دودی کنید. 

اگر موها قهوه ای روشن است، ابروها را ماهاگونی روشن کنید. 

اگر موها قهوه ای تیره است، ابروها را ماهاگونی یا قهوه ای قرمز کنید.

 

منبع: بانوی شهر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.