هشدار به هلکت و ZL1، مراقب باشید رقیب خطرناکی درراه است!
به گزارش پدال، نسل قبلی فورد موستانگ شلبی GT500 قدرت وحشتناکی معادل ۶۶۲ اسب بخار داشت که کاملاً رقبا را به دردسر میانداخت؛ اما در نسل ششم موستانگ تاکنون فقط شاهد معرفی شلبی GT350 با ۵۲۶ اسب بخار قدرت بودهایم که هرچند یکی از بهترین موستانگهای تولیدشده تابهحال است اما برای رقابت با چلنجر هلکت ۷۰۷ اسب بخاری و کامارو ZL1 جدید ۶۵۰ اسب بخاری کافی نیست؛ بنابراین در این نسل میتواند یک شلبی حتی قویتر از GT350 ساخته شود.
فورد شلبی GT500 رقیبی ۸۰۰ اسبی برای هلکت و ZL1 شورولت کامارو و فورد موستانگ رقابتی موتور به موتور دارند که البته در اکثر موارد کامارو ازلحاظ قدرت برتر است. فقط نسخهٔ پایهٔ کامارو با موتور چهار سیلندر توربوی ۲ لیتری ازلحاظ قدرت در پس موتور چهار سیلندر ۲٫۳ لیتری اکوبوست موستانگ قرار میگیرد وگرنه کامارو RS V6 با ۳۳۵ اسب بخار قدرت بالاتر از موستانگ V6 با ۳۰۰ اسب بخار قدرت قرارگرفته و کامارو SS V8 نیز با ۴۵۵ اسب بخار قدرت برتر از موستانگ GT با ۴۳۵ اسب بخار قدرت است.
فورد شلبی GT500 رقیبی ۸۰۰ اسبی برای هلکت و ZL1
همچنین موستانگ شلبی GT350 هم قادر به رقابت با ZL1 جدید نیست و ۵۲۵ اسب بخار قدرتش در برابر ۶۵۰ اسب بخار قدرت ZL1 رنگ میبازد؛ بنابراین بدون شک فورد نیز بیکار ننشسته و خود را برای جنگ اسب بخار با جنرال موتورز آماده کرده است. به همین دلیل قطعاً شلبی GT500 جدید توازن قدرت را به نفع فورد برقرار خواهد کرد تا حداقل موستانگ در یک مدل (غیر از نسخهٔ چهار سیلندر) ازلحاظ قدرت بر کامارو برتری داشته باشد. بر این اساس پس از معرفی شلبی GT500، شلبی GT350 نیز وظیفهٔ رقابت با کامارو Z28 جدید که در آینده رونمایی میشود را بر عهده خواهد گرفت.
فورد شلبی GT500 رقیبی ۸۰۰ اسبی برای هلکت و ZL1
در تصاویر جاسوسی که از فورد موستانگ شلبی GT500 جدید گرفتهشده است، بیشتر یک GT350R دیده میشود که فقط قسمت جلویی آن استتار شده است چراکه ورودیهای هوای جلویی خودرو برای تغذیهٔ هوای موردنیاز موتورِ جدید تغییر کرده و بزرگتر شدهاند. این میتواند سرنخی باشد برای اینکه موستانگ موجود در تصاویر یک موستانگ معمولی نیست چراکه نه GT و نه GT350 چنین ورودیهای هوایی ندارند؛ اما در قسمت عقب قطعات منحصربهفرد کمتری در GT500 بکار رفته و تقریباً مشابه GT350 است.
فورد شلبی GT500 رقیبی ۸۰۰ اسبی برای هلکت و ZL1
با توجه به گزارشهای منتشرشده همچون گزارش Autocar، فورد در شلبی GT500 جدید از یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو استفاده خواهد کرد. موتوری که در آن از تکنولوژی اکوبوست استفاده نخواهد شده و قدرت آن رقم فوقالعادهٔ ۸۰۰ اسب بخار پیشبینی میشود. موستانگ شلبی GT500 با ۸۰۰ اسب بخار قدرت، ۲۷۴ اسب بخار قدرت بیشتری از GT350 و ۱۳۸ اسب بخار قدرت بیشتری از نسل قبلی خود خواهد داشت که آنرا نهتنها به قدرتمندترین خودروی عضلانی موجود در این سیاره تبدیل خواهد کرد بلکه یکی از قدرتمندترین ماشینهایی خواهد بود که تاکنون ساختهشده است.
انتظار میرود فورد برای انتقال این نیرو بهصورت استاندارد از یک گیربکس دستی استفاده کند درحالیکه گیربکس اتوماتیک جدید ۱۰ سرعته که بهطور مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعهیافته نیز برای آن قابل سفارش خواهد بود. این گیربکس در کامارو ZL1 جدید هم مورداستفاده قرارگرفته است. البته بااینکه تصاویر جاسوسیای که از شلبی GT500 جدید در اطراف مقر فورد در میشیگان گرفتهشده است، موستانگ تهاجمیتری را نشان میدهد اما هنوز هیچکس بهطور قطعی مطمئن نیست که چه چیزی در زیر کاپوت این خودرو قرار دارد و فعلاً تمامی چیزهایی که بیان شد در حد حدس و گمان است؛ اما چیزی که کاملاً محرز است این است که موستانگ شلبی GT500 جدید تا حد دیوانهواری قدرتمند بوده و به سهولت مدل قدیمی ۶۶۲ اسب بخاری خود را تحتالشعاع قرار خواهد داد.