// ۱۳ آبان ۹۶ ، ۱۰:۴۲

اینستاگرام یکی از آخرین اپلیکیشن‌هایی است که قابلیت تایید هویت دو عاملی (two-factor authentication) را دریافت کرده است. برای فعال کردن این ویژگی که از شماره تلفن همراه استفاده کرده و کمک بزرگی به امنیت حساب کاربری شما در اینستاگرام می‌کند، هیچ احتیاجی به آپدیت برنامه نیست.

در صورت استفاده از این قابلیت، هر زمان که با استفاده از دستگاه دیگری قصد ورود به حساب کاربری خود را داشته باشید، باید جهت احراز هویت خود یک کد هشت رقمی را وارد کنید. این کد به شماره تلفنی که در اپلیکیشن اینستاگرام خود ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود. در ادامه نحوه فعال کردن این قابلیت مهم امنیتی را مشاهده می‌کنید.

اپلیکیشن اینستاگرام را در گوشی خود باز کنید. روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید تا وارد صفحه حساب کاربری شوید، در قسمت بالا سمت راست صفحه روی آیکون چرخ دنده ضربه بزنید تا وارد صفحه تنظیمات شوید. در صفحه باز شده گزینه Two-Factor Authentication را پیدا کرده و وارد آن شوید. در صورتی که از گوشی های اندرویدی استفاده می کنید تنها کافیست که وارد صفحه کاربری خود شده و از منوی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست صفحه، گزینه Two-Factor Authentication را پیدا کنید.

 

اموزش اینستاگرام , اپلیکیشن‌ اینستاگرام

فعال کردن تأیید هویت دو عاملی در اینستاگرام

 

در صفحه باز شده تنها راهی که پیش رو دارید فعال کردن “درخواست کد امنیتی” یا Require Security Code است. پس از روشن کردن این گزینه به صفحه‎ای به نام “تایید” هدایت می‌شوید که در آن محلی برای وارد کردن شماره تلفن وجود دارد. در صورتی که تمایل دارید تا شماره‌ای که در حین ثبت نام وارد کرده بودید را تغییر دهید روی گزینه تغییر یا Change ضربه بزنید.

کد ارسال شده را برای فعال سازی قابلیت تایید هویت دو عاملی در همین صفحه وارد کنید.

 

اموزش اینستاگرام , اپلیکیشن‌ اینستاگرام

 

پس از روشن شدن این قابلیت، در صفحه تایید هویت دو مرحله‌ای 5 کد پشتیبان برای مواقع ضروری نمایش داده می‌شوند، در صورتی که امکان دسترسی به پیام کوتاه نداشته باشید (مثلا سیم کارتتان در دسترس نباشد و یا در محلی قرار داشته باشید که وای‌فای وجود داشته باشد اما سیم کارت آنتن نداشته باشد) می‌توانید از این کدها استفاده کنید.

این کدها تنها یکبار قابل استفاده هستند و باید از آنها مراقبت کنید. البته در صورتی که این کدها را از دست دادید می‌توانید 5 رمز جدید از اینستاگرام دریافت کنید. برای اینکار بر روی دکمه “گرفتن کدهای جدید” یا Get New Codes ضربه بزنید تا لیست جدید نمایش داده شود.

 

اموزش اینستاگرام , اپلیکیشن‌ اینستاگرام

 

اینستاگرام پیشنهاد می‌کند تا این کدها را در محل امنی یادداشت کرده و یا از آنها اسکرین شات بگیرید. البته به نظر نمی‌رسد که اسکرین شات گرفتن از این کدها کار چندان عاقلانه‌ای باشد. در صورتی که از کاربران اپلیکیشن‌هایی مثل دراپ باکس باشید این احتمال وجود دارد که تصویر مربوط به این کدها را تصادفا در این دست از اپ‌ها بارگذاری کنید.

همچنین هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید قابلیت تایید هویت عاملی را غیرفعال کنید. برای اینکار کافیست همانطور که در ابتدای این مطلب توضیح دادیم ابتدا وارد صفحه تنظیمات و سپس Two-factor authentication شده و در صفحه‌ای که می‌بینید گزینه “درخواست کد امنیتی” یا Require Security Code را غیرفعال کنید. برای خاموش کردن این قابلیت هیچ نیازی به تایید دومرحله‌ای نیست و هرکس که لحظه‌ای گوشی شما را در اختیار داشته باشد می‌تواند به سادگی این تنظیمات را دستکاری کند.

منبع:digiro.ir

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.