// ۱۵ آبان ۹۶ ، ۱۵:۱۸

برخی فکر می کنند روغن های مو بیشتر برای موهای زبر و ضخیم مناسب است، اما اینطور نیست حتی اگر موهای نازکی دارید که خیلی زود چرب می شود نیز می توانید از بهترین روغن مناسب برای موها استفاده کنید که موهایتان را صاف تر و براق تر کند. پیش از انتخاب بهترین روغن مناسب برای موها بهتر است بدانید کدام روغن مناسب نوع موهایتان است.

 

۱ ) روغن آرگان : بهترین روغن مناسب برای موهای خشک و وز 

روغن آرگان حاوی اسید های چرب و ویتامین E است که کمک می کند موهای خشک و گره خورده نرم و براق شود و شانه زدن موها راحت تر گردد.

 

۲ ) روغن نارگیل : مناسب تمامی انواع مو 

روغن نارگیل را می توان چند منظوره استفاده کرد، بهترین روغن مناسب برای موها است حتی موهای چرب.  این روغن باعث می شود پوست سر نیز سالم بماند. روغن نارگیل حاوی کربوهیدرات، انواع مواد معدنی و ویتامین است ، و کمک می کند ساقه موها تقویت شود. استفاده هفتگی آن می تواند به رشد مو نیز کمک کند.

 

۳ ) روغن ماکادمیا : مناسب برای موهای خیلی خشک و آسیب دیده 

روغن های خشکبار معمولا قوی ترین ها هستند، و در این میان روغن ماکادمیا نیز از غنی ترین های آنهاست. اگر موهای خیلی خشک یا آسیب دیده دارید ، از این روغن مانند ماسک مو و به صورت هفتگی روی موهایتان بزنید. اگر موهایتان را با اتوی مو صاف می کنید پس از اینکار از این روغن استفاده کنید.

 

۴ ) روغن دانه خربزه : مناسب برای پوست حساس 

این روغن سرشار از امگا ۳ و اسیدهی چرب است که باعث افزایش رشد مو می شود. پروتئین و ویتامین های C ، B2 و G موجود در این روغن نیز خاصیت ترمیمی دارند و علاوه بر اینکه موها را نرم می کنند، برای پوست سر نیز مفید است. بخصوص اگر پوست حساسی دارید و معمولا پوست سرتان به خارش می افتد و یا به محصولات آرایشی که به موهایتان می زنید عکس العمل نشان می دهد، روغن دانه خربزه انتخاب مناسبی برای شما است.

 

۵ ) روغن بادام : مناسب برای از بین بردن شوره مو 

اگر چه روغن بادام یکی از سبک ترین روغن های خشکبار است اما این روغن سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E، اسیدهای چرب و پروتئین است. این روغن همچنین منیزیم زیادی دارد که باعث رشد مو و کاهش شکنندگی مو می شود. اگر پوست سرتان دچار خارش می شود کمی با روغن بادام سر را ماساژ دهید تا این حساسیت از بین برود.

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.