// ۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۱۹

سازمان جهانی تحقیقات سرطان در آمریکا اعلام کرده است که الکل، گوشت های فراوری شده و چاقی، شما را در ریسک سرطان معده قرار میدهد.

 آنها 17 میلیون بزرگسال که 77000 نفر از آنها سرطان معده داشتند را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که با مصرف روزانه هر 50 گرم گوشت فراوری شده شامل سوسیس، بیکن، برگر، گوشت سرد وغیره ریسک سرطان معده 18 درصد افزایش می یابد.

تحقیقات همچنین نشان می دهند افرادی که سه بار یا بیشتر روزانه الکل مینوشند حداقل چیزی حدود 6 درصد ریسک ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهند و هرچه بیشتر بنوشند ریسک آن را بیشتر خواهند کرد.همچنین اگربر طبق  body-mass index یا حجم توده ای بدن در محدوده چاقی مرضی قرار بگیرند ریسک ابتلا به مراتب بیشتر خواهد شد.

البته باید تکرار کنیم که این گزارش مبنی بر این نیست که این فاکتور ها قطعا موجب سرطان معده خواهد شد اما کسانی که بیش از اندازه الکل و گوشت فراوری شده مصرف می کنند، عادت های غیر سالم دیگری هم دارند که میتواند ریسک سرطان را افزایش دهد. 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.